Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kysymyksiä kannattaa esittää uudelta pph:lta?

15.08.2006 |

Vauva aloittaa hoidon 8,5kk iässä, ja olen menossa tällä viikolla tapaamaan tulevaa perhepäivähoitajaa. Pitäisi miettiä kysymyksiä valmiiksi, mistä voisi sitten kysyä. Jotakin on jo mielessä, osa tullut esille tällä palstalla, osa muuten vaan. Mutta mitä muuta kannattaa ottaa selville? Kaikki käytännön asiat ainakin mulle on ihan???

Ja tässä näitä mitä jo itse mietin:

- Vaatetukset, mitä pph toivoo varaavan mukaan?

- Vaipat, haluaako pph mieluummin käyttää housu- vai teippivaippoja? Kuinka potalle opettelu yhdistetään kodin ja pph:n välillä?

- Syöminen: Vauva syönyt kotona purkkiruokia, ja vauvojen tasaisempia puuroja, saako pph:lla niitä, vai pitääkö vauvaa alkaa opettelemaan toisenlaisen ruuan syöntiin?

- Tuttipullot, pitääkö omat olla mukana?

- Ulkoilu, missä vaiheessa " kunnon ulkovaatteet" , riittääkö pelkät " vaunuvaatteet" ? Jätetäänkö omat vaunut pph:lle?

- Päiväunet, vauvan oman rytmin vai pph:n oman rytmin mukaan?

Jos jollain muita kysymyksiä mielessä, tai sitten on edellä mainittuihin olemassa jo vastauksia, niin kirjoittakaa, odotan vastauksia. On niin paljon kysymyksiä tosiaan, kun vauva on vielä niin pieni kun menee hoitoon...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vastauksia yhdeltä pph:lta =) Mutta kukin toimii tavallaan, eli kysy silti omalta hoitajaltasi kaikki.

Parit vaihtovaatteet hoitoreppuun mukaan. Lisäksi ulkoiluvaatteet sään mukaan. Kuravaatteetkin aika nopeasti tulisi ajankohtaiseksi, kun syksy on edessä.

Minulle kelpaa ihan ne vaipat, mitä vanhemmat tuovat. En ole koskaan vaatinut mitään. Mutta henk. koht. tykkään teippivaipoista, helpompi pukea sylissä päälle. Pottailu aloitellaan samoihin aikoihin hoidossa, kuin kotonakin. Toimin ihan vanhempien toiveiden mukaan.

Minä tekisin vauvalle omat ruuat, kuitenkin siis itse. Jos välttämättä vanhemmat haluavat purkkeja, niin ne pitäisi itse tuoda mukana hoitoon. Itsetehdyistäkin ruuista saa hienoja ja sileitä soseita.

Tuttipullot tuodaan kotoa nimettynä.

Kunnon ulkovaatteet siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa ulkoilemaan hereillä toisten kanssa. Jos nukkuu vielä kahdet unet ja osuu juuri ulkoiluihin, niin ei tarvitse. Mutta kun siirtyy yksiin uniin, niin sitten. Minulla on itselläni vaunut, ei tarvitse tuoda omia vaunuja.

Päiväunet noin pieni saa meillä nukkua oman tutun rytminsä mukaan, samoin syömiset hoituu oman rytmin mukaan.

Itse kehoittaisin selvittämään, miten lasten leikit on järjestetty. Onko isommille jossain turvallinen paikka leikkiä isompien lasten leluilla, ettei kaikki ole pitkin niin, että vauvakin saa ne käsiinsä.

Vierailija
2/2 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikli80:

- Vaatetukset, mitä pph toivoo varaavan mukaan?

Riittävästi vaihtovaatetta, pitää pitää huoli, että hoitopaikassa on aina varavaatetta kun vahinkoja vauvalla etenkin sattuu helposti.

- Vaipat, haluaako pph mieluummin käyttää housu- vai teippivaippoja?

Pph oli teippivaippojen puolella, kun ne saa helpommin vaihdettua, eikä tarvitse lapsia kokonaan riisua vaipanvaihdon yhteydessä. Omat vaipat mukaan.

- Kuinka potalle opettelu yhdistetään kodin ja pph:n välillä?

En muistanut kysyä.

- Syöminen: Vauva syönyt kotona purkkiruokia, ja vauvojen tasaisempia puuroja, saako pph:lla niitä, vai pitääkö vauvaa alkaa opettelemaan toisenlaisen ruuan syöntiin?

Pph:lla saa kotiruokaa, eli me aloitetaan nyt sitten heti harjoittelemaan kotiruuan syömistä... Onneksi on aikaa hoidon alkuun 1,5kk!

- Tuttipullot, pitääkö omat olla mukana?

Oma mukaan, jos tarvitsee. Nokkamukeja löytyy pph:lta.

- Ulkoilu, missä vaiheessa " kunnon ulkovaatteet" , riittääkö pelkät " vaunuvaatteet" ? Jätetäänkö omat vaunut pph:lle?

Pph ei tarvitse vaunuja, kun löytyy omia. Etenkin talveksi toivoo kunnollisia suomalaisia toppapukuja. Tosin ihan vauvaa ei voi lumihankeen laittaakaan, jos ei paljoa vielä liiku...

- Päiväunet, vauvan oman rytmin vai pph:n oman rytmin mukaan?

Pph:lla päiväunille klo 12 aikaan ruuan jälkeen, jos vauva tarvitsee toiset unet, niin voi nukkua esim. klo9 aikaan ulkona vaunuissa, kun muut lapset ulkoilee.

Noista tiloista sen verran, että nyt taitaa kaikki lapset leikkiä samoissa tiloissa ja samoilla leluilla, koska kaikki lapset ovat pieniä (alle 2-v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi