Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tehdä kun ei tunne parishuteessa itseään riittävän hyväksi tai oikeanlaiseksi?

Vierailija
21.04.2021 |

Olen jo yli 30, ollaan oltu yhdessä 15 vuotta ja edelleen mua kalvaa etten ole sellainen kun ajattelen että mies haluaisi mun olevan tai ns. hänen ihannenaisensa juuri miltään osin. Syö itsetuntoa ja olen kateellinen niille naisille jotka olisivat selvästikin miehen mieleen enemmän kuin minä. Järki sanoo tietty että olen naurettava ja kannattaisi kasvaa aikuiseksi jne. en silti pääse eroon ahdistavista ajatuksista ja terapeutitkin tyyliin nauraa mulle. Hävettää ja ajoittain ajattelenkin etten taida soveltua parisuhteeseen kenenkään kanssa, mutta toisaalta en haluaisi olla ilmankaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut sekavasta aloituksesta, yritin kirjoittaa mahdollisimman nopeasti.

-ap

Vierailija
2/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti halua väkisin muuttaa itseäni miehen vuoksi, muuttamalla ulkonäköä sellaiseksi josta en itse pidä, harrastamalla asioita joista en nauti tai yrittämällä olla jotain muuta kuin mitä olen...tuntuu silti että pitäisi, jotta mies pitäisi musta jotenkin enemmän. Haluaisin tavallaan että musta pidettäisiin just tällaisena kuin olen, mutta toisaalta ymmärrän ettei välttämättä ole juuri mitään pidettävää ja itsekin pitäisi ymmärtää kehittää itseään jne. arvoa ei voi ansaita vain olemalla vaan tulisi olla jollain tapaa arvokas.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä rakentaa omaa itsetuntoasi heti näin alkuun, siitä kaikki lähtee paranemaan . Minusta jos olette puolet elämästi olleet yhdessä kertoo jo että olet hänelle mueluinen .

Vierailija
4/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies antanut ymmärtää että sinun pitäisi olla toisenlainen tai fanittaa muita naisia vähän liikaa?

Vierailija
5/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet kehitellyt jonkinlaisen pakkomielteen miehesi "ihannenaisesta"

Vierailija
6/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies antanut ymmärtää että sinun pitäisi olla toisenlainen tai fanittaa muita naisia vähän liikaa?

On ja ei. On tuonut ilmi että toivoisi mun harrastavan tiettyjä juttuja tai edes olevani kiinnostuneempi niistä. Sitten tuntuu etten ole tarpeeksi kiinnostava tai että mussa on nyt tällainen vajavaisuus kun en halua tai ole kiinnostunut tai en osaa. En tiedä muiden naisten fanittamisesta, mutta ehkä enemmänkin niin että fanittaa tietyn tyylisiä naisia. Esimerkiksi vaikuttaisi siltä että ihannoi lähinnä vain pitkätukkaisia luonnollisesti vaaleaverikköjä ja itse olen taas tosi tumma ja hiuksetkin on aika ohuet ja lyhyehköt...mielelläni kasvattaisin pitkät ja paksut hiukset, jos ne vaan kasvaisi ja värjäisin vaikka vaaleaksikin jos se sopisi minulle, mutta näytän kamalalle vaaleatukkaisena...eikä se siltikään olisi luonnollinen.

-ap

Vierailija
7/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että olet kehitellyt jonkinlaisen pakkomielteen miehesi "ihannenaisesta"

Niin varmaan olenkin...säälittävää. Toivon joskus kun oikein ahdistaa että mies menisi matkoihinsa jonkun sellaisen sutturan kanssa josta niin kovin tykkää.  En jaksa enää olla kokoajan niin ahdistunut tästä asiasta.

-ap

Vierailija
8/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja ei. On tuonut ilmi että toivoisi mun harrastavan tiettyjä juttuja tai edes olevani kiinnostuneempi niistä. Sitten tuntuu etten ole tarpeeksi kiinnostava tai että mussa on nyt tällainen vajavaisuus kun en halua tai ole kiinnostunut tai en osaa. En tiedä muiden naisten fanittamisesta, mutta ehkä enemmänkin niin että fanittaa tietyn tyylisiä naisia. Esimerkiksi vaikuttaisi siltä että ihannoi lähinnä vain pitkätukkaisia luonnollisesti vaaleaverikköjä ja itse olen taas tosi tumma ja hiuksetkin on aika ohuet ja lyhyehköt...mielelläni kasvattaisin pitkät ja paksut hiukset, jos ne vaan kasvaisi ja värjäisin vaikka vaaleaksikin jos se sopisi minulle, mutta näytän kamalalle vaaleatukkaisena...eikä se siltikään olisi luonnollinen.

-ap

Älä yritä miellyttää miestä, onneksi et olekaan lähtenyt hänen toivomiin juttuihin väkisin. Tuo suhde ei kuulosta hyvältä hyvinvointisi kannalta välttämättä, koska se latistaa, eikä kohota ja kannusta. Hiukset voivat olla niskaan tai hartioille, ei ole pakko olla pitkää mallia kaikilla todellakaan. Itse varmaan hankkisin oman asunnon ja katsoisin muuta seuraa, päästäisin miehen pitkähiusblondien perään, koska miehiä riittää – ei yksi ole ainoa maapallolla.

Vierailija
9/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän sinulle lopulta se oikea? Kun tunnet hänen kanssaan itsesi riittämättömäksi. Mikäli hän saa aikaan sinussa tuon tunteen, vaikka kenties tiedostamattaan.

Itselläni itsetuntoa ollut aina todella huono ja hankaloittanut älyttömästi elämää. Ns vakavia suhteita takana vain kolme. Edellisessä tunsin aivan hirveää riittämättömyyttä - ja lopulta olin jo epävarmuudessani mustasukkainenkin -olemattomista. Luulin että vika oli 100% minussa. Nykyisessä suhteessa en koe oikeastaan lainkaan vastaavia tunteita: nyk. mies saa vaan jotenkin oloni turvalliseksi ja tunnen itseni riittäväksi tällaisena kuin olen. Ilman mitään ihmeellisiä tekoja tai sanoja. Vaikka ikäkriisikin lyö päälle ja ulkonäkö rapistunut.

Pohdiskelenkin että tietyissä määrin se "oikean" kumppanin löytyminen auttaa hurjasti, vaikka tietenkin omaa mieltään täytyy myös työstää ja kehittää.

N39

Vierailija
10/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele mieheltäsi miksi hän rakastui sinuun ja miksi hän haluaa olla kanssasi. Näin näet myös ne puolet itsestäsi, joista mies pitää. Olette olleet pitkään yhdessä. Se jo mielestäni kertoo siitä, että miehesi on valinnut sinut.

Oletko itse onnellinen? Ei kannata lähteä muuttamaan itseä toisen vuoksi. Vahvista sen sijaan omaa itsetuntoasi ja hyvää oloasi. Vahvista itseäsi. Ympäröi itsesi asioilla, harrastuksilla ja ihmisillä, jotka lisäävät sinun hyvinvointiasi eivätkä vähennä sitä. Tee asioita joista sinä nautit. Miehesi joko rakastuu sinuun uudelleen, ei huomaa mitään tai pakenee. Mutta sinulla on hyvä olla ja voit paremmin. Kannattaa myös itse pohtia suhteen hyviä ja huonoja puolia. Sitäkin, haluaako itse olla suhteessa. Joskus on hyvä lähteä. Voit vielä löytää jonkun, joka rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet.

Vierailija
11/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo todella surullista jos parisuhteessa ei voi kokea olevansa riittävä ja rakastettava juuri sellaisena kuin on.

Vierailija
12/12 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma ja sen takia olenkin sinkku. Jos en ole toiselle juuri sitä mitä halutaan niin parempi olla olematta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän