Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö kukaan muu unia valveilla ollessaan?

Vierailija
23.04.2021 |

Tämä on tosi outo juttu.

Näen "unia" valveilla ollessani.
Ne alkavat joitakin minuutteja sen jälkeen kun suljen silmät ja päättyvät kun avaan silmät. Kun ne ovat kerran alkaneet, niin tulevat sen jälkeen heti takaisin kun suljen silmät uudestaan.

Ensin ajattelin että ovat hallusinaatioita, mutta pystyn hallitsemaan niitä, ja lopettamaan ne avaamalla silmät. Ne ovat kuin elokuvaa katsoisi. Yleensä näen jotain eläimiä juoksemassa tai kävelemässä luonnossa. Muutaman kerran olen nähnyt lohikäärmeitä 😆

En oikeastaan näe niitä unia (tai omia elokuvia) kuin iltaisin nukkumaan mennessä, sillä en muulloin vietä pitkiä aikoja silmät kiinni.

Onko kenelläkään muulla tällaisia kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa puhua tästä asiasta oikeassa elämässä, sillä haluan pitää työpaikkani ja ystäväni.

Siksi kyselen täällä.

Vierailija
2/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken naura kirjoitti:

Välillä luulen olevani aasialaisen naisen kanssa, nytkin se nauraa mun kans.

Minulla ei liity tähän juttuun mitään todellisen tuntuisia kokemuksia.

Kyse on enemmän siitä, että näen vain "elokuvaa" kun laitan silmät kiinni. Se tuntuu lähinnä siltä kuin katsoisi telkkaria. Paitsi ettei siinä ole ääntä mukana.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän tuon tapaista. Näen kuvia. Välähdyksenomaisia , nopeasti vaihtuvia kuvia. Tuntemattomia kasvoja , maisemia , eläimiä ym.

Vierailija
4/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee niitä kausittain ihan kesken päivittäisten askareiden ja silmät auki. Uskaltauduin mainitsemaan niistä lääkärille muiden asioiden yhteydessä, mutta hän ei tarttunut tuohon asiaan.

Tiedän kyllä aivojeni olevan erinäisistä syistä poikkeuksellisen kuormittuneet.

Vierailija
5/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee niitä kausittain ihan kesken päivittäisten askareiden ja silmät auki. Uskaltauduin mainitsemaan niistä lääkärille muiden asioiden yhteydessä, mutta hän ei tarttunut tuohon asiaan.

Tiedän kyllä aivojeni olevan erinäisistä syistä poikkeuksellisen kuormittuneet.

Lisään vielä, itselläni tulee toisintona tai jatkumona yöllä näkemästäni unesta ja koen sen välillä hyvin häiritsevänä koska se hankaloitta työskentelyäni.

Vierailija
6/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen. Näen myös pätkiä muiden ihmisten elämästä ja saatan jopa lainata jonkun kehoa. En puhu niistä kellekään. Välillä niitä tulee enempi välillä vähemmän.

Vierailija
7/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän tuon tapaista. Näen kuvia. Välähdyksenomaisia , nopeasti vaihtuvia kuvia. Tuntemattomia kasvoja , maisemia , eläimiä ym.

Näen samantapaista iltaisin, kun silmät kiinni odotan nukahtamista. Kutsun sitä diaesitykseksi. Kuvat vaihtuvat hyvin nopeasti, en ehdi edes nimetä niitä ja hyvin harvoin muistan niitä enää seuraavana päivänä.

Olen myös nähnyt unia silmät auki, kun olen ollut hyvin väsynyt (valvonut lähes 2 vrk). Olin siis valveilla ja näin ja kuulin koko ajan ympäristöni, mutta samanaikaisesti näin myös unia.

Vierailija
8/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näen. Ei siinä ole mitään epänormaalia, kun ei kerran sekoita näitä todellisuuteen. Pystyn halutessani myös fantasioimaan niin voimakkaasti että kun pidän silmät kiinni, niin ihan näen fantasiani samoin kuin näkisin unessa. Ihana kyky.

Vierailija
9/9 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että näitä on muillakin.

En ole näistä uskaltanut mainita edes lääkärille.

Tällaisenaan ovat kyllä ihan kivojakin, etenkin kun niiden näkymistä pystyy säätelemään itse.

Väsymykseen taitavat minullakin liittyä. Kärsin vaikeasta sairauden aiheuttamasta uupumuksesta. Nämä erikoiset "unet" ovat alkaneet sen jälkeen kun uupumus kävi vaikeaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi