Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihduttamassa, mitä ostan kaupasta syötävää täksi päiväksi?

Vierailija
23.04.2021 |

Oon tosi surkea ruuan kanssa. Pitäisi lapsetkin ruokkia vielä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain, mitä lapset ja sinä voitte syödä yhdessä, eivätkä lapset huomaa, että laihdutat. 

😬

Kyllä muuten huomaavat. Muistelen kammolla äidin jojolaihduttelun ruokailuja. Ja aikuisena vieläkin on suhde syömiseen vääristynyt, joskin ei niin pahasti kuin siskolla joka meni anoreksian syvään päähän ihan sairaalareissua myöten. 

80/90-luvun jojolaihduttaminen on kyllä aika eri asia kuin fiksu painonhallinta 2020-luvulla. Riippuu tietysti minkä ikäisiä lapset ovat, mutta jos äidin lautasella on periaatteessa samat ainekset vain hieman eripäinotuksilla, niin tuskin ainakaan leikki-ikäiset sitä huomaavat. 

Sen sijaan jos äiti alkaa kokeilla ketoilua ja syö aivan eri ruokaa kuin lapset, voi huonosti, pinna on kireällä ja päätä särkee, niin ihan varmasti lapset huomaavat, että jotain on vialla. 

Keto-ruokavaliolla ei voi huonosti eikä päätä särje eikä pinna ole kireällä.

Vierailija
22/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyvettä, paastoat aluksi pari päivää. Lapsille oikeaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen virheesi oli tulla kysymään av-palstalta apua. Mene ravitsemusterapeutille

Ei tarvi mennä.

Googletat vaan lautasmallin.

T: ravitsemusterapeutilla käynyt.

Huonoin malli painoa ajatellen.

Vierailija
24/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain, mitä lapset ja sinä voitte syödä yhdessä, eivätkä lapset huomaa, että laihdutat. 

😬

Kyllä muuten huomaavat. Muistelen kammolla äidin jojolaihduttelun ruokailuja. Ja aikuisena vieläkin on suhde syömiseen vääristynyt, joskin ei niin pahasti kuin siskolla joka meni anoreksian syvään päähän ihan sairaalareissua myöten. 

80/90-luvun jojolaihduttaminen on kyllä aika eri asia kuin fiksu painonhallinta 2020-luvulla. Riippuu tietysti minkä ikäisiä lapset ovat, mutta jos äidin lautasella on periaatteessa samat ainekset vain hieman eripäinotuksilla, niin tuskin ainakaan leikki-ikäiset sitä huomaavat. 

Sen sijaan jos äiti alkaa kokeilla ketoilua ja syö aivan eri ruokaa kuin lapset, voi huonosti, pinna on kireällä ja päätä särkee, niin ihan varmasti lapset huomaavat, että jotain on vialla. 

Keto-ruokavaliolla ei voi huonosti eikä päätä särje eikä pinna ole kireällä.

"Koska MINÄ en voi huonosti niin KUKAAN muu ei voi voida. Keto sopii MINULLE niin se sopii KAIKILLE"

Vierailija
25/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket noudattaisi oikeastaan mitään metodia, niin munat, liha, maitotuotteet ja suuri määrä kasviksia (hyvin vähän hedelmiä, marjat ok) ovat hyvä valinta laihduttajalle minun mielestäni. Älä ota ateriaasi esim "spagettia ja jauhelihakastiketta"- päivänä pastaa ollenkaan, vaan täytä lautanen vaikka paistetulla kaalilla ja sipulilla ja tuoresalaatilla. Leipää mahdollisimman vähän. Minusta helpoin tapa saada kalorivajetta on jättää nopeat hiilarit pois. Rasvaa en lisää, mutta sitä tulee lihasta, munista ja maitotuotteista, sieltä mistä proteiinitkin. Itse en syö heti aamulla enkä myöhään illalla enää ollenkaan mitään. Ei ole ollut nälkä, mutta onkin kyllä kivat 15 kiloa "syötävää" kertynyt

Vierailija
26/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit safkat mutta ei herkkuja. Ei sipsejä eikä karkkeja eikä mehuja eikä limuja. Laita kasvispitoista ruokaa. Osta hyvät salaattiainekset ja laita iso salaatti ruoan lisukkeeksi, voit syödä sitä itse enemmän. Jos ostat itsellesi välipalaa niin osta jotain proteiinipitoista, vaikka rahkaa. Lapsille voit toki ostaa ostaa jotain herkkuja, jos sulla on viikonlopuksi tapana niille ostaa.

Vierailija
27/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse eilen tällaista ruokaa, oli todella hyvää:

Kilo valkoista parsaa

Kovaa italialaista juustoa

400 g tomaattia

Tuoretta basilikaa

Voita

Kuori parsat, puolita ja laita suolattuun keitinveteen. Lisää veteen myös nokare voita ja 1 tl sokeria. Keitä parsoja 6-8 min.

Viipaloi tomaatit ja raasta juustoa sen verran kun arvelet kuorrutteeseen tarvittavan. Laita tomaatit uunivuokaan, ja rouhi niiden päälle pippuria ja suolaa ja sekoita. Lisää parsat tomaattien kanssa, lisää muutama pieni voinokare ja ripottele juusto päälle. Paista 220 noin 15 min, jos juusto ei tuohon mennessä ole ruskettunut, käännä uuni grillivastukselle hetkeksi. Lisää valmiiseen annokseen tuoretta basilikaa. 

Aivan älyttömän hyvää. Mies syö tuota ilmakuivatun kinkun kanssa, minusta lisukkeita ei tarvita.

Toinen erinomainen ruoka, johon olen tutustunut viime aikoina, on uunilohipalat varsisellerin kanssa uunissa. Tarvitset tähän nipun varsiselleriä, hyvää oliiviöljyä, lohta ja valkosipulia sekä kirsikkatomaatteja.

Pilko sellerit pieniksi viipaleiksi ja silppua muutama kynsi valkosipulia. Laita sellerit, paketillinen kirsikkatomaatteja ja valkosipuli kulhoon ja mausta mielesi mukaan. Käytin itse vain suolaa ja pippuria. Lisää oliiviöljyä melko reippaasti.

Laita kalapalat uunipellille ja kaada selleri-tomaatti-valkosipuliseos ympärille. Mausta lohet mielesi mukaan. Lorauta vielä vähän oliiviöljyä koko hoidon päälle (ei liikaa jotta valkosipulit paahtuvat uunissa). Laita kypsymään 200 asteiseen uuniin kunnes lohi on kypsää. Todella helppoa ja maistuu mahtavalta, vaikka aineista päätellen siltä ei ehkä kuulostakaan. 

Vierailija
28/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistat teflonpannulla kalaa ja lisänä kasviksia ja perunoita.

Kala voi olla vaita seitiä niin on kevyempää ja halvempaa.

Voit tehdä jonkun kastikkeen vaikka jugurttiin. Kevytjugurttiin, ei rasvaisimpaan.

Varmasti tulee joku nyt sanomaan että ei mitään kevyttuotteita vaan rasvaa, kermaa ja voita laihduttajalle mutta itse en voi hyvin jos vedän rasvaista ruokaa. Eikä se painokaan siitä laske.

Minä laihdutan ja syön kaikkea kohtuudella.

Ruuat teen kevyempinä ja vähäsuolaisempia.

Otan itselleni perunoita lautaselle ennen kuin teen niistä muusin.

Makaronilaatikkoon en lorauta kermaa vaan teen lihaliemeen.

Kastiketta otan itselleni ennen kerman lorauttamista.

Jauhelihakastikkeen teen kevytjauhelihaan.

