Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kaksinaismoralistiset/tekopyhät asiat ihmetyttävät sinua?

Vierailija
20.04.2021 |

Noniin. Tässä seurasin erästä ketjua täällä ja kiinnitin huomiota että hirveesti moni huutelee, että pitää kaikkien olla oma itsensä ja ei saa muita haukkua, silti tämäkin nimeltämainitsematon ketju on täynnä haukkumista ja ulkonäön kommentointia - eikä ketju edes liity ulkonäköön mitenkään.

Onko muita tämänkaltaisia tekopyhiä tai kaksinaismoralistisia asioita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä palstalla esim. se kun kirjoitetaan jostain julkisuudessa olevista lapsista ja sanotaan, että " Olen huolissani".

Jos ihminen oikeasti on huolissaan, niin silloin kilkutetaan sossuun. Ei ruveta mustamaalaamaan perhettä entisestään pöllöpalstoilla 

Vierailija
2/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen aina ihmetellyt, että paheksutaan sellaisia pareja jotka ihan luvan kanssa ja avoimesti voivat käydä vieraissa, mutta sitten pettäminen ja vieraissa käyminen salaa on jotenkin normaalimpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä :sellaisetkin miehet jotka panee melkein ketä vain naista ja pettää suhteessa ollessaan, pitää homoja syntisempinä kuin itse on. Eikö he todellakaan tajua käyttäytyvänsä riettaasti itse.

Vierailija
4/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Eläinten suojelijat ovat huolissaan vain joidenkin eläimien hyvinvoinnista.

-Ilmastonmuutoksen vastustajat eivät itse tingi elintasostaan kuin korkeintaan tyyliin kierrättämällä jätteet.

-Kiusaamisen tuomitsevat kiusaavat itse heti joukolla henkilöä joka on sanonut tai tehnyt jotakin tyhmää.

Vierailija
5/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla esiintyy tekopyhyyttä silloin, kun on kyse muiden ihmisten parisuhteista. Jos tiedetään tai edes aavistellaan, että joku käy vieraissa, tullaan palstalle "pyytämään neuvoa" siitä, pitäisikö tämä käräyttää vai ei. Tekopyhältä asetelma alkaa haista silloin, kun esitetään, että ollaan käräyttämässä vain yleisen ja sen petetyn osapuolen oman edun vuoksi - vaikka kaikki tietävät, että kostonhimo ja vallanhaluhan ne niitä motiiveja ovat. Tekopyhyyttä ja kieroutta korostaa se, että käräyttämässä ollaan nimettöminä, eikä missään tapauksessa haluta ottaa vastuuta omista teoista.

Vierailija
6/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologinen kasvissyöjä, jolla on lemmikkinä kissoja, koiria tms. lihansyöjiä.

Miksi liha lemmikin syömänä on ihan OK, mutta ihmisen syömänä paha juttu?

Vierailija
7/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityttyinä itseään pitävät, jotka osallistuvat puolustusvoimien toimintaan vaikka Kristus kieltää väkivallan ja vastarinnan tekemisen pahalle. Kenttäpastori on ammateista tekopyhin.

Vierailija
8/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsevat uskovaiset.

Kristinuskossa ihan keskeinen ajatus on se että Jumala tuomitsee.

Miksi siis niin monet kristityt asettavat itsensä jumalan asemaan koko ajan ja kovaan ääneen tuomitsemalla muiden tekoja, kun pitäisi keskittyä omiin tekemisiin?

Vierailija
9/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olisi moraalisesti väärin olla antamatta lihansyöjille lihaa. Kissa ei ole sekasyöjä.

Vierailija
10/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsevat uskovaiset.

Kristinuskossa ihan keskeinen ajatus on se että Jumala tuomitsee.

Miksi siis niin monet kristityt asettavat itsensä jumalan asemaan koko ajan ja kovaan ääneen tuomitsemalla muiden tekoja, kun pitäisi keskittyä omiin tekemisiin?

Tämä. Arkkienkeli Mikaelkaan ei rohjennut tuomita tai herjata Saatanaa näiden kiistellessä Mooseksen ruumiista, vaan totesi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

Vierailija
11/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tulee toimeen ilman lihaa, kissa ei, koirakin huonosti ja vain vähän aikaa.

Vierailija
12/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät jotka harrastaa matkailua, erityisesti lentomatkailua. Varsinkin Riku Rantala. Hän on henkilökohtaisesti tuhonnut ympäristöä enemmän kuin 99% suomalaisista, mutta silti on sormi pystyssä haukkumassa muita.

Vierailija
13/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tulee toimeen ilman lihaa, kissa ei, koirakin huonosti ja vain vähän aikaa.

Ihminen tulee toimeen ilman lemmikkejä.

Vierailija
14/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olisi moraalisesti väärin olla antamatta lihansyöjille lihaa. Kissa ei ole sekasyöjä.

Kysymys oikeastaan onkin, miksi kasvissyöjällä on lihansyöjä?

Vierailija
15/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, jotka käyttävät prostituoitujen palveluksia, mutta eivät voisi seurustella tai mennä naimisiin sellaisen kanssa.

Vierailija
16/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nykyinen feminismi, mikä väittää olevansa tasa-arvoinen, on kaksinaismoralismia täynnä.

-on yhteiskunnan vika, että naisten ansiot on keskimäärin miesten ansioita pienemmät.

-samaan aikaan on poikien itsensä vika, että eivät pärjää koulussa ja eivät pääse jatno-opintoihin.

-on yhteiskunnan vika, että miehiä on johtajina enemmän

-on miesten oma vika, että syrjäytyneitä, työttömiä, kodittomia on miehissä enemmän

-on miesten ja yhteiskunnan vika, että naiset ajaa karvojaan, että rinnat on seksuaaliset ja kaunista tyyppiä saatetaan katsoa perään kadulla.

-on miesten oma vika, että virkapukuista miestä kuolataan naisten toimesta avoimesti ja että hyvin tienaava mies pariutuu helpommin kuin huonosti toimeentuleva.

-on yhteiskunnan vika, että naisilta odotetaan hoikkuutta ja kauneutta.

-on miesten oma vika, että ovat liian lyhyitä, ovat kaljuja tai isomahaisia. Heidän peniksen kokoakin voi surutta arvostella.

-on yhteiskunnan vika, että naiset hoitaa enemmän lapsia

-on miehen vika, että tekee kaiken lastenhoidossa väärin. Menis töihin vain.

-on yhteiskunnan vika, että naisia kohdellaan sukupuolen vuoksi erilailla

-miehet armeijaan vaan ja suu kiinni

Tätä vois jatkaa loputtomiin...

Vierailija
17/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuminen kiusaamiseen. Lasten harjoittama väkivalta, eristäminen ja pilkkaaminen tuomitaan aina ja koulukiusaajille vaaditaan kunnon sanktioita. Vian painotetaan olevan aina kiusaajassa ja että mikään asia ei oikeuta kiusaamaan.

Aikuiset sen sijaan saavat syrjiä, eristää, sabotoida ja nälviä toisiaan ihan niin paljon kuin tykkäävät esim. työpaikoilla, somessa ja suvun piirissä ja kiusatun pitää vain nieleskellen sopeutua siihen. Pitää vain kovettaa itsensä ja oppia nauramaan itselleen. Usein ne kovaäänisimmin kiusaamista vastustavat ja yhteisöllisyyttä kannattavat ovat itse asiassa niitä, jotka morkkaavat ja kyykyttävät toisia aikuisia kaikkein armottomimmin.

Vierailija
18/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää kerta toisensa jälkeen miten siskopuoleni kasvattaa lastaan. Esimerkiksi jos lapsi sanoo jotain pahaa koulukaveristaan niin ollaan heti rankaisemassa ja huudetaan perään että sinä et noin saa tehdä. Kuitenkin siskopuoleni itse puhuu kaikista kokoajan p**kaa selän takana ja haukkuu. Ihan jopa lapsen kuullen.

Saman siis huomasin tällä palstalla. Esimerkiksi tuo diili-ohjelman keskustelu on täynnä tuon Sointu-nimisen kilpailijan ulkonäön haukkumista. Miten se liittyy asiaan tai tuohon kilpailuun? Ei mitenkään. Sitten puolustellaan siellä noiden miespuolisten kilpailujoiden habitusta samojen ihmisten toimesta.

Vierailija
19/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tekopyhyyttä olen huomannut ihmisissä jotka pitävät itseään vihreinä ja puhuvat näiden arvojen puolesta. Kuljetaan lyhyt työmatka autolla, vaikka pääsisi pyörällä tai bussilla. On kissaa tai koiraa lemmikkinä, tehdään ulkomaanreissuja lentokoneella 1-3 kertaa vuodessa, harrastetaan shoppailua halun, ei tarpeen mukaan.

"Mutta kun mä kierrätän biojätteet ja pahvit ja puhun näistä arvoista, niin vihreähän mä silloin olen".

Vierailija
20/20 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden puheenjohtaja, joka on avoliitossa öljykauppiaan kanssa, lentelee (ennen koronaa) ympäri maailmaa pyöräilemässä, asuu ylisuuressa palatsissa, kannattaa kehitysmaalaisten laajaa muuttoliikettä tänne pohjoiseen ja saarnaa muille ilmastonmuutoksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi