En ymmärrä miten muut naiset jaksaa olla parisuhteessa
Eikö ole raskasta elää jatkuvasti vain toista varten?
Esim. mulle mikään ei ole niin rentouttavaa kuin työputken jälkeen palkita itseni lepäämällä kunnolla ja syömällä hyvin. Nytkin olen maannut kotona koko viikonlopun ja syönyt perhepizzan ekstrajuustolla ja päällä valkosipulia sekä pussillisen suklaamunia. Vatsa on löysä ja nesteestä taikinainen, henki haisee ja näytän siltä kuin olisin lihonut 5kg. En ikimaailmassa olisi voinut tehdä tätä, jos pitäisi olla jatkuvassa edustuskunnossa miehen takia.
En ihan oikeasti ymmärrä, miten kukaan kestää parisuhteen aiheuttamaa jatkuvaa painetta ja pakkoa tehdä sitä ja olla tätä. Tai luovuttaa itsensä suhteen niin, että ei enää välitä miltä näyttää. Mä en siihen pystyisi. Mulle läheiset suhteet aiheuttaa stressiä ja syömishäiriötä. Nytkin jätin todella hyvän miehen kun aloin ajatella mitä joutuisin hänen takiaan kestämään ja miten paha olo mulla olisi itseni kanssa. Yksin olen itseeni tyytyväinen.
Kommentit (49)
Vetäisin juuri päälleni työhaalarit ja lähden ihan kohta pihatöihin. Ei ole koskaan tullut mieleenikään, että minun pitäisi olla edustuskunnossa mieheni takia.
No sinä ap olet ainakin tällä hetkellä sellainen että sinun mielihyväreseptorit täytyy siitä pitsasta ja suklaasta. Ei siinä ole mitään pahaa. Se vain kun jotkut toiset ihmiset kuin sinä voi saada mielihyvää seurasta ja huomiosta ja kosketuksesta ja niin edelleen. Kaikki maailmassa ei edes ole sellaisia kuin ehkä kuvittelet että täytyy olla ihan täydellisen edustava joka hetkellä. Monet hyvät miehet esimerkiksi lähinnä haluaa mukavan naisen joka suostuu ottamaan vastaan rakkautta. Monet naiset kuvittelee että se juttu on se että nainen on täydellinen ja suorittaa koko ajan jotain paskaa mutta se juttu onkin se että mies haluaisi osoittaa kiintymystä mutta nainen epävarmuudessaan blokkaa sitä ja sen takia suhde menee päin helvettiä. Ei aina mutta näitä tapauksia on myös. Rakkauden vastaanottaminen on joillekin vaikeaa.
Onneksi sinun ei tarvitse olla parisuhteessa eikä ymmärtää. Voit ihan vapaasti mussuttaa pitsaa täysin ymmärrystä vailla, jos niin haluat.
"Mulle läheiset suhteet aiheuttavat stressiä ja syömishäiriötä". Luitko itse tuon tekstisi? Syömishäiriö sinulla kuulostaisi olevan ilman miestäkin. Ja sain myös sen käsityksen että sinulla ei muutenkaan mene ihan hyvin.
Jos suhde on hyvä ja tasavertainen, voi kyllä pizzasta nauttia myös toisen kanssa. Minun ei tarvitse olla "edustuskunnossa" miestäni varten. Ollaan molemmat 50+, ja läpikäyty elämässä kumpikin vaikka mitä. Kyllä normaali suhde pizzanrasvan valumiset kestää.
Ei kuulosta kovin kaksiselta jos vapaa-ajan vietto käsittää vaan roskaruuan syöntiä yksikseen.
Itse en ole parisuhteessa, mutta kuvailemassasi tilassa voisin huonosti sekä fyysisesti että henkisesti.
Kuulostat loistavalta naiselta 💗 Minäkin tykkään vapaat lähinnä löhötä kotona alusvaatteisillani ja mässyttää kaikkea hyvää.
T: Mies, joka ihastui heti
Jos tää ei ole provo niin surulliselta kuulostaa. Miten niin parisuhteessa ei voi syödä pizzaa ja haista pahalta sohvalla? Sinulla on jotenkin vääristynyt kuva parisuhteesta ja muutenkin minäkuvasi on vääristynyt jos ihmissuhteet aiheuttavat stressiä ja syömishäiriötä. Onko jotain traumaa taustalla? Tarvitset apua jos tilanne on tuollainen.
Mulla on ihana mies eikä mun tarvitse näyttää joltakin ollakseen hänen mielestään myös ihana. Voin olla tasan just sellainen kuin olen ja elän omaa elämääni ja teen niitä juttuja mitä itse haluan ja joista saan iloa. Toki tehdään juttuja yhdessä ja tehdään kompromisseja välillä. Saan tästä suhteesta niin paljon etten koe, että eläisin toista varten.
Samaa mieltä. En halua parisuhdetta. Ajatuskin esm tuntemattomien sukulaisten pakkotapaaminen ja sietäminen. Haluan tulla ja mennä silloin kun huvittaa. En halua jatkuvasti ottaa pakosta toista huomioon ym.
Tiedätkö, että kun riittävän pitkään on ollut parisuhteessa, niin kaiken tuon kuvailemasi voi ihan hyvin tehdä myös miehen ollessa paikalla ja homma on ihan fine :o)))). Pitkän parisuhteen etuja.
Toisaalta taas kieltämättä on se fiilis, että ukko saisi mielellään lähteä ainakin 5-6 vuoden työmatkalle ja miksei pidemmäksikin aikaa. Ei tulisi ikävä, kunhan laskut hoituisivat kuten tähänkin saakka. Tulisi vähemmän - jos lainkaan - sotkua tiskiä ja pyykkiä ja saisi valloittaa kämpän ihan vain itselleen ja omille harrastuksilleen. Tätä odotellessa.
Että kun aina kysellään miksi miehen pitää olla varakas niin juuri siksi, että se edes jotenkin kompensoi sitä vaivaa mitä miehestä on, koska nainen kuitenkin hoitaa valtaosin arjen pyörityksen, kämpän siistimisen, pyykit ja taloudenhoidon. On vain kohtuullista, että äijä maksaa edes laskut. Näin.
On ihanaa jos vierellä on joku ihminen, johon voi luottaa. Jonka kainaloon voi kömpiä nukkumaan kun ahdistaa. Antaa rakkautta ja saada rakkautta.
Itse olen miettinyt samaa. Tulin perjantaina kotiin sinkkukämppääni ja tuijotin netflixiä koko illan. Eilen aloitin päivän pitkällä suihkulla ja aamiaisella, sitten hääräilin parvekepuutarhassani ja leikkasin ja ompelin tilkkutyötä monta tuntia. Iltaruoan söin yhdeltätoista.
Miehen kanssa eläessä perjaitaina olisi varmaan pitänyt sietää kaljoittelua tai idioottiystäviä, lauantaina krapula ja/tai seksin vonkumista, miehen jälkien siivoamista, kotityöriitoja, valitusta missä ruoka on jne jne jne. Kahden parisuhteen kokemuksella yhteiselosta on jäänyt vain ikävä kuva. Nykyinen viikonloppunikin olisi ollut täynnä soraääniä tyyliin anna seksiä/tee ruokaa/siivoa/krapulainen vonkaaja haisemassa asunnossa.
Oon lihonut suhteen aikana 20 kiloa, eikä se tunnu miestä haittaavan. Yhdessä ollaan istuttu viikonloppu sohvalla sipsipussin kanssa. On mukavaa jakaa elämä toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo sinunkaan elämäsi kovin hauskalta kuulosta 😳
Tuollaista se Saara Särmä-Tier femakkonatsin elämä on. Voisi todellakin aloittaa, ja myös pysyä siellä raastepöydässä muutaman vuoden.
Hienosti latistat kommentissasi Saara Särmän koko persoonan pelkäksi BMI-luvuksi. Saaralla muuten on naimisissa, vaikka kaltaisesi läskivihaajien mielestä sekään ei voi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
No sinä ap olet ainakin tällä hetkellä sellainen että sinun mielihyväreseptorit täytyy siitä pitsasta ja suklaasta. Ei siinä ole mitään pahaa. Se vain kun jotkut toiset ihmiset kuin sinä voi saada mielihyvää seurasta ja huomiosta ja kosketuksesta ja niin edelleen. Kaikki maailmassa ei edes ole sellaisia kuin ehkä kuvittelet että täytyy olla ihan täydellisen edustava joka hetkellä. Monet hyvät miehet esimerkiksi lähinnä haluaa mukavan naisen joka suostuu ottamaan vastaan rakkautta. Monet naiset kuvittelee että se juttu on se että nainen on täydellinen ja suorittaa koko ajan jotain paskaa mutta se juttu onkin se että mies haluaisi osoittaa kiintymystä mutta nainen epävarmuudessaan blokkaa sitä ja sen takia suhde menee päin helvettiä. Ei aina mutta näitä tapauksia on myös. Rakkauden vastaanottaminen on joillekin vaikeaa.
Mä oon juuri tuollainen nainen. En uskalla ottaa vastaan rakkautta. Sen sijaan vedän noita herkutteluorgasmeja mitä AP:kin tekee. Joo, ruoka ei petä. Ahmimiselle voi vaikkapa omistaa elämänsä. Mutta kyllä minä mieluummin omistaisin elämäni miehelle, jos vain pystyisin siihen. Mitä pahaa siinä muka on? Mitä vikaa on jonkun miellyttämisessä? Onko muka itsetuhoinen ahmiminen parempi vaihtoehto?
Tuollainen sikailu on myös syömishäiriötä.