Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpia olet käynyt enemmän, häitä vai hautajaisia?

Vierailija
19.04.2021 |

Minä olen käynyt vain vähän kumpiakin, neljät häät ja neljät hautajaiset, olen 52-vuotias.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut häissä vieraana. Nyt kun kaverit ovat alkaneet mennä naimisiin niin korona rajoittaa vieraslistoja. Hautajaisissa olen ollut neljästi.

N25

Onnekasta. Suurin osa häistä on samanlaisia, ja parin ensimmäisen kerran jälkeen se on yksinomaan tylsää.

Onneksi hautajaiset ovat aina erilaiset ja mukavat. 

Vierailija
22/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisia yli kahdenkymmenen. Häitä kymmenen. Ikää nyt 49v.

Vierailija
24/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut häissä vieraana. Nyt kun kaverit ovat alkaneet mennä naimisiin niin korona rajoittaa vieraslistoja. Hautajaisissa olen ollut neljästi.

N25

Onnekasta. Suurin osa häistä on samanlaisia, ja parin ensimmäisen kerran jälkeen se on yksinomaan tylsää.

Eivätkö hautajaiset sitten ole?

Vierailija
25/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljät häät, 11 hautajaiset (joista kymmenessä kantamassa).

Vierailija
26/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljät häät, 11 hautajaiset (joista kymmenessä kantamassa).

Ja ikää on 42

Vierailija
27/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen sukulaisen hautajaiset olisi ollut alkuvuodesta, mutta korona ja koronarajoitusten takia jäi menemättä.

Vierailija
28/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä edes pysty laskemaan, monissako hautajaisissa olen ollut. Nyt korona-aikaan on jäänyt kahdet hautajaiset välistä kokoontumisrajoitusten vuoksi. 30? 40?

Häissäkin olen ollut enemmän kuin kahden käden sormin laskettavat kerrat, olen viettänyt lapsuuteni ja nuoruuteni maaseudulla, jossa oli tapana kutsua kaikki kyläläiset sekä häihin, syntymäpäiville että hautajaisiin (tai hautajaisiin ei kutsuttu, ilmoitettiin vain, että ne pidetään silloin ja silloin), plus vielä miehe serkkujen häät, hänellä iso suku ja paljon serkkuja... Saattaa olla yli 20 häätkin, joihin olen osallistunut vieraana.

Lapseni ovat olleet mukana noin 10 hautajaisissa, mutteivät yksissäkään häissä (paitsi esikoinen, joka oli mukana ystäväpariskunnan häissä 3kk ikäisenä ja meidän omissa häissämme 3v iässä).

Vierailija
29/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Eivätkö hautajaiset sitten ole?

Onhan niissäkin hieman eroja. Häissä on kuitenkin hyväksytympää tehdä jotain oikeasti erilaista.

Vierailija
30/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmenissä häissä ja yli 30 hautajaiset. Olen 56-vuotias.

Vierailija
31/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen ikäinen, että hautajaiset ohittaneet selkeästi häät. Viimeksi häät vuonna 2011 (ovat jo eronneet), hautajaisia 2000-luvulla kymmenkunta.

Kahdet vainajan muistelujuhlat tulossa, kunhan koronarajoitukset sallivat.

Vierailija
32/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtiäkään häitä, lapsena tai aikuisena. Muutamissa hautajaisissa olen ollut. N26

Vierailija
33/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä. Käyn vain sellaisten ihmisten hautajaisissa joista en pidä.

Vierailija
34/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisia. Häitä on varmaan joku 10kpl, hautajaisia jo pelkästään äidin suvun puolella on ollut 13kpl. Isän ja puolison suvut siihen vielä päälle.. 

Vierailija
35/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset.

Tähän astiseen elämääni(38v) olen käynyt yhdet häät (kaveri) ja kahdet hautajaiset (mummi ja täti)

Vierailija
36/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kpl häitä ja 9 kpl hautajaisia. siinä tämänhetkinen saldo.

Vierailija
37/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin lapsuudenmuistoissa kävin vain vanhojen ihmisten hautajaisia, koska isovanhempani sisaruksineen olivat syntyneet 1900-luvun alussa.

Vasta viime vuosina 80-luvulla syntyneiden häitä :)

Seuraavaksi varmaan suvussa on vuorossa suurten ikäluokkien hautajaisia, mutta nyt onneksi vasta 70v. syntymäpäiviä.

Eli sukupolvi kerrallaan :)

Vierailija
38/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet hautajaiset, joissa en ollut vainajaa koskaan tuntenut. Kahdet häät, joista toisissa olin töissä. Ikää on 56 vuotta. En ole kovin sosiaalinen tapaus. Ainoat koskaan itse pitämäni juhlat tulevat olemaan hautajaiseni, eikä niissäkään ole paikalla yhtään vierasta. Eikä tuttua.

Vierailija
39/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty edes laskemaan, kuinka monissa hautajaisissa olen käynyt. Lähes kaikki vanhemman polven edustajat ja heidänkin edeltävät polvet ovat jo hautuumaalla. Siihen päälle sitten kaukaisemmat sukulaiset, ystävät ja tuttavat. Ja kuitenkin olen joutunut jättämään monet hautajaiset käymättäkin. Useinhan ne hautajaiset ovat raskaita tilaisuuksia, mutta toisaalta myös hyvä mahdollisuus tavata niitäkin sukulaisia ja tuttavia, joihin ei törmää jatkuvasti. Enon hautajaisissa tapasin monen vuosikymmenen jälkeen kolme pikkuserkkuani. Me "uudistimme" sukulaisuutemme ja pidämme tiivistä yhteyttä. Heidän kauttaan tapasin myös erään iäkkäämmän sukulaisen, jonka olin tavannut vain lapsena. Älköön nyt kukaan loukkaantuko, kun totean, että karjalaiset hautajaiset ovat hauskemmat kuin hämäläiset häät, mutta näin on meidänkin karjalaisjuurisessa suvussa ja tuttavapiirissä

Jaa niin, ne häät. Onhan niitäkin joitakin ollut, mutta moninkertaisesti vähemmän kuin hautajaisia. 

Vierailija
40/45 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa olen ollut enemmän. En jaksa osallistua häihin. Liian materialistisia ja pinnallisia.