Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirvely seksin aikana/jälkeen!

Vierailija
18.04.2021 |

Mistä voisi johtua? Samaa kirvelyä on ollut ennenkin mutta vain silloin jos en ole ollut tarpeeksi kostea, silloin on tuntunut välillä ikävältä. Nyt kuitenkin tämä ongelma on jatkunut yli kuukauden!
Se on aina sama kohta jossa tuntuu epämiellyttävältä. Ihan kaikissa asennoissa tämä ei tunnu. Lisäksi seksin jälkeen tuntuu kuin koko alakerta olisi tulessa. Kuumottaa ja polttaa.

Olen miettinyt, voisiko tämä olla lateksiallergiaa? Mitään ärtyneitä alueita ei näy ulkopuolella. Tai vulvodyniaa? Eikös siinä ole jotain selkeitä kipupisteitä?

Lisätietoja: olen 30v, perusterve ja hoikka, papa otettu 5v sitten ja gynellä käynyt 2v sitten (muista syistä ja näissä kaikki ok.), ei verta seksin aikana, ei tiputtelua, ei muitakaan ihme vuotoja/kutinoita tms. Ei ole seksitauteja myöskään. Pesen alakerran vedellä 1-2krt päivässä ilman pesuainetta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse vastannut jo tähän aloituksessa,:

"Samaa kirvelyä on ollut ennenkin mutta vain silloin jos EN OLE OLLUT TARPEEKSI KOSTEA"

Kuiva -----> sex ----> kirvelyä

Huoh!

Nin mutta sitä on ollut vain välillä kun olen itsekin tajunnut, että nyt ei lämmitelty tarpeeksi. Ihmettelen kun se toistuu vaikka lämmittelyä on rutkasti alla ja monta kertaa putkeen. Se oli se pointti.

ap

Vierailija
22/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukuvoide on aika ihana lisä seksiin. Suosittelen kokeilemaan miettimättä onko ”tarvetta” vai ei. Voi toki auttaa tuohon kirvelyynkin. Itse kysyisin siitä gynekologilta tosin.

Täytyy varmaan käydä gynellä. 

ap

Siis hä?

Kysyä gyneltä että miksi pil-luun sattuu kun jyysyetään kuiviltaan.

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat limakalvot. Liukkaria + kosteuttava voide (estrogeeniton, esim Vagisan) pesun jälkeen.

Vierailija
24/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse vastannut jo tähän aloituksessa,:

"Samaa kirvelyä on ollut ennenkin mutta vain silloin jos EN OLE OLLUT TARPEEKSI KOSTEA"

Kuiva -----> sex ----> kirvelyä

Huoh!

Nin mutta sitä on ollut vain välillä kun olen itsekin tajunnut, että nyt ei lämmitelty tarpeeksi. Ihmettelen kun se toistuu vaikka lämmittelyä on rutkasti alla ja monta kertaa putkeen. Se oli se pointti.

ap

Mitä ihmeen väliä sillä on vaikka lämmittelet viikon jos et ole tarpeeksi kiihottunut/kostea. Olet silloin kuiva. Ja limakalvot voivat muutenkin olla välillä herkemmät.

Samoin joskus voi olla kuukautisten aikaan niin herkillä että ei edes kuukuppia pysty käyttämään. Välillä ei ole mitään ongelmaa. Samoin kuukautiset voivat olla joinakin kuukausina kivuliaat ja jolloinkin taas ei mitään kipua ja kaikkea tältä väliltä.

Limakalvotkin elää ja kuuksutiset. Ovat välillä kipuherkempiä.

Vierailija
25/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukuvoide on aika ihana lisä seksiin. Suosittelen kokeilemaan miettimättä onko ”tarvetta” vai ei. Voi toki auttaa tuohon kirvelyynkin. Itse kysyisin siitä gynekologilta tosin.

Täytyy varmaan käydä gynellä. 

ap

Siis hä?

Kysyä gyneltä että miksi pil-luun sattuu kun jyysyetään kuiviltaan.

Ok

Tää oli selkeesti nyt viides viesti samalta tyypiltä :D Miksi tää aihe provosoi sua nyt näin paljon. Pointtisi tuli selväksi. :D

ap

Vierailija
26/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normi nakilla tuu koskaan kirvelyjä tai muitakaan vaivoja.

Vierailija
27/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normi nakilla tuu koskaan kirvelyjä tai muitakaan vaivoja.

Ai siitä tässä oli nyt kyse? No jos nakkimiestä kiinnostaa niin, kyllä, mun mies on ihan hyvin varusteltu. :)

ap

Vierailija
28/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kyllä lääkärissä. Minulla vastaavia oireita on aiheuttanut ärhäkkä virtsatieinfektio. Se voi joskus oireilla oudosti ja hoitamattomana edetä munuaisiin, jolloin on jo kiire saada ab-kuuri. Sukupuolitaudeista herpes ja kondylooma voivat puhjeta vuosia tarttumisesta eli nekin kannattaa sulkea pois.

Vierailija
29/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajanut karvat? Aiheuttaa vulvodyniaa ja sain sen juurikin parturoinnin takia.

Vierailija
30/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesiä ei kannata käyttää liukkarina.

Vierailija
31/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on polttelua, voi olla hiivatulehdusta. Silloinhan alakerta ei haise, kutittaa hieman, tai jos on lievä, ei edes kutita. Mutta sisäinen tulehdus ärsyyntyy kyllä pahasti.

Vierailija
32/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajanut karvat? Aiheuttaa vulvodyniaa ja sain sen juurikin parturoinnin takia.

Tämä. Karvanpoistoaineet on myrkkyä limakalvoille.

Vierailija
33/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelen epäsäännöllisesti kaikki pois. Aikaisemmin ei ole aiheuttanut mitään.

ap

Vierailija
34/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuvoidetta kannattaa kokeilla ja ehkä pestä alapää vedellä vain kerran päivässä tai ennen seksiä lisäksi, jos tarvii. Limakalvojen kuivuus voi olla syy.

Vierailija
35/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen lämpimästi liukkaria, itsellä ollut moisia ongelmia monta vuotta ja gynellä löydetty kipeä kohta. ei kuitenkaan tulehdusta tms joten kyseessä ollut vulvodynia. 

rentoutuminen, liukkari ja riittävä sormetus on mulla auttanut. kokeile RFSU - Magic Glide-liukkaria, se on vesi - ja silikonipohjainen ja luo suojaavan kalvon limakalvoille.