Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävely vai pyöräily, niinkuin laihdutuksen kannalta ?

Vierailija
22.04.2021 |

Pyöräily vai kävely, kumpi parempi laihdutuksen kannalta ?

Alan itse epäillä kävely parempi.
Toki pyörällä jaksaa pitempiä lenkkejä,
mutta nyt alkaa takalistossa tuntumaan, eikä pyöräily houkuta.

Kyselee, kaloreita laskeva ja vain lihoo...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Kummatkin voi olla yhtä kevyitä tai raskaita. Liikunta ei ole tärkein tekijä laihdutuksessa. Se on hyvin pieni tuki. Liiku omien mieltymystesi mukaan.

Vierailija
2/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuksen kannalta vain sillä mitä laitat suuhusi on merkitystä.

Kuntoilun kannalta polkupyörä mahdollistaa tehokkaamman harjoittelun mutta kävelemälläkin saa ylläpidettyä peruskuntoa sen verran mitä terveyden eteen tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä kävely kuluttaa varmasti enemmän kaloreita kuin pyöräily. Kävellessä kannat sun kehoa kuitenkin koko ajan ja koko kroppa on töissä. Pyöröillessä oikeastaan vain jalat tekee töitä. Ja pitäs olla aika paljon ylämäkeä että siitä sais tehokasta.

Vierailija
4/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi joku halpa "aktiivisuusranneke" ja mittaa. Sellainen perinteinen löntystelykävely ei riitä painonpudottamiseen, korkeintaan painonhallintaan. Jos haluat tiputtaa painoa, niin ottaisin pyöräilyä kehiin ja senkin pitää olla ns. aktiivista tekemistä. Eli ylämäkeen ja vastatuuleen kunnon tarmolla.

Jos haluat pudottaa painoa, katso mitä syöt.

Vierailija
5/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä kävely kuluttaa varmasti enemmän kaloreita kuin pyöräily.

No se nyt ei ole mikään mielipideasia.

Vierailija
6/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on hyvää liikunta. Kuten yllä sanottu, ruokavalio tärkein laihtumisen kannalta. Liikunta auttaa kohentamaan yleistä vointia ja aineenvaihduntaa, jolloin keho kuluttaa enemmän energiaa myös levossa. En usko, että kävelyllä ja pyöräilyllä on kauheasti eroa tämän kannalta. Tee vaikka molempia fiiliksen mukaan, niin saat vähän monipuolisuutta liikuntaan. Tsemppiä 👍

Vierailija
7/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ennemmin  mistä nautit, jos pakkopullaa, niin et tule tekeen kumpaakaan pitkään.

Vierailija
8/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen lihottaa.kaikea saa syödä mutta kohtuudella.Ota käytöön myös hyöty-liikunta.Ei hissiä,Jää yksi pysäkin väli aikasemmin pois ja kävele,menesäs ja tulessasi.. Kaikki liikunta on hyväksi. Voit vuorotella kävely ja pyöräily.Moni ei eroita janoa ja nälkän tunetta.Syö vaikka keho huutaa vettä.Kävelyn kun otata tavaksi, mielesi saat hyväksi ja unen laatu paranee,nukut yösi hyvin.Minulla se mahdolisuus eläkeläisenä tosin uloilla paljon päivitäin,säällä kuin säällä läpi vuoden aikojen..Huomaan tämä koroa vuosi ,tuonnut ulkoilussani ääretömän hyvän mielen.Yksin asuvana ja koronan takia en kohdannut ihmisiä.Kun noudattanut ohjeistus ja sama tekee minulle tärkeät ihmiset..Lisäksi oma valintani en liitynyt F.B. Jossa kohtaamiset ja etä kerhot.Joten minut on diskattu kaikesta ulos.esim. Vaikka laitan s-postia,kuvia: Valko-vuokot, leskenlehdet,koivun silmut jo .Niihin ei noterata ymm.Jos olisin F.B tykätisi heti tai instagram.Sama oli luistelu kuvan ja hiihto kuvani.Ei sempaus ei mitään,  Mutta netti ei syö aitoa elämääni.Vaikka ainoa puhe kumpani on kaupan kassa päivää,kiitos näkemiin!Lisksi paljon tuli kuolemia ystävien,sukulaisten,siskon,veljen,suhteenkin:2020. Aloin suruun syömään illat 50- 100g.Suklaata ja kerma juustoa, Eihän tuo paljon?Liikun ! Kyllä se oli paljon.!1v.olin saanut vaan näytää 70kg. Havahduin asia kun vaatet kiristi. Menin ostaa vaakaan pattert.Olin pyörtyä.Suklaa pois ja juusto.Katson mitä lappaan suuhuni.En toki  hetki juokse vaalla. Näytää nyt 64kg.pätkänä/165 cm.Olin myös tehnyt niin söin,kun en tunistannut janoa.Mutta kaikki me olemme pyöreinäkin kauniita.Ikä lisäni,kolestrooli,sokoret,On minulle vyötärö- lihavuus huono homma!Minun kilon ihan oli vyötärö,selkä makkarat. .Keho positiivisuutta kuitenkin.Annetaan kaikkien kukien kukkia.Aina on ollut eri kokoisia ihmisiä ja tulee olemaan.Ei mitään hätää silloin kun on  kolestrooli,sokeri ja verenpaine  ok!( Minulla ne ei oleet syystä,  mitä lappasin suhuni illat suruun,yksinäisyys) Tärkeintä  itse voi hyvin kiloineen.( anteeksi jos kirjotus virheet lukihäiriöisen,en näe ne itse)       

Vierailija
9/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian yksikkö on joule.

Vierailija
10/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ratkaisee 90 %, liikunta 10 %.

Vierailija
11/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energian yksikkö on joule.

Energian yksiköitä on lukuisa joukko. SI-järjestelmässä yksikkö on joule. Tuskin käytät arkisessa puheessa lämpötilan yksikkönä kelviniä. Eihän celsius ole SI-järjestelmän mukainen lämpötilan mittayksikkö.

Vierailija
12/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyyn voi yhdistää vaikka sauvat tai nilkka+rannepainot jos haluaa lisähaastetta.

Vierailija
13/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä kävely kuluttaa varmasti enemmän kaloreita kuin pyöräily. Kävellessä kannat sun kehoa kuitenkin koko ajan ja koko kroppa on töissä. Pyöröillessä oikeastaan vain jalat tekee töitä. Ja pitäs olla aika paljon ylämäkeä että siitä sais tehokasta.

Kaikki riippuu monestakin asiasta kuten nopeudesta, matkan pituudesta yms. Pyöräily on hyvinkin tehokasta ja mitä mainioin tapa kohottaa kestävyyskuntoa, vaikka ei olisi ylämäkeä. Riippuu ihan siitäkin, teetkö tunnissa 6 kilometrin vai 40 kilometrin lenkin. Pyöräily kuluttaa yleensä enemmän kaloreita kuin kävely. 

Vierailija
14/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi paras, kuluttaa eniten kaloreita. ja kiinteyttää samalla.

Vierailija
15/33 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Kummatkin voi olla yhtä kevyitä tai raskaita. Liikunta ei ole tärkein tekijä laihdutuksessa. Se on hyvin pieni tuki. Liiku omien mieltymystesi mukaan.

Aina tätä samaa paskaa jauhetaan... se voi olla kuule hyvinkin oleellinen tekijä. Riippuu ihmisistä.

16/33 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään pyöräillä, mutta se on lihaskunnon kannalta aika yksipuolista.

Laihdutuksessa kokeilisin sauvakävelyä.

Vierailija
17/33 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio ratkaisee 90 %, liikunta 10 %.

Ei mulla vaan. Syön hiilareita ja sokereita lähinnä ja silti laihdun kun liikun enemmän.

Vierailija
18/33 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily kuluttaa yleensä enemmän kaloreita kuin kävely. 

Minua kiinnostaisi tietää, miten näitä on mitattu ja vertailtu. Onko mittailtu joidenkin himoliikkujien pyöräilyä vai ihan tavallisten, ehkä lihavien ihmisten liikkumista. Jotta pyöräily olisi tehokasta, siinä oletettavasti pitäisi kokoajan pyöräillä, eikä vain antaa pyörän liikkua eteenpäin heti kun tulee vähänkin alamäkeä. Kun ihminen menee ulos kävely- ja pyöräilyteille, niin siellä tulee jatkuvasti tilanteita, joissa pitää hidastaa ja pysähtyä, väistellä muita liikkujia. Ei voi paahtaa eteenpäin täysillä (okei, toki jotkut hul lut tekevät niin). Kävellessä on huomattavasti helpompaa pitää yllä niin kovaa vauhtia kuin mahdollista, sillä kävellessä ehtii huomioimaan muut ihmiset ajoissa. 

Tämän takia minä luulen, että jos joku aloittelija lähtee pyöräilemään, niin meno saattaa olla sen verran verkkaista, että kävely onkin tehokkaampaa. Mutta mielelläni kuulen faktoja ja otan vastaan linkkejä tutkimuksista, joissa todetaan, ettei näin ole. 

Vierailija
19/33 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laskurilla laskettuna ,

Molemmat rauhallinen tahti

Aktiviteetti:

Pyöräily

Laske kalorikulutus

Kulutetut kalorit 60 minuutissa: 338 kcal

Aktiviteetti:

Kävely

Kulutetut kalorit 60 minuutissa: 222 kcal

Mutten usko tässä olevan koko totuus.

Laskennassa kysyttiin vain painoa ( laitoin 80 kg ).

Kävelystä on niin paljon hyviä tutkimustuloksia , että ääneni annan kävelylle.

Vierailija
20/33 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekkeen mukaan pyöräily kuluttaa enemmän, seitsemän kilsan reipas kävely vs parin tunnin pyöräily ja pyöräily on huomattavasti tehokkaampaa.