Sitten annoskoko! Paitsi kasvisten suhteen.

Jos syön ison annoksen kuten esim eilen ison lautasellisen pastaa ja jauhelihakastiketta (otin kastiketta vain vähän ja ennen kerman lisäämistä) niin sitten syön muuta vähemmän.

Eilen en syönyt hirveästi muuta ja tuon satsin kuudelta illalla. Sen jälkeen en syönyt mitään.

Taas 200g lähtenyt eilisestä.

Reilu 20 kiloa jo pois.

Tuossa nyt oli vaihtoehtoja jo ruokiinkin kun niitähän tässä kysyttiin.

Tuollainen kevytsyöminen on hanurista eikä auta painonhallinnassa, nälkä on jatkuva ja pitää olla alvariinsa syömässä.

Kun tietää mitä tekee niin auttaa.

Itse olen nyt kolme vuotta laihduttanut noin. Välissä painonhallintaa ja sitten taas uusi tsemppi pudotukseen.

Osapaastoan myös ja hyvin onnistuu vaikken läträä kermalla ja voilla.

Onhan maailma pullollaan syötävää! Kun syö kaikkea kohtuudella niin pääsee aika pitkälle. Varsinkin jos kaikki ruuat sopii. Ei tarvitse kituuttaa millään ruokavaliolla.

Voin ihan kokemuksesta sanoa että sen voin ja kerman lisääminen ruokaan pysäyttää painonlaskun ja paino alkaa nousta kun kalorimäärät lisääntyy aika lailla.

Siksi ainakin minä valitsen mieluummin kevytjugurtin kun täysrasvaisen herkuttelujugurtin.

Sen kanssa itsetehty sämpylä (voi säädellä itse suolan ja öljyn määrää). Sämpylään vähän levitettä, kasviksia paljon ja kinkkua. Minulle riittää tuo välipalaksi. Joskus jopa lounaaksi.

Ja kuten kirjoitin, maailma on pullollaan ruokaa eli tuo ei ole ainut välipalani.

Vierailija
29/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä syöt kunhan vaan vähän, täyteen ei kannata vetää.

Vierailija
30/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja raejuusto! Älyttömän hyvä lisä lautaselle jos vaan tykkää. Joku kirjoitti että osta vichyä ja paastoa, olen oikeastaan samaa mieltä,parin päivän pikkupaasto on hyvä startti. Mahalaukku pienenee yllättävän nopeasti ja ainakin minulla paastolla aloittaminen auttaa hyväksymään sen, että ruokaa syödään nyt vähemmän ja se on erilaista. Kaikki maistuu hyvältä paaston jälkeen. - 25

Vierailija
31/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein itse eilen tällaista ruokaa, oli todella hyvää:

Kilo valkoista parsaa

Kovaa italialaista juustoa

400 g tomaattia

Tuoretta basilikaa

Voita

Kuori parsat, puolita ja laita suolattuun keitinveteen. Lisää veteen myös nokare voita ja 1 tl sokeria. Keitä parsoja 6-8 min.

Viipaloi tomaatit ja raasta juustoa sen verran kun arvelet kuorrutteeseen tarvittavan. Laita tomaatit uunivuokaan, ja rouhi niiden päälle pippuria ja suolaa ja sekoita. Lisää parsat tomaattien kanssa, lisää muutama pieni voinokare ja ripottele juusto päälle. Paista 220 noin 15 min, jos juusto ei tuohon mennessä ole ruskettunut, käännä uuni grillivastukselle hetkeksi. Lisää valmiiseen annokseen tuoretta basilikaa. 

Aivan älyttömän hyvää. Mies syö tuota ilmakuivatun kinkun kanssa, minusta lisukkeita ei tarvita.

Toinen erinomainen ruoka, johon olen tutustunut viime aikoina, on uunilohipalat varsisellerin kanssa uunissa. Tarvitset tähän nipun varsiselleriä, hyvää oliiviöljyä, lohta ja valkosipulia sekä kirsikkatomaatteja.

Pilko sellerit pieniksi viipaleiksi ja silppua muutama kynsi valkosipulia. Laita sellerit, paketillinen kirsikkatomaatteja ja valkosipuli kulhoon ja mausta mielesi mukaan. Käytin itse vain suolaa ja pippuria. Lisää oliiviöljyä melko reippaasti.

Laita kalapalat uunipellille ja kaada selleri-tomaatti-valkosipuliseos ympärille. Mausta lohet mielesi mukaan. Lorauta vielä vähän oliiviöljyä koko hoidon päälle (ei liikaa jotta valkosipulit paahtuvat uunissa). Laita kypsymään 200 asteiseen uuniin kunnes lohi on kypsää. Todella helppoa ja maistuu mahtavalta, vaikka aineista päätellen siltä ei ehkä kuulostakaan. 

Tähän vielä sen verran, että selleri on raakana aika voimakasta, mutta uunissa sen maku pehmenee ja se maistuu oikeasti hyvältä. Kannattaa kokeilla, selleri on todella terveellistä. 

Vierailija
32/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja raejuusto! Älyttömän hyvä lisä lautaselle jos vaan tykkää. Joku kirjoitti että osta vichyä ja paastoa, olen oikeastaan samaa mieltä,parin päivän pikkupaasto on hyvä startti. Mahalaukku pienenee yllättävän nopeasti ja ainakin minulla paastolla aloittaminen auttaa hyväksymään sen, että ruokaa syödään nyt vähemmän ja se on erilaista. Kaikki maistuu hyvältä paaston jälkeen. - 25

Aika turha tuote tuo raejuusto, rasvatonta kumia ilman ravintoa.

Vierailija
33/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kasvisten lisääminen oli hankalaa, kunnes huomasin että ne kannattaa paistaa ja maustaa ihan kunnolla, aivan kuin lihakin. Olen lähes lopettanut lihan syömisen tämän jälkeen. Ja laihtunut. Monille kasvikset tuntuu maistuvan vähemmälläkin käsittelyllä, mutta minulle ei, ja siksi tätä usein korostan. Ei niitä tarvitse oppia syömään jollain tietyllä tavalla, niistä saa kyllä omaanmmakuun sopivia jokainen. Ja paistaessa rasvaa on hieman lisättävä useimpiin kasviksiin. Mutta pointti on siis, että harvassa on kasvisten inhoajat, kunhan ovat vaan syöneet jotain höyrytettyä parsakaalia,eikä ole sopinut omaan makuun.

Vierailija
34/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kasvisten lisääminen oli hankalaa, kunnes huomasin että ne kannattaa paistaa ja maustaa ihan kunnolla, aivan kuin lihakin. Olen lähes lopettanut lihan syömisen tämän jälkeen. Ja laihtunut. Monille kasvikset tuntuu maistuvan vähemmälläkin käsittelyllä, mutta minulle ei, ja siksi tätä usein korostan. Ei niitä tarvitse oppia syömään jollain tietyllä tavalla, niistä saa kyllä omaanmmakuun sopivia jokainen. Ja paistaessa rasvaa on hieman lisättävä useimpiin kasviksiin. Mutta pointti on siis, että harvassa on kasvisten inhoajat, kunhan ovat vaan syöneet jotain höyrytettyä parsakaalia,eikä ole sopinut omaan makuun.

Kasvikset pitääkin syödä rasvan kanssa.

Vierailija
35/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen virheesi oli tulla kysymään av-palstalta apua. Mene ravitsemusterapeutille

Tämä. Täällä ihmiset aina tuputtavat omaa ruokavaliotaan ja torppaavat kaikki muut tavat syödä "lihottavina". Tosi asia on se, että ihminen laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Sillä ei ole paskankaan väliä tuleeko kalorivaje pätkäpaaston vai karppauksen avulla vai syömällä pieniä annoksia pitkin päivää vai liikkumalla niin paljon, että kulutus on suuri.

Eri ihmisille sopii eri asiat. Koittakaa nyt tajuta.

(Toki ei ole kauhean terveellistä syödä esim pelkkää suklaalevyä päivässä, vaikka sillä laihtuisi. Ei tarvitse tästä itsestäänselvyydestä huomauttaa)

Tämä on niin totta. Jokainen on todellakin erilainen, myös senkin suhteen millä tavalla voi syödä.

Minä söin vuosikausia niinkuin suositellaan, eli vähän jotain muutaman tunnin välein, esim. hedelmän tai pähkinöitä välipalaksi ja kasvispainotteiset kevyet pääruuat. Silti vaan painoni nousi ja nousi. Sitten kokeilin täysin eri taktiikkaa, eli kahta ateriaa päivässä ja aloin laihtumaan. Nykyään jos aion syödä lounaan, jätän aamiaisen väliin ja syön lounaalla ja päivällisellä raskaasti. Jos taas syön aamiaisen, jätän lounaan välistä ja syön vasta illalla. Koskaan ei ole nälkä kun kerralla syö runsaasti eikä tarvitse turhia välipaloja.

Tämä toimii hyvin minulle mutta ei välttämättä kaikille muille joten en tyrkytä tapaani kenellekään.

Vierailija
36/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa tai kaalia mistä teet soppaa.

Vierailija
37/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aloituksella voin sanoa ettei laihdutuksesta tule mitään.

Vierailija
38/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa puhelimeen appi Fatsecret, jos haluat tarkkailla makroja tai kaloreita.

Vierailija
39/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Täällä ihmiset aina tuputtavat omaa ruokavaliotaan ja torppaavat kaikki muut tavat syödä "lihottavina". Tosi asia on se, että ihminen laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Sillä ei ole paskankaan väliä tuleeko kalorivaje pätkäpaaston vai karppauksen avulla vai syömällä pieniä annoksia pitkin päivää vai liikkumalla niin paljon, että kulutus on suuri.

Eri ihmisille sopii eri asiat. Koittakaa nyt tajuta.

(Toki ei ole kauhean terveellistä syödä esim pelkkää suklaalevyä päivässä, vaikka sillä laihtuisi. Ei tarvitse tästä itsestäänselvyydestä huomauttaa)

Tämä on niin totta. Jokainen on todellakin erilainen, myös senkin suhteen millä tavalla voi syödä.

Minä söin vuosikausia niinkuin suositellaan, eli vähän jotain muutaman tunnin välein, esim. hedelmän tai pähkinöitä välipalaksi ja kasvispainotteiset kevyet pääruuat. Silti vaan painoni nousi ja nousi. Sitten kokeilin täysin eri taktiikkaa, eli kahta ateriaa päivässä ja aloin laihtumaan. Nykyään jos aion syödä lounaan, jätän aamiaisen väliin ja syön lounaalla ja päivällisellä raskaasti. Jos taas syön aamiaisen, jätän lounaan välistä ja syön vasta illalla. Koskaan ei ole nälkä kun kerralla syö runsaasti eikä tarvitse turhia välipaloja.

Tämä toimii hyvin minulle mutta ei välttämättä kaikille muille joten en tyrkytä tapaani kenellekään.

Ihan hyvä kun olet löytänyt sulle sopivan ruokailutavan.

Itseasiassa kovinkaan monelle ei sovi suositusten mukainen syöminen. Väkisin vain syödään niin, kun luullaan sen olevan hyväksi.

Vierailija
40/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika turha tuote tuo raejuusto, rasvatonta kumia ilman ravintoa.

Paljon proteiinia, vähän energiaa. Minun makuuni myös tosi hyvä pastan jne korvike. Toki ei kannata syödä jos ei maistu.