Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Asunnossa ikkunat etelään, länteen jne”. Mistä sen tietää mihin ilmansuuntaan ikkuna osoittaa?

Vierailija
21.04.2021 |

Tai kävele paikasta x pohjoiseen. Siis häh? Ei mulle kerro tuollainen neuvo mitään.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot kelloa, sitten katsot, missä päin aurinko on. Aurinko nousee idästä ja laskee länteen ja on keskipäivällä (eli kesäaikana Suomessa noin klo 1) etelässä.

Ja siis sympatiseeraan täysin aloittajaa, sillä itselläni menee herkot auton navigaattorin kanssa aina silloin, kun neuvot ovat tasoa "lähde koilliseen" - "Haista huilu, en minä tässä keskellä liikennettä kerkiä vieraassa paikassa tihrustaa, missä on aurinko". Eli en todellakaan vain tuosta noin hahmota ilmansuuntia, jos olen vähänkään vieraammassa paikassa, vaan joudun oikeasti aina pyörimään ja hyörimään ja miettimään ja levittelemään käsiäni ja loruilemaan sitä koillinnenkaakkolounasluode-lorua :D.

Vähän sama kokemus joskus nuorena kesätöissä, kun ajeltiin jossain metsikössä, ja t-risteyksen kohdalla kartturi sanoo "käänny pohjoiseen" ja itse ratissa olevana ei ole kunnolla edes käsitystä, mihin suuntaan ollaan ajamassa. Olisko vasen tai oikea mitään?

ihminen on siitä ihmeellinen, että aina voi opetella uutta ja uusia taitoja....

ja jos kartturi sanoo, että käänny pohjoiseen etkä tiedä missä on, niin kysy. Jos ei vastaa ja olet t-tisteyksessä, niin käänny jompaankumpaan risteykseen (50% mahdollisuus valita oikein). Jos valitsit väärin, kartturi varmaankin kysyy pian, että miksi tänne käännyit, minähän pyysin kääntyä pohjoiseen.

Miksi joku noin vaikeasti neuvoisi? Eikö ole helpompi sanoa oikealle, vasemmalle, suoraan tai käänny ympäri jne...

mistä minä sen tiedän, tuolle kirjoittajalle oli sanottu niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi