Polkupyörä ei enää jarruta sisäkumin vaihdon jälkeen
Takajarru ei siis enää sisäkumin vaihdon jälkeen. Jarru menee pohjaan muttei tapahdu mitään. Olen katsonut levyjarrut, mutta tuntuu ettei männät liiku tarpeeksi. Osaako kukaan auttaa että pääsisi pyöräilemään?:)
Kommentit (13)
Pidit pyörää alassuin, nestejarrut? Meni ilmaa, ilmattava..
Olisko jarrupala päässyt tippumaan tai se kulutuspinta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi korjaantua painelemalla kahvaa
Kurkkaapas varmuuden vuoksi housunkauluksesta "reiska" ;-)
En tiedä miten toi toimii levyjarruilla, mutta omassa pyörässä riitti että kiristi jarruvaijeria.
Vierailija kirjoitti:
Pidin kyllä juuri pyörää alassuin niin voiko se sitten siitä olla kyse....
Käyttäjä4693 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tein itse saman virheen. Sitten täytyy jarrulevyn kohdilta (mallista riippuen) etsiä ilmaus-korkki/ruuvi.
Tämä vahva epäily, jos on nestejarru.
ohjeita löytyy Youtubesta tehdä itse (pyörähuolloissa ainakin Turun suunnilla järjetön jono), ja fillarin käyttöohjeesta saattaa löytyä myös.
Ilmat voi saada letkusta pois, puristamalla jarrukahvan pohjaan ja lukitsemalla sen sinne vaikka nippusiteellä. Annat pyörän seistä näin tunteja, niin ilmat voivat tulla letkusta pois säiliöön itsestään. Katsot vaan, että letku tasaisesti nousussa sinne jarrukahvalle ja säiliöön mennessä. Alaspäin kääntyneessä letkussa ei ilma virtaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4693 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tein itse saman virheen. Sitten täytyy jarrulevyn kohdilta (mallista riippuen) etsiä ilmaus-korkki/ruuvi.
Tämä vahva epäily, jos on nestejarru.
ohjeita löytyy Youtubesta tehdä itse (pyörähuolloissa ainakin Turun suunnilla järjetön jono), ja fillarin käyttöohjeesta saattaa löytyä myös.
Minulla onkin ihan vain vaijerilla jarru ettei ole nestejarrua käytössä.
Kettingit pois paikaltaan miten nykyajan pyöristä puuttuu sekä roiskeläppä että kettinkisuojus. Housun puntit voi napata kettinkien väliin. Kura kivet roiskuu muiden naamalle. Jarru NS.pala paikaltaan siis nostettu ylös varmaan.
Noi nestejarrut fillarissa on täyttä turhuutta ja humpuukia.
Ihan tarpeettomat, vaijerit toimii ja toimii.
youtubesta löytyy pyöränkorjaajia.