Maistraatissa naimisiin, miten pukeuduitte häissänne?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvii mennä naimisiin mennään silloin kirkossa, hah, muuten olet puolison perinnön perässä. Et tietenkään saa sitä.
Puolisot ei peri.
Me ei menty maistraatissa vaan ristiäisten yhteydessä.
Maistraatissakin oltaisi voitu mennä. Siitäkin puhuttiin.
Päällä oli tumman violetti polvimittainen mekko pitkillä hihoilla. Juhlavampi.
Valkoiset avokkaat.
Noissa olisin mennyt maistraatissakin.
Hiukset niskanutturalla ja siinä hiusneuloja nuttura juuressa joissa valkoisia helmiä.
Miehellä oli farkut ja kauluspaita, itsellä valkoinen polvipituinen pitsimekko. Ravintolassa käytiin sen jälkeen. Ei muuten juhlittu.
Mulla violettia mekko ja miehellä puku. Kaksi läheistä ja itkuista todistajaa. Kahvit kotona ja illalla kahdestaan syömään. Ihana päivä, syyskuussa tulee siitä jo 20 vuotta.
Oli toukokuun loppu. Maistraatti häät, vain me kaksi, todistajat saatiin toimistosta. Olin 6:lla kk raskaana. Minulla oli kukallinen mammamekko ja miehellä siisti, harmaa puku. Mitään juhlia ei järjestetty, vaan lähdettiin viettämään pitkää hemmotteluviikonloppua kylpylään.
- N58, 2 lasta, edelleen naimisissa saman miehen ja lasteni isän kanssa n.30 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvii mennä naimisiin mennään silloin kirkossa, hah, muuten olet puolison perinnön perässä. Et tietenkään saa sitä.
Puolisot ei peri.
On helppoa tehdä keskinäinen testamentti, mikä koskee 50% omaisuutta. Lisäksi leskellä on ikiaikinen oikeus asua yhteisessä kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisot ei peri.
Kyllä perii, jos ei ole lapsia eikä testamenttia.
Semmoiset ihan arkiset paita ja housut. Saa sinne pukea ihan mitä haluaa.
Jakkupuku itselläni. Juhlat olivat itseasiassa vasta viikkoa myöhemmin, siellä pukeuduin häämekkoon ja juhla oli muutenkin ns normaali hääjuhla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisot ei peri.
Perintökaaren 3. luku 1. pykälä: ")Jos perittävä oli naimisissa eikä häneltä ole jäänyt rintaperillistä, menee jäämistö eloonjääneelle puolisolle."
Emma K:lla on hyvä miesmaku. 👍