Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aloitteleva vegetaristi. Millaisia neuvoja antaisit minulle?

Käpykakku
21.04.2021 |

Ruokavaliooni sisältyy myös maitotuotteet, kananmunat ja kala. Olin nuorena kasvissyöjä, mutta ruokavalio on kehittynyt todella paljon niistä ajoista. On kaikenlaisia "lihankorvikkeita" ja olen niistä aivan pihalla. Muutenkin kaikki neuvot on tarpeen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota.. vältä soijatuotteita (ympäristösyistä). Käytä juureksia, kalaa, papuja ja kasviksia parhaasi mukaan.

Onni, että sallit itsellesi kananmunat ja maitovalmisteet.

Voit syödä melko normaalisti.

Terv. Samaa ruokavaliota noudattava

Vierailija
2/6 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla vegetaristi, et voi syödä kalaa. Mutta ei syytä huoleen: voithan olla pescovegetaristi. Melkein sama asia, mutta voit syödä meren eläviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat proteiineja, jodia ja B12-vitamiinia maitotuotteista, kalasta ja kananmunasta, joten järkevästi toteutettuna ruokavaliosi ei vaadi mitään isompia neuvoja. Järkevällä toteutuksella tarkoitan sitä, että suurin osa energiasta tulee ihan perusruoasta eikä makeisista tai välipaloista.

"Lihankorvikkeita" kannattaa kokeilla, jos kiinnostaa, mutta ei ole mitään tarvetta ottaa niitä ruokavalioon.

Vierailija
4/6 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat olla vegetaristi, et voi syödä kalaa. Mutta ei syytä huoleen: voithan olla pescovegetaristi. Melkein sama asia, mutta voit syödä meren eläviä.

Ap on tarkalleen ottaen lakto-ovo-pesce-vegetaristi, mutta elävässä elämässä ihmisen harvoin tarvitsee määritellä itseään niin tarkkaan.

Vierailija
5/6 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: jätä kasviket syömättä, koska niissä voi olla joko eläviä tai kuolleita hyönteisiä tai etanoita.

Vierailija
6/6 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lihan syöntiä niin lapsistasi ei tule debiilejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi