Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpia olet käynyt enemmän, häitä vai hautajaisia?

Vierailija
19.04.2021 |

Minä olen käynyt vain vähän kumpiakin, neljät häät ja neljät hautajaiset, olen 52-vuotias.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 hautajaiset, 10 häät, eli häitä toistaiseksi enemmän.

Häät ovat olleet lähinnä lukulaisten häitä (keskimääräistä isompi suku), ja vaan yhdet kaverin häät. Tuntuu että jään kaveriporukoissa aina jotenkin sivuun, että sitten kun vieraslistoja mietitään, niin minua ei ole kutsuttu, vaikka muuten olen kelvannut seuraksi illanistujaisiin (ennen koronaa). Ainakin seitsemät kaverin häät on mennyt sillai sivu suun, vaikka olisin luullut voivani saada kutsun.

Enää en edes odota hääkutsuja, ellei sitten jäljellä oleva sisarus (tai pitkän ajan päästä sisarusten lapsia) mene vielä joskus naimisiin. Vaikka kavereita onkin, niin ehkeivät pidä minua introverttiä sitten niin läheisenä kuin muita kavereita. En siis itse tarvitse jatkuvaa aktiivista läsnäoloa, vaan pidän kavereihin yhteyttä tyyliin kerran/pari kuussa.

Hautajaiskutsuja varmaan jatkossa ropisee enemmän, kun suku vanhenee. Arviolta +15 hautajaiset ennen omia, jos kuollaan ”oikeassa järjestyksessä” eli ikäjärjestyksessä.

N30

Vierailija
42/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 3-4 häät, viimeksi vuonna 2005.. Ikinä en ole hautajaisissa käynyt tähän mennessä kun ikää 28v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 hautajaiset, 7 häät

Vierailija
44/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisia paljon enemmän häitä. Olenkohan ollut kolmissa häissä elämäni aikana. 

N35

Vierailija
45/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 häät, 14 hautajaiset, ikää 48v.