Tuntuu, että kaikki muut juovat alkoholia minua enemmän
Itse syyllistyn, jos juon yli viisi annosta viikossa. Miksi en anna mennä? Muut juovat arki-iltaisinkin, miksi minä vain viikonloppuna? Olenko tyhmän pelokas?
Kommentit (10)
Miksi sun pitäisi antaa mennä? Toisaalta jos maistuu, niin miksi et antaisi mennä? Miksi sun pitää verrata alkoholinkäyttöäsi muihin?
Terveydestään kannattaa pitää huolta, mutta itsensä syyllistäminen ei haittaa kuin syyllistäjää itseään.
Se onn ainakin siinä ettei liika kannata lupailla ja ajatella että jotain absoluutttista olisi olemasssa. Se on eemmänkin varmaan sitä etttä "humaltua" elämässä voi niin monista muistakin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Se onn ainakin siinä ettei liika kannata lupailla ja ajatella että jotain absoluutttista olisi olemasssa. Se on eemmänkin varmaan sitä etttä "humaltua" elämässä voi niin monista muistakin asioista.
Taii ainakaan kerralla liikaa luvata asioita joita ei pysty täyttämäään.
No olet aika pelokas. Mutta mitä sitten? Jotkut ovat.
Olen juonut tällä viikolla 8 annosta. Molempina päivinä siis 4. Humalassa en ole ollut kun olen tissulet hitaasti, aloittanut viideltä iltapäivällä ja lopettanut ysiltä.
Ahdistaa oma alkoholinkäyttö vähän. Aina aamulla ajattelen, että tänään en ota yhtään. Etätyöpäivän jälkeen kuitenkin ahdistaa, ärsyttää ja stressaa niin p**keleesti, että avaan sen siiderin. Sitten on vielä opiskelut edessä, keskittymiskyky on nolla työpäivän jälkeen, mutta pari alkoholiannosta parantaa keskittymiskykyä sen verran, että pystyn keskittymään ja opiskelu sujuu. Tuntuu, että tarvitsen pienen määrän alkoholia muutenkin rentoutumiseen, muuten huitelee stressitasot koko ajan katossa.
Toki välillä on päiviä kun en ota yhtään, pitäisi silti nyt tietysti vähentää.
Mä juon alkoholia varmaan ebemmän ku 99% ihmisistä ja en suosittele lähteen tälle linjalle
Jonkinlainen häiriö on olemassa, kun asiaa pitää noin pohtia. Juo sen verran kuin haluat ja anna myös muiden juoda.
Jonkinlainen häiriö on olemassa, kun asiaa pitää noin pohtia. Juo sen verran kuin haluat ja anna myös muiden juoda.
Mulla on sama ongelma mutta vielä pahempana: en juo ollenkaan. Mitähän tästäkin tulee?