Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin alkoholin, nyt en pysty lopettamaan syömistä ja limsan juomista..

Vierailija
20.04.2021 |

Alkoholia juodessa sentään pysyi jokseenkin hoikkana, mutta tätä tahtia kun mässää niin varmasti tulee hengenvaarallisesti lihavaksi ennemmin tai myöhemmin. Hampaitakaan ei ehkä ole kohta enää suussa.

Olisikohan se alkoholin juominen kuitenkin pienempi paha?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tilalle etunojapunnerruksia. Niihin addiktoituminen ei ole niin vaarallista.

Vierailija
2/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota tilalle etunojapunnerruksia. Niihin addiktoituminen ei ole niin vaarallista.

Teen kyllä sellaisiakin ja vatsalihasliikkeitä, X hyppyjä jne. Ei niitä vaan jaksa koko iltaa tehdä ja on taas aikaa syödä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä enemmän.  Tee ruokaa mihin laitat 70% kasviksia. Jätä herkut kauppaan.

Vierailija
4/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi myös niin, että kun en viikonloppuisin enää juonut, niin jotain hyvää piti saada tilalle. Eli karkkia ja pullaa. Mutta kyllä se ajan kanssa tasoittuu. Tuli myös lenkkeiltyä, kun ei tarvinnut enää krapulassa nuokkua koko päivää. Kyllä se siitä! Pari kiloa painoa on pienempi paha, kun alkoholin ongelmakäyttö. Tsemppiä!

Vierailija
5/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja nyt oon lihonut 16kg puolessa vuodessa. Liikun kyllä, mutta mätän ihan järkyttävästi

ruokaa

Vierailija
6/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jättänyt alkoholin pois ja täysin sama ongelma. Iho voi huonosti, olemus on väsynyt ja salille en pääse. Olen yrittänyt juoksulenkeillä ja kävelyillä käydä, mutta en saa siitä samaa liikunnaniloa. Kun liikun aktiivisesti, myös mässäily pysyy poissa. Mut nyt kiitos hallituksen, ainut harrastus voi ilmeisesti olla terassilla käynti...

Vierailija
7/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on normaalia kun jättää alkoholin pois, kun keho pyrkii korvaamaan viinasta menetetyt kalorit erilaisilla ruuilla, mutta kyllä sekin ajan kanssa tasoittuu! Ja kuten jo täälläkin sanottiin, mieluummin liikakiloja kuin alkoholin väärinkäyttöä. Ole armollinen itsellesi!

Vierailija
8/10 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täällä! Olen ollut raitis nyt neljä vuotta ja ekana raittiina vuotena söin varmaan yhtä paljon Tupla-patukoita, kuin koko siihenastisen elämäni aikana. Muutenkin teki mieli makeaa. Sallin sen itselleni ja vertaisryhmissä käydessäni kuulin useammalta raitistuneelta sitä, että alussa herkut houkuttivat ja maistuivat. Sitten jossain vaiheessa alkoi tasaantua monella. Mä luulen, että aika moni meistä juo/on juonut tunne-elämän ongelmiin ja sama juttu syömisen kanssa. Ei osata käsitellä omia tunteita niin paetaan juomiseen/syömiseen. Ne "hankalatkin" tunteet on sallittava ja opeteltava omat keinot tunteiden käsittelyyn, muuten tulee aina uusi addiktio, jolla "hoitaa" (eli pakenee) tunne-elämäänsä. Tuo ei tapahdu hetkessä, vaan ottaa oman aikansa ja vaatii itsensä kanssa työskentelyä. Lupaan, että se silti kannattaa ja on myös helpompaa raittiina! Päihteiden kanssa eläessä ei pääse tutustumaan aitoon itseensä, raittiina on mahdollisuus oppia, kuka oikeasti on. Tsemppiä seikkailuun!

Vierailija
9/10 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/10 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin alkoholin vuodevaihteen jälkeen, koska juominen ei pysynyt enää hanskassa. Viikonloppuisin 2-3 päivän putkia (kolmas päivä usein loiventelua paniikinomaisessa mielentilassa). Kohta siis 4 kk raittiutta takana, ja paino noussut 14 kg(78kg -> 92kg/180cm). Ryyppäämisen tilalle tuli ruoka- ja herkkuaddiktio, ja nyt mielessä pyörii syöminen taukoamatta. Syön, vaikkei ole nälkä, koska siitä saa mielihyvää. Nukkumaan mennessä jo haaveilen tulevasta aamupalasta. Sitten aamulla päätän, että nyt alkaa laihdutus. Kohta huomaan kuitenkin ahmineeni jonkun mega-aterian, ja totean, että ei onnistu tänään, huomenna sitten.

Juodessa paino pysyi 10 vuotta 75-80 kilon kieppeillä koko ajan. Pelkästään nesteiden poistuttua hävisi aina pari kiloa, ja näytin normaalilta, komealta. Nyt olen paisunut kuin pullataikina, ja näytän kammottavalta. Esim. turvotus naamasta tai mahasta ei laske ollenkaan, onneksi on saanut kulkea maski naamalla. Pakko laihtua kesäksi, pitääkö alkaa taas juomaan? Addiktiot on peestä!

M37