Miten sanoa ystävällisesti naapureille että heidän koiriensa haukunta pihalla häiritsee?
Se häiritsee niin paljon että vaikea pysyä ystävällisenä. Eikö koirat pitäisi opettaa siihen että ei jatkuvasti hauku? Miten joku voi olla niin itsekäs että antaa koiriensa haukkua pitkään ja olettaa että muiden on ihan ok kuunnella pihalla ollessaan jatkuvaa haukuntaa? Ja tuo haukunta kuuluu tietenkin myös sisälle.
Kommentit (64)
Pallogrilli (ei se kaikista halvin ja pienin), briketit ja piippusytytin. Näillä tulee hyvä lopputulos, kunhan malttaa odottaa hyvää hiillosta!
Eivät ole tervettä väkeä nämä, jotka antavat jatkuvasti koiriensa haukkua pihalla lähiöissä. Voiko joku olla niin tyhmä, että luulee ettei se häiritse naapureita! Luulisi itseäänkin häiritsevän vai kuurojako nämä ovat?
Nro 10 vastaus ketjuun kertoo hyvin paljon hänestä. Pitää tulla vastailemaan vaikka ei ole mitään asiallista sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan maalla ja naapuriin ei kuulemma edes kuulu meidän koirien haukunta mutta kolmen koiran omistajana en itse tykkää kun haukkuvat turhasta ja kyllä komennan koiria.
Toivottavasti et komenna, kuten meidän naapuri eli niin, että se koiran haukkuminen kuulostaa paljon paremmalta, kuin se akan kimitys ja rääkyminen. Ja kimitetään ja rääytään myös lapsille. Eli jatkuva huutokonsertti.
Nyt olisi hyvä kuulla jonkun koiranomistajan kommentti asiaan! Miten toivoisit että asia hoidettaisiin jos se tulisi omalle kohdallesi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi hyvä kuulla jonkun koiranomistajan kommentti asiaan! Miten toivoisit että asia hoidettaisiin jos se tulisi omalle kohdallesi?
Toivoisin, että asiasta tultaisiin juttelemaan ystävälliseen sävyyn. Olen saanut asiasta nimettömän heippalapun ja se oli kyllä tosi lapsellista 😅
Vierailija kirjoitti:
Se, että koirat haukkuu ulkona jatkuvalla syötöllä johtuu siitä, että niillä on tylsää. Ts. koirat on varmaan vaan heitetty pihalle oleskelemaan pois sisältä ihmisten tieltä. Jos joku minulle sanoisi asiasta, niin olisi vähän mietiskelyä, että millainen koiranomistaja olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että asiasta tultaisiin juttelemaan ystävälliseen sävyyn. Olen saanut asiasta nimettömän heippalapun ja se oli kyllä tosi lapsellista 😅
Mietitkö yhtään, että MIKSI koirasi haukkuu niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita heille postia nimettömänä. Pyydät ystävällisesti heitä estämään jatkuva koiransa haukunta. Jos on kerran muitakin naapureita, eivät kohdista juuri teihin ärsyyntymistään komentelusta. Jos ei tule muutosta, ilmoita poliisille meluhaitasta. Koska siitäkin on laki säädetty, ettei saa aiheuttaa naapurille haittaa melulla.
Heippalappuja ei tarvitse noteerata. Nimi aina alle, jos on naapurille asiaa. Poliisi ei ihan oikeasti ehdi koirien haukunnan takia selvittelemään ongelmaa.
Tämä, en reagoisi nimettömiin valituksiin mitenkään...Suoraa jos joku tulisi sanomaan, homma olisi sillä selvä (siis laittaisin asiat kuntoon).
Minä ainakin reagoisin,koska en halua tarkoituksella aiheuttaa naapureilleni haittaa. Silloin tietäisin että tämä on siis haitaksi jollekin naapurilleni ja alkaisin itsekin kiinnittämään asiaan huomiota.Eli jos tuosta nimettömästä lapusta ei viitsi reagoida niin eipä kyllä suoraan sanominenkaan ilkeälle ihmiselle auta. Saa vain vihamiehen itselleen. Koska yleensä ihmiset ottavat nokkiinsa kielloista ja komentelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymiö kertoo tässä jo paljon omistajasta eli välinpitämättömyys. Ei naurata kun vuorotyötä tekee ja naapurin koirat haukkuu pihassa joskus jopa yöt. Itse koiranomistajana olen kysellyt naapureilta haukkuvatko koirat minun poissaollessa (etenkin ovat olleet pentuja), myös sisällä voi koirat haukkua häiritsevästi. Olen 100% varma että yleensä omistajat ovat hyvin tietoisia jatkuvasta haukkumisesta, välinpitämättömyys estää hoitamasta asiaa kuntoon, he ovat niitä "narsisteja" jotka eivät välitä muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista pitää tuollaista lapsellisena. On lapsellista myöskin olla ymmärtämättä että koiran haukunta on todella rasittavaa kuultavaa. Sillä terrorisoi koko korttelia.
Yleensä häiriköivien koirien omistajat ovat hankalia persoonia, arvaamattomia ja kykenemättömniä näkemään omaa toimintaasa häiritsevänä ja vääränä. Ja sen vuoksi ei mielellään heitä lähesty nokatusten.
Asuuko AP taloyhtiössä vai okt:ssa? Edellisessä asunnossa naapuri laittoi koiran ulos, missä se haukkui aamusta iltaan taukoamatta. Ei siis haukkunut vain ohikulkijoita yms vaan tylsyyttä kai. Jos takki ei ollut ulkona, haukkui sisällä aina omistajan poissaollessa. Oli meidän seinänaapuri. Omistaja ei koskaan komentanut sitä. Kun sain tarpeekseni, ilmoitin isännöitsijälle, joka ilmoitti naapurille. Koiran haukku loppui onneksi siihen. Liekö otti jonkun kuonokopan käyttöön, koska tuskin päivässä sai koulutettua.. no sen jälkeen ei ole kelvannut enää asunnot, joissa seinänaapureita ja jossa on vieressä verkolla aidattuja pihoja koiran ulkonapitoa varten.. okt asuvalla voi olla aika hankalaa, koska monesti siellä nämä koko päivän meluajat ovat sellaisia omatupaomalupa-porukkaa, jotka eivät osaa saa asettua toisen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että koirat haukkuu ulkona jatkuvalla syötöllä johtuu siitä, että niillä on tylsää. Ts. koirat on varmaan vaan heitetty pihalle oleskelemaan pois sisältä ihmisten tieltä. Jos joku minulle sanoisi asiasta, niin olisi vähän mietiskelyä, että millainen koiranomistaja olen.
Lisään vielä, että meillä on aidattu piha, mutta koira ei koskaan ole yksinään ulkona. Koiraa viedään pitkille lenkeille ja sitten se voi välillä hengailla meidän kanssa takapihalla, jos me puuhaillaan siinä jotain. Nämä pihassa haukkujat ovat yksin siellä ulkona ja varmasti ainoa ulkoilumahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eräänä kesänä minun ollessani töissä lapset olivat ilman lupaa päästäneet sen pihalle ja leikittäneet sitä siinä haukkuen. Tästä ilmeisesti heippalappu. Muuten koirani eivät ole yksin pihalla. Yksi niistä on vaativaa rotua ja haukkuisi mielellään ohikulkijat.
Miten koiraa voi estää haukkumasta? Onko koiranomistajia paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eräänä kesänä minun ollessani töissä lapset olivat ilman lupaa päästäneet sen pihalle ja leikittäneet sitä siinä haukkuen. Tästä ilmeisesti heippalappu. Muuten koirani eivät ole yksin pihalla. Yksi niistä on vaativaa rotua ja haukkuisi mielellään ohikulkijat.
Just vaativa rotu, saa heippalapun ja pitää sitä lapsellisena. Mielestäni naapuri teki oikein kun heti reogoi lapulla, ilmeisesti "pelkäsi" lähestyä omistajaa ja koira arvaamaton. Jos lapset vielä ilman lupaa sen koiran ulos päästäneet, eikö se ollut hieno teko, niin tiesit niin tapahtuneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Tuskin kukaan yhdestä kerrasta pistäisi mitään heippalappuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan maalla ja naapuriin ei kuulemma edes kuulu meidän koirien haukunta mutta kolmen koiran omistajana en itse tykkää kun haukkuvat turhasta ja kyllä komennan koiria.
Toivottavasti et komenna, kuten meidän naapuri eli niin, että se koiran haukkuminen kuulostaa paljon paremmalta, kuin se akan kimitys ja rääkyminen. Ja kimitetään ja rääytään myös lapsille. Eli jatkuva huutokonsertti.
juu en, riittää kun kerran sanon tiukasti että riittää jo. Lopettavat siihen haukkumisen.
Hyvä idea, miksei me keksitty tuota. Uusi naapuri hankki koiran eikä tietenkään viitsinyt sitä luonnevikaista rakkia kouluttaa, joten siitä oli aamusta myöhään yöhön haittaa koko parinkymmenen asunnon taloyhtiölle. Jos jokainen naapuri olisi syöttänyt koiralle herkkuja, olisi koira lihonut ja saanut sydärin.