Saatko vedettyä peukalon käsivarteen kiinni?
Eli toisella kädellä lähdet vetämään peukaloa kohti käsivarren sisäpintaa.
Kommentit (19)
Yliliikkuva täälläkin. Ei ole edes hankala homma.
Voi, lapsena sain. Nyt en enää saa, kun kokeilin. Hassu fiilis, kun on viimeksi kokeillessaan saanut sen ranteeseen kiinni.
Mun poika saa ihan kevyesti. Itse en. Miksi se on huono juttu jos saa?
Vierailija kirjoitti:
=====
Yliliikkuvuus altistaa nivelrikolle. Itsellä meni peukalot käsivarteen nuorena kumpaakin kautta. Nyt 60v alkava nivelrikko.
Koitin, niin meni kevyesti nivusiin, siitä lapaluuhun ja ikeniin. Mahtaa olla yliliikkuva.
Saan helposti työnnettyä peukalon persiisiini. Teen niin usein banjon soitteluni lomassa ja haistelen sitä peukaloa sitten.
Kykenen puijauttamaan sen yhteen aukkoon.
Juu saan, mutta sattuu. Ei ole kivaa olla yliliikkuva, iän myötä ongelmia alkaa kasaantua.
Saan, mullakin yliliikkuvat nivelet. Ei tunnu missään.
Saan. Käy helposti eikä ota kipeää. Minullakin on yliliikkuvat nivelet.
Minun peukaloni ei taivu kuin nivelestä koukkuun.
Ei mitään ongelmaa. Etusormen voin nostaa myös nivelestään ylös, niin että tulee pykälä. Pientä yliliikuvuuta ei sen kummempaa.
Kyllä saan...ja nimettömän sormen päästä lampaan saparon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
=====
Yliliikkuvuus altistaa nivelrikolle. Itsellä meni peukalot käsivarteen nuorena kumpaakin kautta. Nyt 60v alkava nivelrikko.
Itselläni ollut diagnosoituna alle 40-vuotiaasta, nyt 10 vuotta myöhemmin tilanne on aika paha.
Saan helposti, yliliikkuva. Harrastan paljon niveliä tukevaa lihaskuntoharjoittelua tämän takia, esimerkiksi polvinivelten muljahtelu jäänyt liki kokonaan kun tarpeeksi lihasmassaa tukemassa.
Omalla äidilläni on myös nivelrikko ja tiedän että tätä kohti itsekin menossa. Liike on lääke tukielinten sairauksissa, yliliikkuvuudessa ja näiden haittojen ennaltaehkäisyssä.
Itsellä lisäriesana jatkuvat pinnetilat ja puutumiset peroneushermossa, välilevyssä pullistumaa ja rangan virheasennosta johtuen puutuu myös vasen kyynärvarsi. Jatkuva urheilu, liikkeessä pysyminen ja kehonhuolto auttavat. Saa nähdä millaiseksi menee vanhempana, olen nyt vasta 26 v.
Kun sinne fysioterapiaan pääsisi... pahimmat puutumistilat ja krampit käyn omalla urheiluhierojalla läpi vähintään kaksi kertaa vuodessa, pinteiden tilasta riippuen tiheammin.
Menee kun kokeilin. Muutenkin olen yliliikkuva. Pitää liikkua varovasti, ettei nivelet kipeydy tai mene pois paikoiltaan. Selkärangassa jokin myös muljahtelee välillä pois paikoiltaan. Tosi kivuliasta. On myös skolioosi ja lättäjalka, en tiedä liittyykö kaikki jotenkin toisiinsa.
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä kipuilevan yliliikkuvan liikuntaharrastuksiin, miten saisi liikuttua ja lihaksia vahvistettua ilman että nivelet kipeytyy? Uiminen/vesijumppa lienee ok, mutta mitä muita? Minulla kävely kipeyttää varpaat, lonkat ja selän, monet jumppaliikkeet rasittavat liikaa polvia, olkapäitä, sormia ja ranteita. Jännevammojakin on jo. Ei huvittaisi tehdä mitään, mutta pakko olisi jo saada lihaksia tueksi.
Joo, olen yliliikkuva. Ei hyvä.