Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvittää, mikä minussa on ulkonäöllisesti vikana?

Vierailija
18.04.2021 |

Olen koettanut selvittää asiaa jo teini-iästä lähtien ja siis varsinaisia oikeita parisuhteita on ollut 2 kpl elämäni aikana, yhden illan suhteita ym. ei ole ollut koskaan.

Minua on siis haukuttu jo lapsuudestani lähtien, jo heti siitä hetkestä, kun ihmiset tulivat sairaalaan katsomaan mua syntymäni jälkeen (olin erikoisen näköinen ja tummahiuksinen). Lapsuudessani minua nimiteltiin erään kasvonpiirteen perusteella ja sitä kohtaa kasvoissani aina nipisteltiin ja väänneltiin, jotta se olisi muuttunut normaalimmaksi. Äitini nimitteli minua erilaisilla haukkumasanoilla, eikä hän lopettanut, vaikka yritin puolustautua. Mua kuvailtiin erikoisen ja oudon näköiseksi ja ihan muuten mukavatkin ihmiset tekivät samaa. Tavallaan se sama kasvonpiirre liittyy näihin kaikkiin, mutta valokuvissa saatan näyttää silti ihan normaalilta.

Olen kropaltani hoikka, hiukset ovat luonnonväriset ja pitkät ja ihoni kohtalainen. Ei ole tatuointeja tai shokkivärjättyjä hiuksia ja pukeudun neutraalisti. Olen melko pienirintainen, joten se karsii ainakin miesseuraa tehokkaasti. Sitten jos käyn kampaamossa, kosmetologilla tai joskus kävin maskeerauksessa/meikkauksessa, niin eivät he suoraan sanoneet mitään negatiivista, vaan kehuivat (mikä tosin tuntui velheelliselta mielistelyltä hieman).

Olen joskus käynyt plastiikkakirurgin konsultaatiossa kolmessa eri paikassa ja kallistahan se olisi. Yksi paikoista ei vastannut sitten lopulta mitään ja toisessa sanoi melkein inhoten (eräillä messuilla niiden toimipisteessä), että kasvoni ovat jotenkin todella epäsymmetriset. Kolmannessa paikassa oli ihan asiallinen ja kertoi hintoja jne. Mutta ehkä ison rahatukon kanssa pääsisin alkuun. Yhdessä ulkomaisessa erään somealustan ryhmässä kommentoivat lähinnä hiuksiani ja silmiäni, mutta pääosin positiivista, tosin ko. maassa piirteeni olisivat keskiverrompia.

Miten voisin käytännössä selvittää, miten minusta saisi kohtuuhintaan 1. normaalin ja keskiverron suomalaisen näköisen ja 2. voisin saada miesystävän joskus?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt jo mikä se piirre sitten on? Isot posket? Jay Leno-leuka? Tatti otsassa? 

En kerro.

No sitten sua on vaikea auttaa. Kukaan ei sua tunnista jos sanot, että sua on vaikka leuasta kiusattu. Niin on montaa muutakin.

Vierailija
22/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikea sanoa ilman kuvaa. Onko kyseessä siis huomattavan iso nenä? Se mulle tuli mieleen tuosta "ko. maassa piirteeni olisivat keskiverrompia". Kasvojen symmetrisyyttä on vaikea korjata mutta sekin onnistuu täyteaineilla ja luustoa hiomalla. Jälkimmäinen on ainakin itä-aasiassa suosittu toimenoide.

On mulla isohko nenä, mutta toisaalta olen tottunut omaan naamaani siten, etten tajua sitä, miten pahalta se oikeasti näyttääkään muiden ihmisten mielestä. Suomen ulkopuolella länsimaissa olen aika normaali, mutta Suomessa ja Aasian maissa olen melko isonenäinen.

Estää tehokkaasti kumppanin saamista ainakin tuollainen, kun Suomessa isohko nenä tekee naisesta automaattisesti rumiluksen. Joissain valokuvissa esim. suoraan edestäpäin tai jostain sivulta sopivasti viistosti nenäni näyttää omasta mielestäni aika normaalilta, mutta tosiaan en näe itseäni ulkopuolisen silmin, joten mahdotonta tuollaista on sanoa.

