Kerro miten tyypillisesti kulutat arki-illat, sinä joka asut kerrostalossa, ei lapsia (enää kotona), ei lemmikeitä?
Minulla kohta tuo tilanne, kun nuorinkin lapsi muuttaa kotoa, koira kuoli vanhuuttaan ja luovun omakototalosta. Niin, mitäs sitten teen siellä kerrostalossa yksin? Seurustelen kyllä, mutta ei nähdä läheskään joka päivä.
Kommentit (11)
No lapsia ei ole eikä tule, mutta yleensä töiden jälkeen lähden heti lenkille, 1-2h, saatan myös kotiin tullessa tehdä painotreenin (jos oli lyhyempi lenkki). Sitten kokkaan jotain hyvää ja mielenkiintoista, esim. thai-ruokaa tai meksikolaista. Sitten joko luen, teen käsitöitä, jatkan jotain projektia, siivoan yhden kaapin tai romulaatikon, pesen pyykkiä, imuroin, katselen elokuvaa tai Youtubea. Joskus harvoin juttelen ystävän kanssa, en ole kauhean sosiaalinen. Normaaliaikana toki tulee lähdettyä syömään kaveriporukalla suht usein.
Töiden jälkeen lähden kävelylle ja tulen usein kaupan kautta kotiin vähän ennen seitsemää. Teen ruokaa ja syön. Sitten katselen telkkaria, surffaan netissä ja juttelen puolison kanssa siinä sivussa. Yhtenä iltana on säännöllinen harrastus. Ystävien tapaaminen ja muut riennot jäävät pääosin viikonloppuihin.
Käyn kävelyllä, teen ruokaa, luen, katson sarjoja, kokoan palapeliä, hoidan kasveja, siivoan... Siinähän ne päivät kuluvat.
Mulla on puoliso, mutta yhdessä vietetyn ajan lisäksi tykkään pelata (rauhallisia pelejä), katsella Netflixiä ym., kuunnella podeja, ulkoilla, lukea.
Sun kannattaa varmaan aloittaa joku harrastus? Kotonakin voi vaikka virkata tai muuta vastaavaa harrastella, mutta kannattaa kodin ulkopuolellakin harrastaa.
Työväenopistossa olen ottanut kokkauskurssia (uusia resepti-ideoita eri maiden ruokakulttuureista), maalauskurssin (kotona ei jaksa), kielikursseja.
Kohta aukeaa taas uimahallit ja liikuntapaikat, ala käymään jossain vesijumpassa tai joogakurssilla, mä ainakin oon tykänny, vedessä pomppiminen piristää enemmän kuin normijumpat.
Lopetan etätyöt n. viideltä. Sen jälkeen lähden useimmiten ulos, joko juoksulenkille tai kävelylle. Joskus tapaan ystäviä ulkona. Lenkin jälkeen teen vielä kehonpainotreenin, käyn suihkussa ja teen ruokaa. Illalla puuhailen kotona valokuvien kanssa, soitan kitaraa ja teen biisejä, luen, katson sarjoja, rupattelen netin kautta ystävien ja siskojeni kanssa. Ei-korona-aikaan käyn paljon ulkona syömässä tai erilaisissa kulttuuritapahtumissa.
Onko sinulla parveke? Tykkään istuttaa parvekkeelle kaikenlaisia kasveja keväällä ja kesällä.
Normaaliaikana kävin 2-5 kertaa viikossa eri kuppiloissa kuuntelemassa bändejä. Muuten sitten harrastusporukan kanssa puuhailua. Nyt korona-aikana luen netistä graduja ja väikkäreitä, oppii joka päivä uutta ja pysyy pää terävänä. Toki myös kokkailen ja testailen uusia reseptejä kun aikaa kerran on. Kirjoja on mukava lukea ja ulkona kävellessä aika vierähtää kuin huomaamatta.
Teen töitä, käyn juoksulenkillä, tapaan ystäviä, luen kirjoja, katson Netflixiä jne.
Kasvatan nyt kaikenlaista palstalle ja mökille
Teen käsitöitä
Liikun ulkona
Luen
Opiskelen
Jne
Sä kuitenkin hankit sen lemmikin jossain vaiheessa ;)
En minä ainakaan osannut olla ilman, kun aina on koira ollut.
Up!