Uskallattako suunnitella lomaa suomen ulkopuolelle?
Etenkin jo tämän vuoden loppukesälle? Jos uskallat niin miksi? Ja jos et niin kiinnostaa myös miksi et?
Kommentit (18)
En suunnittele vielä tänä vuonna. Toki voi olla, että syksyllä pääsisikin jo turvallisesti jonnekin. Ehkä. Rokotukset pitää saada ensin. Mutta karanteeni ei oikein innosta.
Itse olen rokotukset jo saanut joten suunnitteilla on!
En oikein ymmärrä, miksi pitäisi, vaikka uskaltaisi. Olen 45-vuotias, ja perusterve ja hyväkuntoinen. Jos ei mitään yllättävää satu, niin minulla on tässä vuosikymmeniä aikaa reissata. Se, ettei pariin kesään pääse Suomen ulkopuolella, ei heilauta maailmaani piirunkaan vertaa yhtään mihinkään suuntaan. Mieluummin siis varman päälle ja reissuun sitten, kun tilanne oikeasti on rahoittunut.
Jokainen tekee tietysti tavallaan. Toisaalta kukaan ei voi tietää onko sitä enää elossa ensi vuonna. Mä sanoisin että kannattaa elää nyt! Ja jos se tarkoittaa matkustelua niin reissuun vaan jos pääsee!
Viime kesänä autoiltiin Baltiassa ja uskoisin, että sinne + ehkä Puolaan pääsee tänäkin kesänä. Suunnitelmat tehdään sitten lähempänä, kun tiedetään, mikä on tilanne.
Lentämällä matkustetaan vain jos tilanne sen sallii ja sekin tulee olemaan spontaani omatoimimatka. Kohteita on kyllä mielessä vaikka kuinka paljon.
Isompi haave olisi päästä vuodenvaihteessa Etelä-Amerikkaan. Siellä ei vielä olla käyty. Mutta sitä ei vielä arvaa alkaa suunnitella.
Hitusen tässä ujosti suunnittelen matkustamista kyllä, ihan vain siksi, kun perhettä ja ystäviä asuu ulkomailla, mutta en ole kauhean optimistinen, että ainakaan ennen syksyä onnistuu.
Mies on käynyt korona-aikana Euroopassa, Aasiassa ja nyt on Brasiliassa. Tekee teollisuuden käyttöönottoja. Koronan sai heti Espanjassa, mutta oli vain flunssainen olo.
Peruimme viimekesän loman ja emme varaa täksi kesäksi.Toiveet on vuoden päästä kesälomassa tai muutto pois kurjistuvasta Suomesta, jos älyn määrä ei täällä lisäänny.
Jurppii ja lujaa, jos annetaan koronatilanteen pahentua taas syksyllä! Miksi nyt ei tukahduteta, vaan tuhlataan varoja, välillä soutamiseen ja välillä huopaamiseen? Missä pitkänäköisyys? Jatkossa hoidetaan myös kroonisia koronia? Työpaikkoja menetetään lisää?
Jos minusta olisi kiinni, niin maksaisin koko valtionvelkaosuuteni pois eli noin 23 000 euroa! Miettikää myös, että kuinka paljon koko teidän perheellä on valtionvelkaa. Täytyy olla varaa tukahduttaa korona ja laittaa systeemit uusiksi!
En tahtoisi, että otetaan lisää velkaa! Voitaisiin siis lopettaa yhteisten varojen tuhlaus. Tahtoisin normaalimman elämän ja normaalimman veroprosentin myös Suomeen ja itsenäistä kykyä huolehtia omista asioistamme! Olen aina ottanut henkilökohtaista velkaakin harkitusti ja maksanut nopeutetulla aikataululla pois, koska on ollut varaa. En tykkää tuhlailla. Jokaiselle pitäisi maksaa sen verran palkkaa, että olisi mahdollisuus saada asuntolainaa ja maksaa se pois! Tarvitaan reiluutta!
Olen jo neljä kertaa yrittänyt lähteä etelänmatkalle mutta matka on aina peruuntunut ja siirtynyt. Nyt lähtöpäivä on 28.8. ja toivottavasti toteutuu. Saan toisen rokotteen 1.7. ja saatan ehkä ostaa toisen matkan jo ennen tuota varattua.
En halua olla se, joka haalaa Suomeen jonkun uuden koronamutaation. Sen vuoksi loma Suomessa 2021.
Perheen kanssa käydään tilanteesta riippuen yhdellä tai kahdella risteilyllä haistelemassa merituulia. Vähän shoppailua, ei maihinnousua. Mutta vain jos tilanne on hyvä koronan suhteen. Maskit, saippua ja käsidesi ahkerasti käytössä. Pitemmälle reissulle en lähtisi.
Viime kesän Turkin-matka peruuntui, mutta oltiin heinäkuussa Riiassa Siljalla ja syyskuussa Haapsalussa autolla. Näihin pääsi ilman karanteeneja tuolloin.
Tämä kesä... Lähdetään heti, jos jonnekin pääsee ilman karanteeneja puolin ja toisin ja rokotteet saatu. Ihan sama minne. Reissua voi harkita myös, jos karanteeni on vain Suomen päässä. Ekat rokotteet saadaan jo onneksi ensi viikolla.
Korona ei poistu, se jää. Turha elää niin, että sitten kun tämä on ohi. Ei se ole. Opitaan vaan elämään tämän koronan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä autoiltiin Baltiassa ja uskoisin, että sinne + ehkä Puolaan pääsee tänäkin kesänä. Suunnitelmat tehdään sitten lähempänä, kun tiedetään, mikä on tilanne.
Lentämällä matkustetaan vain jos tilanne sen sallii ja sekin tulee olemaan spontaani omatoimimatka. Kohteita on kyllä mielessä vaikka kuinka paljon.
Isompi haave olisi päästä vuodenvaihteessa Etelä-Amerikkaan. Siellä ei vielä olla käyty. Mutta sitä ei vielä arvaa alkaa suunnitella.
Ruotsista Puolaan ei mitään estoja. Lähden viimeinen toukokuutta, Gdanskiin viikoksi. Korjautan hampaan ja otatan pois syntymämerkkejä. Iso säästö, hammas 7000 voittoa, luomet, melkeen 3000 eli euroissa pois yks nolla. Että ihan menen hoitamaan itseäni puolalaisen ystävättären kanssa.
En uskalla suunnitella lomaa Suomeen
Ei kiinnosta muu maailma, Suomessa on paljon enemmän nähtävää joka paikassa.
Hyvillä peruutusehdoilla kyllä!