Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea masennus ja ahdistushäiriö, koen olevani täysin turha ihminen koska en omasta mielestäni vain sovellu työelämään

Vierailija
19.04.2021 |

En osaa mitään, olen jotenkin huono ja hidas kaikessa. Lapsuudessa diagnosoitu vaikea ADHD, mutta vanhemmat haukkuivat koko lapsuuteni tyhmäksi ja yksinkertaiseksi.

Nyt aikuisena ahdistun ja väsyn kaikesta. Syön ihan hullua kemikaali-cocktailia että pystyn toimimaan edes jotenkin (masennuslääke, ahdistuslääke, ADHD-lääke) mutta tuntuu että olen siltikin ihan uskomaton vätys. Kotitöiden tekeminen vaatii multa aivan järjettömiä ponnistuksia, kaupassakäyntikin ahdistaa ihan kohtuuttoman paljon.

Mulla on merkonomin tutkinto (amis) ja oon kohta räpiköinyt itselleni IT-Tradenomin paperit. Tuntuu etten osaa enkä tiedä yhtikäs mitään, työpaikkailmoitukset on mulle ihan hepreaa enkä ole koskaan kuullutkaan niistä teknologioista/ohjelmistoista joita vaaditaan.

Olen tehnyt satunnaisia pätkätöitä monessa eri paikassa (lastenohjaaja, IT-apulainen, kaupan kassa). Kaikki noi hommat oli niin uuvuttavia että ajauduin suorastaan itsetuhoiseksi. IT-apulaisen homma oli siedettävintä, mutta työpaikalla pomo haukkui luuseriksi ja sälytti minulle työtehtäviä jotka eivät todellakaan kuuluneet toimenkuvaani.

Mitä ihmettä minä voin henkeni pitimiksi edes tehdä? En jaksa ihmisiä, en jaksa kuunnella v*ttuilua ja valitusta tuntemattomilta ihmisiltä. Kassahommat olivat ehkä hirveintä mitä olen koskaan tehnyt.

Olen hyvä tietokoneiden kanssa värkkäämisessä, mutta en tarpeeksi hyvä että voisin tehdä sitä työkseni.

Oikeastihan minä tarvitsen terapiaa, olen koittanut saada apua jo melkein vuosikymmenen ajan, mutta ainoa apu tuntuu olevan vain lääkityksen vaihto toiseen. Jos lääkkeet ei auta, niin kai minä sitten olen ihan menetetty tapaus.

Olen jo 28-vuotias, eli ilmeisesti auttamatta aivan liian vanha ensimmäiseen "oikeaan" työpaikkaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun adhd oikeasti kunnolla hoidossa? Siis SOPIVAN lääkityksen lisäksi saatko psykoterapiaa? Kuulostaa myös siltä että tarvitset kipeästi ammatinvalintaohjausta. AMK-papereilla voit tehdä aika laajan skaalan työtehtäviä. Jos susta tuntuu että esimerkiksi ohjelmistokehitys ei ole sinua varten, niin sitten ei ole. Voit myös tehdä kirjanpitoa, palkanlaskentaa, tietokantojen käsittelyä tms.

Vierailija
2/8 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle ja kyllä sä olet oikeasti taitava ihminen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyödyllisyys ole ihmisarvon mitta.

Vierailija
4/8 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ihan kehitysmaa mt-ongelmien hoitamisessa. Miksi sinun tarkkaavaisuushäiriötäsi ei hoideta kunnolla jos se aivan selkeästi vaikuttaa noin pahasti työkykyyn ja opiskeluun? Ihanko oikeasti olet mennyt läpi useamman koulun eikä kukaan ole tehnyt mitään? 

Vierailija
5/8 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!!

Vierailija
6/8 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisillä on jakamaton ihmisarvo.

Vierailija
7/8 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opiskelupaikassasi terveydenhoitoa? Onko sinulla mitään hoitosuhdetta jossa voisit puhua terapiantarpeesta? Oletko koskaan ollut missään puutarhapuolen hommissa (esim hautausmaa tms) Seurakunnilta voi muutenkin löytyä vähän hidastempoisempia töitä, jotka saattaa sopia sulle.

Tsemppiä! Iän myötä oireilu saattaa helpottaa.

Vierailija
8/8 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas palstatrollin tekemä aloitus, jos sitä ei joku huomannut. Mikä mielisairaus häntä riivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan