Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uusien asuntojen keittiöistä tehdään tällaisia??

Vierailija
19.04.2021 |

https://www.etuovi.com/kohde/20580262?haku=M1642304362

Siis keittiö on pimeä koppi ison olkkarin reunassa? Noita on tullut useampia vastaan, ja vielä kalliissa asunnoissa. Luulisi että tuohon hintaan saisi edes luonnonvaloa ja pikkuisen laskutilaa. Eikö ihmiset laita enää ruokaa vai mistä johtuu? Minulle ainakin käytännöllinen ja kiva keittiö on tärkeä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsellut uusia ASO-asuntoja ja kaikissa niissä on keittiö yhdellä seinustalla, oli kyseessä sitten yksiö tai perheasunto. Joissain tämä ”keittiö” alkaa jo heti eteisestä - astut ovesta sisään ja oletkin jo keittiössä.

Vierailija
2/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kyllä vähän outo, pimeä koppi, mutta vielä enemmän ärsyttää kun yksiössä kaikki keittiöt ovat nykyisin sellaisia että vievät yhden kokonaisen seinän olohuoneesta. "Kiva" sisustaa.... not. Ennen muinoin oli yksiöissä keittokomerot, se oli kiva kun keittiötila oli erillinen, vaikka kuinkakin pieni niin kuitenkin erillinen olohuoneesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen katsellut uusia ASO-asuntoja ja kaikissa niissä on keittiö yhdellä seinustalla, oli kyseessä sitten yksiö tai perheasunto. Joissain tämä ”keittiö” alkaa jo heti eteisestä - astut ovesta sisään ja oletkin jo keittiössä.

No just tää.

- tuo toinen kommentoija (2)

Vierailija
4/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on entinen vankila mihin tehty. Ehkä ajateltu, että kivempi se on makkarissa olla ikkuna kuin keittiössä....

Vierailija
5/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi kyllä tuollaiseen kämppään. Yleisesti ottaen uusissa asunnoissa on todella pienet keittiöt. Tykkään laittaa ruokaa ja leipoa, joten keittiössä pitäisi olla tilaa leivinalustalle, yleiskoneelle, leipäkoneelle, kulhoille ja kipoille ym. Uusissa keittiöissä on hädin tuskin tilaa parille lautaselle ja kupille. Ihmettelen, etteivätkö ihmiset enää leivo tai kokkaa. On tympeää tehdä vaikka sämpylöitä useita pellillisiä, jos mihinkään ei sämpylöitä kohoamaan. 

No, sitten joskus kun ostan oman asunnon, pitää varmaan varautua siihen, että keittiöremontti pitää tehdä heti ensin, jotta saa siitä järkevän kokoisen. 

Vierailija
6/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin tosta vaikka leivonkin paljon. Nykyinenkin keittiö on ihan mini, tykkään siitä kun ei ole paljoa tasoja siivottavana eikä niillä vahingossakaan säilytä ylimääräistä rojua.

Vierailija
7/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodoran mielestä keittiöitä ei tarvita enää

Vierailija
8/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa keittiössä sentään mahtuu ruokaa laittamaan, eikä käryt valloita koko huoneistoa kuten avokeittiöissä.

Vierailija
9/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin keittiö-seinä vaikka "pohjoista" seinää pitkin ja kaksi huonetta "etelässä".

Vierailija
10/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa keittiössä sentään mahtuu ruokaa laittamaan, eikä käryt valloita koko huoneistoa kuten avokeittiöissä.

Miten niin? Avokeittiöhän tuokin käytännössä on.  

Vierailija
11/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foodoran mielestä keittiöitä ei tarvita enää

Niinpä. Nuoremmat eivät enää tunnista sanaa keittiö, koska on vain rivi kaappeja olohuoneen seinällä ja saareke mihin voi laskea jostain tilatut ruoka-annokset.

Vierailija
12/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mikään ideaaliratkaisu kyllä ole, mutta mieluummin kuitenkin ottaisin tuollaisen edes vähän erillisen nurkkauksen, kuin sen että keittiö on suoraan siellä olohuoneessa.

Vierailija
13/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan asia olla niin, että vanhaan vankilaan on aika vaikeaa rakentaa avaria, valoisia tiloja ulkoseiniä muuttamatta?

Vierailija
14/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on sentään kohtuu iso, välillä saman kokosessa asunnossa näkee pienempiä keittiöitä.

Vierailija
15/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti ihmetyttää, että tuossa asunnossa on 66 neliötä! Vaikuttaa puolet pienemmältä.

Vierailija
16/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääpä kyllä aika kolkolle. Opiskeluaikoina itselleni keittiö ei ollut kovinkaan tärkeä kun aika paljon tuli syötyä valmisruokia sohvalla löhöten tai sitten koulussa, mutta sen jälkeen olen laittanut paljon enemmän ruokaa ja käytännöllinen, kaunis keittiö onkin tosi tärkeä. Nyt asun onneksi asunnossa, jossa keittiö on oma erillinen huoneensa eikä osa olohuonetta. Laskutilaa on runsaasti ja myös keittiökaappien vastaisen seinän on voinut hyödyntää tasoilla, jonne saa kätevästi vaikkapa juhlissa tarjoilut laitettua. Tällaiset ratkaisut eivät nykyään näytä olevan kovinkaan muodikkaita, mutta itse tykkään tosi paljon kun keittiö ja ruokailutila on erillisessä, tarpeeksi valoisassa huoneessa. Mukavampi kokkailla ja esim. syödä aamupalaa rauhassa kun lapset tai mies katsovat telkkaria olohuoneessa.

Vierailija
17/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan asia olla niin, että vanhaan vankilaan on aika vaikeaa rakentaa avaria, valoisia tiloja ulkoseiniä muuttamatta?

Joo ehkä tämä oli vähän poikkeuksellinen esimerkki, mutta vastaavaa näkee täysin uusissakin asunnoissa. 

18/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea tapaus. Klaustrofobinen koppi. 

Ja kaikki hajut huoneistoon .. 

Vierailija
19/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt paras mahdollinen ole, mutta ei se nurkkaus ole pimeä, kun laittaa hyvän valaistuksen kattoon. Minä ottaisin tuon mieluummin kuin asunnon, jossa keittiö on kokonaan olohuoneen seinällä, ja nimenomaan "ottaisin", en ostaisi. 

Vierailija
20/101 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kun lisää saarekkeen/pöytäkaapiston olohuoneen väliin niin saa jo aika hyvän keittiö. Paljon huonompi ratkaisu on se että keittiökalusteet on asennettu olohuoneen seinälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi