Pfizerin rokotteen saaneet?
Tuliko teille mitään rokotteesta? Varsinkin 2. Annoksen jälkeen.
Joo tiedän, yksilöllistä, mutta kysyn silti.
Itse en ole ottanut rokotetta, mutta hyvin varmasti se olisi juuri tuo pfizer jos sen otan.
Kommentit (107)
Sain Pfizerin ja vastaavan Modernan, olkapää kipeäksi ja jälkimmäisestä vajaan päivän kuume ja pientä päänsärkyä.
Ensimmäisestä rokotteesta kylmiä väreitä, lihas särkyä ja flunssan oireita. Toisesta rokotteesta kuolin 2 päivää myöhemmin. Ei ollut sen arvoista!
Molemmat tujaukset oli tota, ja molemmilla kerroilla käsi tuli sen verran kipeäksi ettei sitä voinut juurikaan liikuttaa pariin päivään. Muita oireita ei tullut.
Tasan kuukausi 2. rokotteesta alkoi esiintyä jatkuvaa yskää ja kerran kuussa flunssaa. Ennen rokotteita ei minkäänlaista flunssaa liki 2 vuoteen.
Mä toivon, ettei tämä pilannut elämääni ja terveyttä lopullisesti. Onko muita, joilla sama?
Onko kenelläkään ollut unettomuutta rokotusten jälkeen? Työkaveri on nyt muutaman kuukauden kärsinyt unettomuudesta, ja alkoi tällä viikolla pohtia että alkoi jonkun aikaa toisen rokotuksen jälkeen. Voi olla siis etteivät liity mitenkään toisiinsa, mutta onko tällaista tullut muilla vastaan?
Otin 3 x Pfizer tokan jälkeen oli jostain syystä ranteita särkieuraavan aamupäivän, muuist ei tullut mitään. Itsekkin yllätyin kun kaikki kertovat niten kauheita reaktioita on tullut.Mutta mulla on varmaan hyvä immuniteetti kun injektioista ei mitään tullut.
Sain molemmat annokset Pfizerin Comirnatya. Ensimmäisen annoksen huhtikuussa, toisen annoksen heinäkuussa.
Molemmilla kerroilla ihailin miten asiallisesti rokotustilaisuus oli järjestetty. Minua kohdeltiin erittäin ystävällisesti, henkilökuntaa oli saatavilla ja voinnistani pidettiin huolta rokotuksen aikana ja sen jälkeen. Koin suoranaista ylpeyttä miten upeasti kaikki meni. Paikanpäällä oli vapaaehtoisia auttamassa ja ohjaamassa, ja syrjemmälle olisi päässyt pitkäkseenkin ja olisi saanut jäädä pidemmäksi aikaa, jos olisi kokenut tarpeen, joten erittäin hyvissä käsissä olimme kaikki.
Poistuessani rokotuspaikalta olkalihasta ehkä vähän kihelmöi. Päivän mittaan lihas tuntui siltä kuin sen olisi reväyttänyt - paitsi että kurotteleminen tai muu käyttö ei sattunut. Illalla olin aikas väsynyt, mutta koska vietin iltaa netissä ystävieni kanssa, pysyttelin hereillä. Käteni olivat jotenkin jäykät yötä vasten, joten peliohjaimen käyttämisestä ei tahtonut tulla mitään, ja toilailuni vain nauratti lisää väsyneenä. Seuraavana päivänä oli myös hieman sellaista väsymystä joka ei poistunut yöunilla, mutta toisen nukutun yön jälkeen sekin meni ohi.
(myöhemmin puhuimme sisarukseni kanssa rokotuskokemuksesta - hänkin sai Comirnatya - ja tajusi vasta keskustelun myötä yhdistävänsä seuraavan illan väsymyksen rokotteesta johtuneeksi. Muita oireita hänellä ei ollut.)
Toisella rokotuskerralla en tietoisesti varonut rokotuskättä ollenkaan (kävin ruokaostoksilla kotimatkalla ja nostelin ostoskasseja ym). Seuraksena oli laaja-alueinen polttava kipu olkalihaksessa, ja se levisi saman puolen yläselkään ja ikäänkuin valui alaselkää kohti. Ei sietämätöntä, mutta kipu kuin kipu. Erikoinen oirehavainto oli, että tinnitukseni äänenkorkeus tuntui muuttuneen korkeammaksi, ja oikea korvani soi normaalia useammin. Tunsin myös vasemmassa lonkassani erilaista kipua, mutta se saattoi olla vain satunnainen päällekkäisyys. Tällä toisella kerralla ei myöskään esiintynyt väsymystä. Kaikki normalisoitui taas viikonlopun päätyttyä.
Molemmat rokotukset menivät niin helposti, että jos influenssarokotteen hankkiminen olisi yhtä helppoa, olisin senkin ottanut ilolla! Aion ottaa kolmannenkin annoksen rokotetta, jahka se on minulle mahdollista. Kipeänä oleminen ylipäätänsä on tosi kurjaa, on kyseessä sitten vatsatauti tai lenssu.