Olen aloitteleva vegetaristi. Millaisia neuvoja antaisit minulle?
Ruokavaliooni sisältyy myös maitotuotteet, kananmunat ja kala. Olin nuorena kasvissyöjä, mutta ruokavalio on kehittynyt todella paljon niistä ajoista. On kaikenlaisia "lihankorvikkeita" ja olen niistä aivan pihalla. Muutenkin kaikki neuvot on tarpeen.
Kommentit (6)
Jos haluat olla vegetaristi, et voi syödä kalaa. Mutta ei syytä huoleen: voithan olla pescovegetaristi. Melkein sama asia, mutta voit syödä meren eläviä.
Saat proteiineja, jodia ja B12-vitamiinia maitotuotteista, kalasta ja kananmunasta, joten järkevästi toteutettuna ruokavaliosi ei vaadi mitään isompia neuvoja. Järkevällä toteutuksella tarkoitan sitä, että suurin osa energiasta tulee ihan perusruoasta eikä makeisista tai välipaloista.
"Lihankorvikkeita" kannattaa kokeilla, jos kiinnostaa, mutta ei ole mitään tarvetta ottaa niitä ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat olla vegetaristi, et voi syödä kalaa. Mutta ei syytä huoleen: voithan olla pescovegetaristi. Melkein sama asia, mutta voit syödä meren eläviä.
Ap on tarkalleen ottaen lakto-ovo-pesce-vegetaristi, mutta elävässä elämässä ihmisen harvoin tarvitsee määritellä itseään niin tarkkaan.
Vinkki: jätä kasviket syömättä, koska niissä voi olla joko eläviä tai kuolleita hyönteisiä tai etanoita.
Lisää lihan syöntiä niin lapsistasi ei tule debiilejä.
Tuota.. vältä soijatuotteita (ympäristösyistä). Käytä juureksia, kalaa, papuja ja kasviksia parhaasi mukaan.
Onni, että sallit itsellesi kananmunat ja maitovalmisteet.
Voit syödä melko normaalisti.
Terv. Samaa ruokavaliota noudattava