Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei uskovat, haluatteko vastata tähän?

Vierailija
21.04.2021 |

Raamatussa löytyy paljon kohtia, missä Jumala sanoo vihaavansa jumalatonta ihmistä, ei siis pelkästään syntiä, vaan ihmistä itseään, miten sinä olet ymmärtänyt tämän?

Vihaako Jumala ihmistä, jonka on luonut?

Miten ymmärrät Jumalan vihan?

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko siis tehnyt väärin, kun olen ihmisille sanonut traktaatteja jakaessa, että "Jeesus rakastaa sua"?

Olet. Jätä ihmiset rauhaan!!!

Vierailija
42/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se selittelyn jumala kääntää vihankin rakkaudeksi.

Varma on että Jumala tietää mikä on rakkautta ja mikä on vihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mites niitten Sodoman ja Gomorran rietastelijoitten kävi? Nykymeno ei ole siitä kovinkaan kaukana että sikäli...

Tässä Kunigas Salomonin Viisauden Kirjan sanat Apokryfikirjoissa, on kuin tästä ajasta

Viisauden kirjat 14:

9. Sillä Jumala vihaa yhtäläisesti jumalatonta kuin hänen jumalattomuuttansakin;

10. myös saa teko rangaistuksen yhdessä tekijäin kanssa.

11. Sentähden tulee kosto myös pakanain epäjumalille, koska ne ovat tulleet kauhistukseksi Jumalan luomakunnassa ja langetukseksi ihmisten sieluille ja paulaksi ymmärtämättömien jaloille.

12. Sillä ajatus hahmotella kuvia on luopumuksen alku, ja niiden keksiminen on elämän turmio.

13. Sillä ei niitä alusta alkaen ollut, eikä niitä ole oleva ainaisesti,

14. vaan ihmisten turhasta kuvittelusta ne ovat tulleet maailmaan; sentähden on myös niille säädetty äkillinen loppu.

15. Sillä liian aikaisen surun kalvamana teetti isä kuvan äkisti poistemmatusta lapsestansa ja alkoi nyt jumalana kunnioittaa kuollutta ihmistä, ja sääti niille, jotka olivat hänen alaisiansa, salaisia menoja ja vihkimyksiä.

16. Sitten tuo jumalaton tapa aikaa myöten yhä vahvistui ja sitä alettiin noudattaa lakina. Myös hallitsijain käskystä ruvettiin palvelemaan veistettyjä kuvia.

17. Sillä kun ihmiset eivät voineet kasvojen edessä osoittaa kunnioitustaan kaukana asuville, niin he kuvasivat tuon kaukana asuvan ulkomuodon ja tekivät näkyvän kuvan kunnioittamastaan kuninkaasta imarrellaksensa harrastuksellaan tuota poissa olevaa, ikäänkuin hän olisi läsnä.

18. Ja taiteilijan kunnianhimo yllytti yhä innokkaampaan palvelemiseen niitäkin, jotka eivät tunteneet kuvattua itseänsä.

19. Joku ehkä tahtoi päästä hallitsijan suosioon ja ponnisti taitoaan saadakseen aikaan kaunistellun yhdennäköisyyden.

20. Mutta rahvas, jota veistoksen kauneus viehätti, alkoi nyt pitää jumaloitavana häntä, jota vielä äsken kunnioitettiin pelkkänä ihmisenä.

21. Ja tästä tuli paula elämälle, sillä joko onnettomuuden tai julman hallituksen pakottamina ihmiset tällöin antoivat kivelle ja puulle nimen, joka niille ei kuulu.

22. Mutta ei riittänyt heille se, että eksyivät pois Jumalan tuntemisesta, vaan vieläpä he, vaikka heidän elämänsä on suurta sotaa, heidän ymmärtämättömyytensä tähden, nimittävät tällaista pahaa rauhaksi.

23. Sillä viettäessään uhrijuhlia, joissa lapsia surmataan, taikka muita kätkettyjä salamenoja tai hillittömiä juominkejaan eriskummaisine tapoineen

24. he eivät enää välitä hengestä eivätkä avioliiton puhtaudesta, vaan toinen raivaa toisen tieltänsä salakavalasti ja tuottaa hänelle kärsimystä viettelemällä hänen vaimonsa.

