Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä koskea kissaan?

Vierailija
18.04.2021 |

Nyt kun on alkanut yleistymään tämä että kissaan ei saisi koskea vaikka olisi tuttu kun nykyisten eläinasiantuntijoiden mukaan "se ei ole luonnomlista", "kissat eivät pidä siitä" ja "turha eläinten koskettelu kuten paijaaminen on eläinrääkkäystä".

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Ja kosketaan. Ja kissa koskee meihin. Ja saa koskea.

Vierailija
2/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ömm saa. Toinen kissa lähtee paikalta ku ei tykkää, ei saa lähteä jahtaa. Toine läppäsee tassulla varotusta ja sit pitää lopettaa ja jättää rauhaa. Jos jatkaa nii oma vika sitte ku kissa kynsäsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Kissa tulee tosi usein itse vaatimaan silityksiä ja paijauksia.

Vierailija
4/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin silitän kaikkia kissoja joita vaan pystyn ja kesäisin kävelylenkillä kissat tulee jalkoihin puskemaan ja sitten silittelen niitäkin.

Vierailija
5/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa päättää.

Vierailija
6/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatimaan on hyvä verbi. Kissani naukuu äänekkäästi ja edellyttää silityksiä. :)

Vierailija
7/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa koskea, ainakin sen verran, että lähtee pois pihasta. Meillä ei ole kissaa.

Vierailija
8/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se tulee kun se on siihen opetettu ja totutettu, mutta todellinen kysymys on että tekevätkö villit kissat näin luonnossa?

Vierailija
9/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulee kylään ihmisiä niin on aika selvää, että kissat ja koirat silitetään. Kaikki ei vieraista välitä mutta on joukossa sellaisiakin, jotka käyttää hoitolaitos ihmisiä häikäilemättömästi hyväkseen 😆

Vierailija
10/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kissoille kosketus kertoo siitä että niitä rakastetaan ja että niistä välitetään. Jos ei paijaa ja silitä niin alkaa kynsininen ja tassuläpsiminen kun ei huomioida tarpeeksi.

Vierailija
11/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se tulee kun se on siihen opetettu ja totutettu, mutta todellinen kysymys on että tekevätkö villit kissat näin luonnossa?

Tekevät ja paljon tekevätkin. Eri asia sit kannattaako kulkukissoihin koskea.

Vierailija
12/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuolla tarkoiteta semmoista perässä kulkemista ja väkisin syliin ottamista jne. Sitä ei missään nimessä ainakaan kissan kanssa sovi tehdä vaan pitää odottaa kissan aloitetta.

Törmäsin kerran semmoiseen näkemykseen, että niille ihmisille, jotka inhoavat kissoja, on ongelma hyväksyä suostumuksen konseptia. Kissa ärsyttää, koska se itse tarkkaan valitsee, kuka saa paijata ja milloin.

Vierailija
13/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meille tulee kylään ihmisiä niin on aika selvää, että kissat ja koirat silitetään. Kaikki ei vieraista välitä mutta on joukossa sellaisiakin, jotka käyttää hoitolaitos ihmisiä häikäilemättömästi hyväkseen 😆

Hoitolaitos= häikäilemättömästi. Johan oli muunnos 🤣

Vierailija
14/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuolla tarkoiteta semmoista perässä kulkemista ja väkisin syliin ottamista jne. Sitä ei missään nimessä ainakaan kissan kanssa sovi tehdä vaan pitää odottaa kissan aloitetta.

Törmäsin kerran semmoiseen näkemykseen, että niille ihmisille, jotka inhoavat kissoja, on ongelma hyväksyä suostumuksen konseptia. Kissa ärsyttää, koska se itse tarkkaan valitsee, kuka saa paijata ja milloin.

Mutta meidät suomalaiset tuntien siitä tulee fanaattista totalitarismia jossa kaikki on kiellettyä, jopa koskeminen silloin kun kissa sitä itse vaatii.

Vierailija
15/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villit vai villiintyneet? Tuskin mikään afrikanvillikissa tulee savannilla ihmisen jaloissa kiehnäämään eikä villiintyneet populaatiokissatkaan sitä harrasta.

Vierailija
16/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on useampi kissa ja osa tykkää kun paijataan ja osa haluaa olla itekseen ja välillä tulla syliin. Näistä aremmista kissoista sanon vieraille erityisesti lapsille ettei kannata silittää kun ne voi räpsästä kun ei tykkää.

Vierailija
17/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaan ei saa koskea, mutta kissan voi saada koskeen

Vierailija
18/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee syliin, puskee kättä vasten ja vatsaa vasten ja kehrää silittäessä ja tulee vähän väliä silitettäväksi. Joten kaipa saa. En itse siis mene kissan luo ja ala silittää vaan annan sen ilmoittaa milloin paijataan ja kuinka kauan. Liekö tämä sitten eläinrääkkäystä.

Vierailija
19/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koiraakaan saisi väkisin taputella, ottaa syliin tai etenkään halata. Koiria ymmärtämättömät ja etenkin lapset luulevat, että koira tykkää päähän taputtelusta ja halaamisesta, josta se ei useinkaan tykkää, ei etenkään vieraiden toimesta. Näitä aika kammottavia youtubevideoita näkee paljon, joissa koira käyttää rauhoittavia eleitä korvat luimussa, väläyttelee silmänvalkuaisia, läähättää, nuoleskelee huulia ja yrittää päästä pois tilanteesta mutta väkisin halataan ja pussataan ja kannetaan sylissä selällään ym. Koirien käsittelyssäkin korostetaan nykyään suostumusta ja koiran omaa mielipidettä. Ensin voi antaa koiran haistella kättä ja silittää hieman vaikka rinnasta tai kyljestä. Ja sitten lopettaa ja pitää pienen tauon. Jos koira kääntyy pois tai lähtee paikalta, se ei halua silityksiä. Jos koira itsee tulee lähemmäs, tökkii kättä tms. ja haluaa lisää, sitten on ok jatkaa. Kissoille tämä on varmaan vielä tärkeämpää, koska eivät ole laumaeläimiä eivätkä samalla tavalla hakeudu välttämättä lauman seuraan kuin koirat.

Vierailija
20/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kissaa, koiria on ollut useampia. Lapsia on aina varoiteltu esim. kavereiden tai kyläpaikkojen kissoista ja siitä, etteivät ne tykkää useinkaan vieraiden käsittelystä tai koskettelusta. Tulevat lähelle, jos haluavat mutta sittenkin saa olla varuillaan, tulee äkkiä kynsistä, jos kissa päättää, ettei olekaan kivaa. Eläimien kanssa ja eläimen kotona ollaan niiden ehdoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi