Nyt, kun elämä on tasoinnut niin en voi olla ajattelematta
kaikkia kokemiani vääryksiä ja hukkaan mennyttä aikaa. Huoltajien alaisuudessa olemista, koulu- ja työpaikkakiusaamista, väkivaltaa, menetettyjä unelmia...
Ja kaikki on nyt myöhäistä. Olen vanha ja kaikki on menetetty.
Kommentit (6)
Jos saisin joskus lapsia niin minulla ei olisi tukiverkkoa. Jos menisin joskus naimisiin niin kirkossa ei olisi puolellani ketään. Jos pitäisin joskus juhlat niin kukaan ei tulisi.
ap
Ei kaikki ole ollenkaan ohi jos olet vielä lastensaanti-iässä niinkuin viestistä voi päätellä.
Voin samastua. Kun muut muistelee iloisena menneitä niin minä lähinnä kiristelen hampaitani. Mutta emme ole liian vanhoja eikä kaikki ole menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole ollenkaan ohi jos olet vielä lastensaanti-iässä niinkuin viestistä voi päätellä.
Kyllä on. Haaveilin minäkin hyvästä elämästä omakotitalossa miesten ja lasten kanssa. Vuosittaisista ulkomaanmatkoista, juhlista, rakkaudesta arjessa... Vain mustelmia ja arvottomuuden kokemuksia. Niitä minä kannan ja otan vastaan joka päivä. Vain vuodet vaihtuvat ja rypyt syvenevät. Mikään muu ei muutu.
ap
En voi osallistua keskusteluihin juhlista, bileistä, vanhoista nuoruusvuosista. Minulla ei ole yhtäkään hyvää muistoa. Ei vanhoja romansseja tai ulkomaanmatkoja.
ap