Posti/kuljetus Adlibrikseltä
Miksi tilaamani kirja ei tule Puumalaan vaan Schenkerin kuljetus vie sen Lohilahteen K-Markettiin, en voi hakea kirjaa Lohilahdesta, meillä on Puumalassa Posti ja kaapit mistä voi hakea tai postin tiskiltä. Schnkeriltä sanotaan ettei Puumalassa ole Schenkerin pistettä... Hei haloo olen maksanut lähetyksen kotiin asti Puumalaan, en voi ajella pitkin maakuntaa hakemassa Adlibriksen lähetyksiä... Aina on toiminut postin kautta mutta miksi ei enää ???
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tilaajat ovat eriarvoisessa asemassa, kun osa voi valita ilmaisen toimituksen, toiset taas ei, jos Schenkerin pistettä ei ole.
Ihan itse voi kyllä valita asuinpaikkansa. Jossain on huonommat palvelut, jossain taas paremmat. Et voi vinkua eriarvoisuudesta siinäkään tapauksessa, että olet päättänyt muuttaa niin kauas lähimmästä ruokakaupasta, että joudut maksamaan bussilipun sinne päästäksesi.
Vierailija kirjoitti:
Tilaajat ovat eriarvoisessa asemassa, kun osa voi valita ilmaisen toimituksen, toiset taas ei, jos Schenkerin pistettä ei ole.
Yritys valitsee asiakkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kumman usein vaihtuu heillä toimitusehdot. En ollut tajunnut tuota Schenkerin muutosta. Tilasin juuri kirjoja, mitä oli kampanjassa, toimitus kestää 6 (siis kuusi) viikkoa. Ei ehdi äitienpäiväksi vaikka miten pikana maksaisi. Tuotesivuilla mainittiin, että postitus seuraavana päivänä. :(
Aina kannattaa lukea muiden kokemuksia ennen kuin tilaa ensimmäisen kerran jostain nettikaupasta. Tällä palstalla on ainakin ollut kymmeniä ketjuja siitä, miten Adlibris kertoo todellisen toimitusajan vasta tilausvahvistuksessa. Käsittämätöntä kyllä, että vielä vuosienkin jälkeen kehtaavat jatkaa tuota toimitusajoilla huijaamista, mutta eipä taitaisi juuri löytyä asiakkaita, jos suoraan kerrottaisiin, että tilaus lähetetään kuukauden, ehkä kahden tai kolmenkin kuukauden päästä. Itse kyllä tilaan Adlibriksestä, mutta olen aina varautunut odottamaan pakettia ikuisuuden. Meinasin pudota tuolilta hämmästyksestä, kun edellinen lähetettiin jo kaksi viikkoa tilaukseni jälkeen.
Ap sanoo maksaneensa kuljetuksen. Siis minkä firman kuljetuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse voi kyllä valita asuinpaikkansa. Jossain on huonommat palvelut, jossain taas paremmat. Et voi vinkua eriarvoisuudesta siinäkään tapauksessa, että olet päättänyt muuttaa niin kauas lähimmästä ruokakaupasta, että joudut maksamaan bussilipun sinne päästäksesi.
No ei sitä asuinpaikkaa voi aina täysin vapaasti valita. Monet seikat vaikuttavat, mm. työpaikka ja työmatka.
Vierailija kirjoitti:
"Schnkeriltä sanotaan ettei Puumalassa ole Schenkerin pistettä"
Heillä ei ole siellä pistettä. Ensi kerralla ota kuljetukseksi joku muu kuin shencer.
Toimitusehdoissa mainitaan Schenker ainoana pakettien toimittajana. Pienet lähetykset toimitetaan postilaatikkoon. Tilaajan pitää nyt sitten tietää tilatessa mahtuuko tuote postilaatikkoon, jos ei ole schenkerin pistettä?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä asuinpaikkaa voi aina täysin vapaasti valita. Monet seikat vaikuttavat, mm. työpaikka ja työmatka.
Tuskinpa edellinen kommentoija asiaa näin mustavalkoisesti ajattelikaan.
Mutta naiivia ajatella, että jokaisella tulisi olla täysin tasavertaiset kaupalliset (!) palvelut jokaisessa Suomen kolkassa. Mikäli ehdottomasti haluaa täydet ja kattavat palvelut, on syytä miettiä myös asuinpaikkaansa sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei ole siellä pistettä. Ensi kerralla ota kuljetukseksi joku muu kuin shencer.
Toimitusehdoissa mainitaan Schenker ainoana pakettien toimittajana. Pienet lähetykset toimitetaan postilaatikkoon. Tilaajan pitää nyt sitten tietää tilatessa mahtuuko tuote postilaatikkoon, jos ei ole schenkerin pistettä?
Ohis
Sanotaanhan siellä myös Budbee ja Posti. Niistä joutuu maksamaan, mutta saa valita toimituspaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ei siellä noin sanota, vaan että ilmaiset toimitukset tulevat Schenkerillä. Kävin juuri tarkistamassa.
En tiedä muuten, mutta ihmettelen, kun AdLibristä aina haukutaan. Olen tilannut sieltä kirjoja noin kerran vuodessa. Aina on toimitus tullut ajallaan, oikeaan paikkaan ja kaikki, mitä olen tilannut, on ollut mukana. Esim. reilu viikko sitten tilasin kirjalähetyksen, se luvattiin aikaisintaan 23.4. lähimpään asiamiespostiin. Tänään tuli ilmoitus, että saapuikin jo nyt. Ei valituksen sanaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuten, mutta ihmettelen, kun AdLibristä aina haukutaan. Olen tilannut sieltä kirjoja noin kerran vuodessa. Aina on toimitus tullut ajallaan, oikeaan paikkaan ja kaikki, mitä olen tilannut, on ollut mukana. Esim. reilu viikko sitten tilasin kirjalähetyksen, se luvattiin aikaisintaan 23.4. lähimpään asiamiespostiin. Tänään tuli ilmoitus, että saapuikin jo nyt. Ei valituksen sanaa.
Sinulla on käynyt uskomaton tuuri! Olen ollut Adlibriksen asiakas vuosikaudet, tilaan vähintään neljästi vuodessa, yleensä useamminkin. Yhtään ainutta kertaa en ole saanut tilaustani luvatussa ajassa. Minua ei kyllä se odottelu haittaa, ainoastaan kerran meinasi mennä hermot, kun tilauksen saapuminen kesti melkein neljä kuukautta. Silloin sain kyllä korvaukseksi lahjakortin.
Olen minäkin ajellut taksilla kymmenien kilometrien päästä hakemaan Adlibriksen lähetystä. (Ei julkista liikennettä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa edellinen kommentoija asiaa näin mustavalkoisesti ajattelikaan.
Mutta naiivia ajatella, että jokaisella tulisi olla täysin tasavertaiset kaupalliset (!) palvelut jokaisessa Suomen kolkassa. Mikäli ehdottomasti haluaa täydet ja kattavat palvelut, on syytä miettiä myös asuinpaikkaansa sen mukaan.
Siitä niille Postin pomoille kai maksetaan bonukset, että kannattamattomat toiminnot lopetetaan.
Sitä se verkkokaupoista tilaaminen välillä on. Tästä palautetta sitten myyjäfirmalle. Ovathan kuluttajat muutenkin eriarvoisessa asemassa - toinen voi valita useamman ruokakaupan välillä ja toisella vain yksi vaihtoehto...