25. Kaikkialla vallitsee sekaisin verenvuodatus ja murha, varkaus ja petos, turmelus ja uskottomuus, metelit, valapattoisuus, hyvien ahdistaminen,

26. kiittämättömyys, sielujen saastutus, luonnoton sukupuoliyhteys, avioliittojen sekasorto, haureus ja irstaus.

27. Sillä noiden epäjumalain palvelu, joita ei sovi edes nimeltä mainita, on kaiken pahan alku, syy ja täyttymys.

28. He näet joko riehuvat ilon hurmiossa tai profetoivat valhetta tai elävät väärämielisesti tai kerkeästi vannovat väärin.

29. Sillä kun he luottavat hengettömiin epäjumalankuviin, eivät he odota joutuvansa kärsimään mitään pahaa, vaikka ovatkin vannoneet väärin.

30. Mutta molemmista tulee heille kosto: niinhyvin siitä, että ovat ajatelleet pahaa Jumalasta pitäytymällä epäjumalankuviin, kuin siitäkin, että vilpillisesti ovat vannoneet väärin, pitäen halpana sen, mikä pyhää on.

31. Sillä ei niitten voima, joiden nimeen vannotaan, vaan synnintekijälle tuleva kosto kohtaa aina väärämielisten rikkomusta.

Vierailija
44/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi vihata sitä, millaiseksi joku on muuttunut ilman että vihaa itse ihmistä. Jumala rakastaa kaikkia, mutta ei siedä sitä millaiseksi ihmiset ja maailma ovat muuttuneet.

Aika outoa kun itse kuitenkin maailman juuri tällaiseksi loi.

Vierailija
45/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaako siis Jumala jokaista uskomatonta ihmistä tänä päivänä? Mitä se viha on?

Miten ymmärrät tämän viha-asian?

Koska Jumala on Kaikkivaltias, Hän tietää ihan kaiken.

Jumala tietää siis jo etukäteen kaikkien ihmisten kaikki ajatukset ja teot, sekä motiivit menneisyydessä, nykyisyydessä ja tulevaisuudessa.

Siksi siis Jumala tietää jo etukäteen, ketkä tulevat valitsemaan Hänet elämäänsä ja ketkä eivät.

Tästä johtuu, että ne, jotka Hän näkee kieltävän Hänet loppuun asti antaa heidän paatua paatumistaan -  he ovat sitten erilaisten himojen, tuskien ja tunteiden heiteltävinä, kunnes kuolevat ja menevät viimeisen tuomion jälkeen sinne, missä on pimeää ja palaa ikuiset lieskat.

Miksi Jumala luo osan ihmisistä vain heitettäväksi helvettiin?

Vierailija
46/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastatkaa silti? Osaan ohittaa provoilijat 🙂

Neuvoisin sinua lukemaan itse Raamatusta. Näin eivät sivulliset, etenkään ei-uskovat ja pilkkaajat, pääsisi sinun ja Jumalan sanan väliin. Pyydä Jumalaa avaamaan sinulle, mitä joku asia tarkoittaa, jos tuntuu vaikealta ymmärtää.

Sitä vastausta odotellessa mennee helposti ihmisikä.

Vierailija
47/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jumala vihaa ihmistä vaan syntiä. Kun tekee parannuksen, tulee Jeesukseen uskovaksi, niin tuo kaikki on mennyttä, Ihminen on syntynyt uudesti. 

Vierailija
48/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi vihata sitä, millaiseksi joku on muuttunut ilman että vihaa itse ihmistä. Jumala rakastaa kaikkia, mutta ei siedä sitä millaiseksi ihmiset ja maailma ovat muuttuneet.

Ei luonnut tälläiseksi. Loi paratiisin jossa kukaan  elämistäkään  ei syönnyt toisia eläviä,eikä pelänny mitään.

Vierailija
49/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luonnut tälläiseksi. Loi paratiisin jossa kukaan  elämistäkään  ei syönnyt toisia eläviä,eikä pelänny mitään.

No kuka tämän maailman sitten loi jos ei Jumala?

Vierailija
50/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän sitten loi "kielletyn puun" jonka omenan syöminen mahdollisti synnin?

Vierailija
51/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon vastauksista 😊

Kyllä luen Raamattua, mutta facebookissa tuli eteen tälläinen, jossa joku uskova oli kerännyt kaikki kohdat missä Jumala sanoo vihaavansa ihmistä itseään, ei pelkästään syntiä. Ja oli linkannut Pawsonin puheita aiheesta. Mutta väitti, että enemmän Raamatussa puhutaan Jumalan vihasta ihmistä kohtaan kuin rakkaudesta.

Mutta en voinut olla samaa mieltä siitä, että Jumala luomiaan ihmisiä vihaisi.

Sanotaanhan jo tässäkin: Niin paljon Jumala maailmaa rakasti, että antoi ainokaisen Poikansa..."

Miksi kukaan uskova edes haluaa miettiä, vihaako Jumala enemmän ihmistä kuin rakastaa. Vai kertooko se ihmisen omasta sydämentilasta, jos mieluummin ajattelee, että Jumalahan vihaa ihmisiä?

Tuossa jutussa myös oltiin sitä mieltä, että tänä päivänä ei ihmisille saisi kertoa Jeesuksen rakkaudesta, koska se veisi vain harhaluuloon, että parannusta ei tarvisi tehdä?

Mitä ajattelet tästä,saako Jeesuksen rakkaudesta kertoa?

Tottakai, Jeesus itse antoi meille tehtävän julistaa Evankeliumi kaikille luoduille. 

Armo ja Totuus kohtasivat Golgatalla, eli sekä totuus, että armo on kerrottava kansoille, ei pelkkää lällyrakkautta, sillä se ei silloin ole Evankeliumini koko totuus.

On kerrottava, kuinka ihminen voi pelastua ja päästä taivaaseen kuoltuaan, sekä myöskin se, mitä tapahtuu, jos hän ei halua ottaa Jeesusta elämäänsä, silloin hän viettää ikuisuutensa helvetissä.

Vierailija
52/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sai valita.Ei ole ohjelmoitu.

Vierailija
53/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetellakseen ihmisiä.

Vierailija
54/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala loi ihmisen.  Vapaaksi tahdoksi. Ihminen lankesi vapaalla tahdollaan. Jumala vihasi tällaista ihmistä ja sitä lankeemusta. jonka mahdollisuuden itse luonut. Hän lähetti Jeesuksen sovittamaan itsensä ihmisen ja itsensä  välillä, että ihminen saisi uuden mahdollisuuden. Siksi hän uhrasi oman poikansa joka oli täydellinen eikä langennut. Näin ihminen sai lankeemisestaan huolimatta uuden mahdollisuuden, mutta ensin hänen on kuoltava maailmalle. Uskottava Jumalan antama uusi mahdollisuus virlä täällä syntisenä.

Jumala rakasti ihmistä niin paljon että antoi rakkaan poikansa niin ettei yksikään joka uskoo Kristukseen hukkuisi vaan hänellä olisi ikuinen elämä.

Vierailija
55/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luonut, vaan ihmiset lankesivat syntiin, koska heillä oli vapaa tahto valita hyvä tai paha - he valitsivat pahan ja niin maailma saastui perisynnistä.

Vierailija
56/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ei Jumala itseään vihaa. Mutta Hän vihaa kaikkea sitä ihmisessä, mikä ei ole Hänestä, Hänen kuvaansa. Se on: pahuutta eli rakkaudettomuutta. Loppupeleissä synti on yhtä kuin rakkaudettomuus. Kaikki synnit kiertyvät lopulta siihen.

Jumala on Rakkaus.

Miksi Jumala laittoi tuollaista ihmiseen sitten?

Ei laittanut,se on synnin seuraus. kuolemakin on seuraus.

Vierailija
57/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ei vihaa, raivoa, eikä hyvää tarvi pelätä. Ergo J:la on _______?

Vierailija
58/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetellakseen ihmisiä.

Eli jumala loi pahan? Ilman pahaa ei ole valintaa hyvän ja pahan välillä.

Vierailija
59/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luonut, vaan ihmiset lankesivat syntiin, koska heillä oli vapaa tahto valita hyvä tai paha - he valitsivat pahan ja niin maailma saastui perisynnistä.

Eli jumala siis loi pahan, kun sanotte hänen olevan kaiken luoja. Siis oli kyse hänen tahdostaan, että kaikki eivät uskoisi häneen ja tapahtuisi pahoja asioita myös häneen uskoville.

Vierailija
60/133 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen yksilö on täysin vastuussa omista teoistaan.

Kukaan ei ole vastuussa toisten teoista, vaikka jumalattomat yrittää vierittää vastuun vääristä teoistaan muille.

Mikä on epäselvää?