T. Ap

Ovatko kasvosi puolittain symmetriset? Iso nenä ei ole iso ongelma, mutta tutkimuksisakin on todettu ihmisten preferoivan ja pitävän kauniina symmetrisiä kasvoja. Itseinho tai negatyiivinen suhtautuminen itseensä karkoittaa myös tehokkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä läheisesi eivät ole tajunneet, että ulkonäöstäsi vitsailu tuntuu sinusta pahalta. Heille se on vain hauska vitsi, mutta sinulle totisinta totta. Mutta laita kuvaa nähtäville, voisin analysoida kasvojasi mikä niissä on vikana (tai ei ole).

Ehkä osa sukulaisista ei tajunnut ja piti sitä huumorina, kun olin niin "hassun näköinen lapsi". Mutta äitini kiusasi ihan tosissaan ja on myöhemmin myöntänyt sen itsekin. Ja se sukulainen piti sitä rumuuttani niin itsestäänselvänä, että lipsautti typeryyttään sen sammakon, vaikka olin jo aikuinen.

T. Ap

Vierailija
24/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhea, tästä huokaa sellaisen koko elämänsä haukutun ihmisen asenne. Sun pitäisi olla suuttunut heille, eikä alkaa muuttamaan itseäsi. Perheesi on ollut todella törppö ja henkisesti väkivaltainen. Ehkä sun kannattaisi harkita sitä ulkomaille muuttoa ihan sen takia että pääsisit heistä eroon, ja jos haluat sopeutua. Suomessa ihmiset on hirveän tarkkoja että näyttää tietynlaiselta. Mistä lie jenkkiviihteestä tullut, ja ollaan muutenkin lammaskansaa. Jos sulla on vaikka kyömynenä, Italiassa tai Ranskassa kukaan ei ajattelisi siitä mitään. Pieniä kauneusvirheitäkin voidaan pitää vaan viehättävänä. Ylipäätään kannattaa vaihtaa piirejä jos aina haukutaan. Tajusin itse vasta aika myöhään että olin ennen viettänyt aikaa alempien sosiaaliluokkien kanssa, joissa minua todella usein kiusattiin. Itse en ajatellut luokkia ennen edes ollenkaan, mutta sitten tajusin että tosiaan kai se on pakko viettää aikaa enemmän kaltaistensa kanssa että on mukavampi olla. Eli omalla kohdalla koulutetumpaa väkeä ympärille, eivät ole niin törkeitä ja pinnallisia kuin työväenluokka josta olen alunperin tullut. 

Vierailija
25/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikea sanoa ilman kuvaa. Onko kyseessä siis huomattavan iso nenä? Se mulle tuli mieleen tuosta "ko. maassa piirteeni olisivat keskiverrompia". Kasvojen symmetrisyyttä on vaikea korjata mutta sekin onnistuu täyteaineilla ja luustoa hiomalla. Jälkimmäinen on ainakin itä-aasiassa suosittu toimenoide.

On mulla isohko nenä, mutta toisaalta olen tottunut omaan naamaani siten, etten tajua sitä, miten pahalta se oikeasti näyttääkään muiden ihmisten mielestä. Suomen ulkopuolella länsimaissa olen aika normaali, mutta Suomessa ja Aasian maissa olen melko isonenäinen.

Estää tehokkaasti kumppanin saamista ainakin tuollainen, kun Suomessa isohko nenä tekee naisesta automaattisesti rumiluksen. Joissain valokuvissa esim. suoraan edestäpäin tai jostain sivulta sopivasti viistosti nenäni näyttää omasta mielestäni aika normaalilta, mutta tosiaan en näe itseäni ulkopuolisen silmin, joten mahdotonta tuollaista on sanoa.

T. Ap

Ovatko kasvosi puolittain symmetriset? Iso nenä ei ole iso ongelma, mutta tutkimuksisakin on todettu ihmisten preferoivan ja pitävän kauniina symmetrisiä kasvoja. Itseinho tai negatyiivinen suhtautuminen itseensä karkoittaa myös tehokkaasti.

Kasvoni ovat hieman epäsymmetriset, mutta ei sitäkään välttämättä tavallisessa arjessa huomaa. Se plastiikkakirurgi kyllä huomasi, kun otti kasvoni käsiensä väliin ja tarkasteli kasvojani analyyttisesti, kun kysyin konsultaatiota. Ehkä joku muu puolituttu tms. pitää minua vain hieman epämiellyttävän näköisenä, muttei oikein osaa eritellä siihen syytä.

T. Ap

Vierailija
26/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sadistiset psykopaattisukulaiset. Apu löytynee terapiasta, ei leikkuupöydältä.

Vierailija
27/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kasvoni ovat hieman epäsymmetriset, mutta ei sitäkään välttämättä tavallisessa arjessa huomaa. Se plastiikkakirurgi kyllä huomasi, kun otti kasvoni käsiensä väliin ja tarkasteli kasvojani analyyttisesti, kun kysyin konsultaatiota. Ehkä joku muu puolituttu tms. pitää minua vain hieman epämiellyttävän näköisenä, muttei oikein osaa eritellä siihen syytä.

T. Ap

Hän vain teki työtään. Luultavasti niissä on epäsymmetriaa jota ei huomaa jos ei ole asiantuntija. Mutta älä murehdi siitä. Mieti sitä että kenen seurassa kannattaa viettää aikaa! 

Vierailija
28/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu rumuudestani niin lapsena kuin aikuisena. Myöhemmin lisänä vielä reilu ylipaino. Olen kuitenkin heittänyt nämä kommentit pois mielestäni ja olen iloinen ja elän elämää täysillä. Minä olen vetänyt aina puoleeni sellaisia hyviä miehiä. Se ulkonäkö ei ole kaikki vaan luulen, että ihminen mikä on elämänmyönteinen vetää ihmisiä puoleensa. Ajattele mitä itse ajattelisit miehestä, joka olisi samanlainen kuin sinä ja harmittelisi ulkonäköään ja mahdollisesti olisi masentunut ja elämä surkeaa. Kiinnostuisitko? Vai kiinnostuisitko siitä erikoisemman näköisestä huumorintajuisesta hymyilevästä miehestä jonka sydänkin on kultaa? 

Vierailija
29/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

T. Ap

Pieni tavanomaista suurempi epäsymmetria (kukaan ei ole 100% symmetrinen) voi aiheuttaa juuri sitä, että kasvot katsojasta näyttävät hieman erikoisilta tai kummalisilta, mutta sitä ei osaa eritellä.

Noin pienen asian voi monasti häivyttää oikealla meikin käytöllä niin ettei kukaan huomaa ilman todella kriittistä tarkastelua. Mikäli plastiikkagirurgia on liian kallis tai riskialtis korjaus ja asia näin häiritsee sinua kannattaa jutella ammattitaitoisen meikkaajan kanssa. Kykenee ehkä opastamaan miten voit itsenäisestikin saada onnistuneen tuloksen arkeen.

Vierailija
30/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhea, tästä huokaa sellaisen koko elämänsä haukutun ihmisen asenne. Sun pitäisi olla suuttunut heille, eikä alkaa muuttamaan itseäsi. Perheesi on ollut todella törppö ja henkisesti väkivaltainen. Ehkä sun kannattaisi harkita sitä ulkomaille muuttoa ihan sen takia että pääsisit heistä eroon, ja jos haluat sopeutua. Suomessa ihmiset on hirveän tarkkoja että näyttää tietynlaiselta. Mistä lie jenkkiviihteestä tullut, ja ollaan muutenkin lammaskansaa. Jos sulla on vaikka kyömynenä, Italiassa tai Ranskassa kukaan ei ajattelisi siitä mitään. Pieniä kauneusvirheitäkin voidaan pitää vaan viehättävänä. Ylipäätään kannattaa vaihtaa piirejä jos aina haukutaan. Tajusin itse vasta aika myöhään että olin ennen viettänyt aikaa alempien sosiaaliluokkien kanssa, joissa minua todella usein kiusattiin. Itse en ajatellut luokkia ennen edes ollenkaan, mutta sitten tajusin että tosiaan kai se on pakko viettää aikaa enemmän kaltaistensa kanssa että on mukavampi olla. Eli omalla kohdalla koulutetumpaa väkeä ympärille, eivät ole niin törkeitä ja pinnallisia kuin työväenluokka josta olen alunperin tullut. 

Tuossa on erittäin hyviä pointteja. Jossain muussa maassa mua pidettiin jopa ihan normaalin tai jopa miellyttävän näköisenä. Suomessa olen sitten kasvojeni vuoksi ns. ruma nainen, joka ei kelpaa käytännössä kenellekään. Muualla ihmiset eivät edes huomanneet niitä noloja kohtia ja olin lähempänä keskivertoa.

Tuokin on totta, että työväenluokkaisissa ja vähän iäkkäissä piireissä ulkonäön nälviminen on yleistä ja jopa muuten nättejä nälvitään sitten vaikkapa painosta (liian hoikka tai liian lihava). Ne kaikkein fiksuimmat, itse kaunispiirteiset ja tasapainoisimmat sukulaiset eivät ole nälvineet.

T. Ap

Vierailija
31/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt jo mikä se piirre sitten on? Isot posket? Jay Leno-leuka? Tatti otsassa? 

Mikä mahtaa olla se kasvojen osa, joka (ap:n omien sanojen mukaan) saa ihmisen näyttämään sialta ja jota jotkut nipistävät ja vääntävät ilkeyksissään ja saadakseen sen muotoutumaan erilaiseksi? Poskipäitä, silmiä ja kulmia on kaksi, ja ap käyttää nimenomaan yksikköä. Mitä jää? Voiko leukaa tai otsaa rusennella erinäköiseksi?

Vierailija
32/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussakin ketjussa on sanottu tämä, ja niin tässäkin: kehonkuvasi on häiriintynyt. Hakeudu psykoterapiaan!

Sukulaisillesi voit haistattaa pitkät. Kuulostavat k*sipäiltä koko sakki.

Vierailija
33/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ap ei voi kertoa. Ei nyt kukaan varmasti tunnista, mikä tahansa se kasvojen osa onkin niin varmasti löytyy monia muitakin täältä suomestakin joilla on se sama piirre.

Vierailija
34/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ap ei voi kertoa. Ei nyt kukaan varmasti tunnista, mikä tahansa se kasvojen osa onkin niin varmasti löytyy monia muitakin täältä suomestakin joilla on se sama piirre.

Ei se ole olemmaista perusongelman kanssa. Teoriassa joku minua nälvinyt sukulaiseni voisi lukea ketjua.

T. Ap

Vierailija
35/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin muistat vauva-ajaltasi mitä ihmiset ovat sinulle sairaalassa sanoneet?

Vierailija
36/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joissain perheissä syntyy tällainen häiriintynyt tilanne, jossa joukkopsykoottisesti aletaan kuvittelemaan jotakin ihmisestä, joka on joutunut syntipukiksi, silmätikuksi tai ukkosenjohdattimeksi.

Minulla oli nuoruudessa kaveri, joka ei saanut laittaa vaatteita samaan pesuun kuin muu perhe, koska hän muka haisi. Hän sai vuosikaudet kuunnella, miten hänessä ja hänen huoneessaan on outo haju. Piti varoa, ettei tämä haju tartu muihin ja muiden vaatteisiin.

Voin vakuuttaa, että minulla on hyvä hajuaisti, enkä koskaan havainnut tässä puhtaassa ja hyvin siistissä tytössä mitään hajua. En myöskään hänen huoneessaan tai myöhemmin asunnossaan, vaikka yövyinkin siellä.

Mitään hajua ei ollut kuin äidin, isäpuolen ja velipuolen päässä. Perheen henkilökemiat aiheuttivat harhan. Surullista oli, että tämä tyttöparka uskoi haisevansa, kun sitä oli vuosia toitotettu.

Ei ole varmaan yllätys, että ystävälläni oli itsetuhoisia ajatuksia ja muita mt-ongelmia.

Vierailija
37/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, oot kuitenkin seurustellut 2 kertaa, voitko nyt olla niin kamala kuitenkaan...

Itse olen myös lapsuudesta asti kärsinyt ulkonäöstäni ja kun kyseessä on oikea vika, joka tekee minusta vastenmielisen, niin ei siinä seurustella kertaakaan.

Itse olen miettinyt kirurgista operaatiota, mutta sitten olen miettinyt että miksi tuhlata rahaa tuollaiseen. Olen vastenmielinen elämäni loppuun asti ja säästän ne rahat perijälle.

Vierailija
38/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin muistat vauva-ajaltasi mitä ihmiset ovat sinulle sairaalassa sanoneet?

Sukulaiseni ovat kertoneet ja jopa vauvakirjassani (lapsuusmuistokirja) on se kirjattuna muistiin.

T. Ap

Vierailija
39/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso nenä ei tee naisesta rumaa. Onhan niitä kauniita näyttelijöitä ja laulajia joilla on iso nenä, jos alkaa tarkasti katsomaan, mutta ei siihen kiinnitä millään tavalla negatiivisesti huomiota. Se sopii heille ja ovat kauniin persoonallisen näköisiä. Älä anna enää niiden ajattelemattomien sukulaistesi kommenttien vaikuttaa itseluottamukseesi. Ole ylpeä itsestäsi ihan sellaisena kuin olet nyt. Sellainen mies jolle ulkonäkö olisi se tärkein asia naisessa ei ole edes tavoittelemisen arvoinen.Ole iloinen, hauska ja itsevarma nainen. Se vetää miehiä puoleensa.

Vierailija
40/47 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joissain perheissä syntyy tällainen häiriintynyt tilanne, jossa joukkopsykoottisesti aletaan kuvittelemaan jotakin ihmisestä, joka on joutunut syntipukiksi, silmätikuksi tai ukkosenjohdattimeksi.

Minulla oli nuoruudessa kaveri, joka ei saanut laittaa vaatteita samaan pesuun kuin muu perhe, koska hän muka haisi. Hän sai vuosikaudet kuunnella, miten hänessä ja hänen huoneessaan on outo haju. Piti varoa, ettei tämä haju tartu muihin ja muiden vaatteisiin.

Voin vakuuttaa, että minulla on hyvä hajuaisti, enkä koskaan havainnut tässä puhtaassa ja hyvin siistissä tytössä mitään hajua. En myöskään hänen huoneessaan tai myöhemmin asunnossaan, vaikka yövyinkin siellä.

Mitään hajua ei ollut kuin äidin, isäpuolen ja velipuolen päässä. Perheen henkilökemiat aiheuttivat harhan. Surullista oli, että tämä tyttöparka uskoi haisevansa, kun sitä oli vuosia toitotettu.

Ei ole varmaan yllätys, että ystävälläni oli itsetuhoisia ajatuksia ja muita mt-ongelmia.

Oho, onpa kamala tilanne todella. Ehkä meillä ei ollut sentään ihan tuollaista, mutta olen ainoa sukulaisistani, jota "sai" nimitellä, pällistellä ja ihmetellä ulkonäköni vuoksi ihan luvan kanssa ja minun tuli vain hiljaa sietää sitä koko lapsuuteni. Vasta teininä aloin pistää vastaan sille nipistelylle ja nimittelylle. Ja nimenomaan omat sukulaiseni ovat käytännössä 99% niistä huomautteluista ja haukkumisista tehneet.

Mulla oli joku "hassun näköisen lapsen" rooli syntymästäni asti ja se ei ole oikeasti lainkaan kiva rooli edes silloin, kun se huomauttelu on aika viatonta. Eikä silloin, kun mua verrattiin johonkin myöskin hassunhauskan ja vähän erikoisen näköiseen lapsinäyttelijään. Ajan ja toistojen myötä se muuttuu todella raskaaksi.

Itse olin vain objekti, nipistelyn, nimittelyn ja naureskelun kohde, jonka piti vain hiljaa niellä häpeänsä, jotta en vaikuttaisi tosikolta. Jännää oli sekin, että kukaan ei oikeasti koskaan puolustanut minua tai tunteitani ja sanonut, että "antakaa sen tytön olla rauhassa" tai "näpit irti siitä lapsesta". Ei, se oli olevinaan niin hauskaa kaikille muille.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi