Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sima ja tippaleivät

Vierailija
22.04.2021 |

Kellä on paras resepti simasta täällä ? Itse teen ihan ohjeiden mukaan ja hyvää tulee. Vaikea epäonnistua. Mutta jos sinulla on joku erityisen helppo ja hyvä resepti antaa palaa...
Ja tippaleivät ?
Itse haluan antaa helpoimman vaihtoehdon tippaleipien tekoon. Luin netiltä , vaikka minkälaista ketuhuppipulloa tarjolla että saataisiin aitoja tippaleipiä.
Itse otan tavallisen maitokannun tai vastaavan , ja kaadan siitä hitaasti lämpöiseen kauhaan ja käännän sen,kun on valmis.
Että mitään poppakonsteja ei tarvita saadakseen ne nauhat . Siitä vaan kannun piipusta hitaasti ,paras ja nopein keino.
Ja komeita tulee.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halooo. Eikö ole simantekijöitä paikalla. 

Vierailija
2/2 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt vain kaksi satsia simaa, joten en muista tarkalleen sitä reseptiä, taisi olla se fariinisokeripussin kyljessä oleva. Kiehautetaan iso kattilallinen vettä, sokeria (en muista kuin paljon 🙈) ja herneenkokoinen hiiva, sitten laitetaan sitruunaviipaleita sekaan (siemenet pois) ja annetaan hautua jokusen päivän. Sitten pullotetaan.

Ulkomuistista kirjotin ton, että voi olla virheitä. Sima on ihanaa, onneksi kohta on vappu! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme