Tukka vaan harvenee, päälaki erottuu jo selvästi. Olen nainen
Olen 46v nainen ja aina ollut ohut lasinen tukka. Äsken tietyssä valaistuksessa huomasin miten vähän tukkaa päässäni oikeasti onkaan. Ahdistaa ihan älyttömästi. Olen stressannut viimeiset puoli vuotta enemmän tai vähemmän, mut kuitenkin stressiä ollut. Tiedän, että stressi helpottaa kun pääsen tästä kamalasta työpaikasta pois, mutta se ei varmaan pelasta hiuksiani.
Hävettää ihan älyttömästi 🙁🥺
Kommentit (26)
Äidilläni alkoivat myös hiukset harventua nelikymppisenä, eivätkä koskaan palanneet. Hyvä kampaaja, joka osaa muotoilla tukan niin, että se näyttää mahdollisimman tuuhealta, on hyvä. Erilaisista pillereistä ja taikajuomista en tiedä, äitikin ehti kokeilla useita, mutta ei mielestäni ollut suurta vaikutusta. Stressin välttäminen, terveellinen monipuolinen ruokavalio, riittävästi laadukasta unta - näistä pitää ainakin kiinni niin hyvin kuin vain mahdollista.
Ja sitten hyväksyy tosiasiat, jos näin käy. Nykyään on upeita peruukkeja, kalliita tosin. Kalju tai lyhyt siili on naisellakin upea, etenkin jos on normaalipainoinen tai hoikka. Itse olen henkisesti valmistautunut, että näin voi käydä myös minulle, jos on perinnöllistä. Nautin hiuksistani nyt kun niitä vielä on, ja otan vastaan, mitä tulee.
Värjäätkö hiuksiasi usein? Käsitteletkö kuumilla suoristusraudoilla, fööneillä tai kihartimilla? Itseltäni lähti hiuksia tuppoina suihkun viemärikaivoon, koska värjäsin ja suoristin. Nyt kun jouduin työttömäksi koronan takia, eikä kampauksilla ole niin väliä, lopetin tuon, ja hiuksetkin ovat pysyneet päässä.
N51
Jos päälaki paistaa, kyse on luultavasti perinnöllisestä kaljuuntumisesta, kannattaa mennä pikapikaa ihotautilääkärille. Lääkityksestä voi olla apua, mitkään planturit ja biotiinit ei siihen auta.
Naisillakin hormoonit vaikuttavat tähänKIN.
Ystävättärelläni 45 vee hiukset ohenee ja hiusraja nousee ylemmäs ja ylemmäs😕
Itse Olen saanut hiukseni huomattavasti paksummiksi syömällä kollageeni jauhetta kohta vuoden: auttaa ihoon kynsiin ja huomattavasti hiuksiin.👩🦰😁
Minulla oli myös pitkään (n. 25-45v) hiukset todella huonossa kunnossa, ja niitä oli vähän. Stressi alun perin varmaan laukaisi hiustenlähdön. Sitten suolistoni meni erinäisten lääkitysten ja stressin seurauksena huonoon kuntoon, ja se näkyi myös päänahassa ja hiuksissa. Nyttemmin on stressi vähentynyt ja olen saanut suoliston kuntoon mm. ruokavaliohoidolla. Nykyisin syön lähes normaalisti. Hiusten määrä on lisääntynyt ihan huomattavasti. Toki siinä kesti aikansa, että ne päälaella kasvavat uudet hiukset kasvoivat sellaiseen mittaan, ettei päänahka enää paista.
P.S. Yksi asia, jolla olen saanut vähennettyä stressiä, on se, että en enää murehdi sitä, mitä muut minusta ajattelevat vai ajattelevatko mitään.
Ikävää, mutta kun kuitenkin on kyse silti "vaan" päästä kasvavista karvoista, niin itse en olisi jättänyt siitä syystä lapsia hankkimatta. Eriasia joku perinnöllinen vakava sydänsairaus tmv. Kukin tyylillään, en tuomitse, mutta surettaa puolestasi, jos olisit lapsia halunnut, mutta et uskaltanut hankkia ohenevien hiusten periytymisen pelossa 😧