Olisiko 100 m2 liikaa yhdelle?
Kommentit (36)
Eiei, nykyään kuuluu muuttaa pakettiautoon. Sitte pitää laittaa instaan paaljon ihania kuvia joissa näkyy influensseri takaapäin kuvattuna collareissa ja taustalla upea maisema. mielellään myös lemmikki kuvissa.
No ehkä yhden tai kaksi laatusalukia voisi tuollaiseen koirankoppiin asuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiei, nykyään kuuluu muuttaa pakettiautoon. Sitte pitää laittaa instaan paaljon ihania kuvia joissa näkyy influensseri takaapäin kuvattuna collareissa ja taustalla upea maisema. mielellään myös lemmikki kuvissa.
Myös hiusten täytyy olla niin rasvaiset, että leivän päälle riittää pelkkä sipaisu.
Itsellä on vaan 73 .Hauaisin 100, että voisin laittaa työhuoneen. Datan sekä ompelukoneen samoin tangon johon voin roikuttaa silitettävät vaatteet.
Minä vaihdoin viime vuonna kaksiosta 84 neliön kolmioon. Se maksoi vähemmän kuin tuo pienempi, joten tilille jäi kivasti rahaa vielä remontin jälkeenkin. Ei isompi asunto tarkoita välttämättä isompaa hintaa.
Mulle kiitos 60-70 m2
Säästetyillä hoitovastikkeilla jne kuluilla syön kivasti ulkona tai reissaan
Jos siihen on varaa, niin jokainen asukoon niin väljästi kuin haluaa. Muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää, aina on niitä ankeuttajia joiden mielestä pitäisi elää mahdollisimman vaatimattomasti ja kurjasti.
Itse asuisin ihan mielelläni 100m2 asunnossa yksinkin. Neliöitä tärkeämpää on asunnon pohjaratkaisu ja toimivuus.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aiemmin 100 m² keskusta-asunto ennenkuin ostin omakotitalon, koska tarvitsin enemmän tilaa ja rauhaa maalausateljeelle ja flyygelille.
Joo ihan varmaan. :)
Ehdottomasti ylin kerros sillä naapurit saattaa suhtautua muutoin nuivasti.
Riippuu mitä se ihminen haluaa itse, ja paljonko jaksaa siivota. Pieni ja näpsäkkä, vai avara kuin jumppasali.
Olen asunut jo 20 vuotta yksin 120 neliötä Ullanlinnassa, ulkomailla 300 - 550 neliössä, toki ollut saada taide-ateljee ja taidenayttely saman katon alle.
Käytännöllinen ja helpoin ratkaisu ja taloudellisesti myös edullisin.
Vastaukseni on siis, 100 neliötä EI ole liikaa. Se on nippa nappa.
Olohuone, aktiviteettitilasi (olit liikunnallinen, taiteellinen, musikaalinen, muuten luova jne), makuuhuoneita 2, itselle ja vieraalle, keittiö, työhuone, kylpyhuone joka makuuhuoneelle eli 2 minimi, ja vessoja 3, eli makuuhuoneiden ja kph yhteydessä ja lisäksi vierasvessa. Jos vielä sauna ja terassi tms niin valitettavasti 100 neliötä on liian vähän yhdelle.
Siivooja siivoaa ja apulainen kokkaa ja tekee kotityöt, asuu muualla sillä et halua kuunnella sen puheluita jne seinän läpi.
Siinä rajoilla. Asun vaimoni kanssa kahdestaan 150 neliön omakotitalossa mikä on mielestäni juuri sopiva enkä haluaisi yhtään isompaa vaikka voittaisin lotossa, 5h+k+kh+kph+s ja yläkerran aula riittää kahdelle henkilölle. Yksi huone on kalustettu pukeutumishuoneeksi, yhdessä on kuntosali, yhdessä kotitoimisto ja yläkerran aulassa kotiteatteri / man cave. Itse en tarvitse muuta. Autotalli kolmelle autolle on ja se ei ole noissa neliöissä mukana.
nöyrä kuuluu olla. kirjoitti:
yksin asuvalle sopimatonta ja siveetöntä ylellisyyden tavoittelua. kuuluu elää alle 25 neliö kopissa ja kaikin puolin vaatimattomasti, yksi tuoli (ei noja) ja pikku pöytä. vaatimaton kovahko vuode max. 70 cm leveä.
😤
Tämä!
No me 4 henkea asutaan 80m joten mieti
Vierailija kirjoitti:
Ainoa huono puoli, että on enemmän siivoamista.
Ja minulle tuo onkin Iso Haitta! Isot tilukset on ok, jos olisi varaa palkata työntekijät niitä hoitamaan.
Toinen haittapuoli on, että jotain materiaa niihin neliöihin kai pitäisi haalia. Miksi ihmeessä, kun en tarvitse. Ja Kaiken päälle vielä ekstraneliöiden ylläpitokulut.
Olen oikein tyytyväinen näihin 50:een neliööni. 🤗 Jää rahaa ja energiaa muuhunkin kuin asumiseen.
Minulla oli aiemmin 100 m² keskusta-asunto ennenkuin ostin omakotitalon, koska tarvitsin enemmän tilaa ja rauhaa maalausateljeelle ja flyygelille.