Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ratsastusharrastuksen aloittaa 40-vuotiaana?

Vierailija
17.04.2021 |

Otsikossa kysymys. Olen sattumien kautta ensimmäistä kertaa elämässäni tilanteessa, jossa ratsastusharrastuksen aloittaminen voisi olla mahdollista. Aiemmin asia ei ole kiinnostanut lainkaan, ja nyt kaverin kaverin kautta hieman tutustuin heppajuttuihin. Nyt tavallaan tekisi mieli ainakin kokeilla, miltä siellä selässä tuntuu. Mutta ajatus harrastuksen aloittamisesta tuntuu kuitenkin utopistiselta, kun en ikinä ole hevosista oikein tykännyt. Tai siis olen suhtautunut neutraalisti, kun en vaan ole hevosten kanssa ollut tekemisissä. Joten siis, voiko tämän ikäisenä vielä hurahtaa heppoihin :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Oma äitini aloitti viisikymppisenä - sekin on hyvä! Samoin sitä vanhempana.

Vierailija
2/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite aloitin 4-kymppisenä ja nyt jo yli 10 vuotta ratsastanut säännöllisesti. Hieno harrastus! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et oo liian painava.

Vierailija
4/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selviää varmaan paremmin kokeilemalla kuin av-raadilta kysymällä...

Vierailija
5/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi! Aloita ihmeessä jos on mahdollisuus!

Vierailija
6/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjat käteen vain! :)

Vierailija
7/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mutta jos sinulla on heikko kehonhallinta, mieti vielä uudelleen. 

Vierailija
8/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nivelistä. Osalla ratsastajista on mennyt jalka, jos hevonen säikähtää kääntyy äkillisesti ulkona tai voi lentää hevosen selästä. Mitä riskejä haluat ja et halua ottaa. Ihania hevoset muuten.

Vierailija
9/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoaako aloittelija helposti? Neski-ikäswn luut alkavat jo haurastua.

Vierailija
10/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putoaako aloittelija helposti? Neski-ikäswn luut alkavat jo haurastua.

Tietysti tarkoituksena olisi, että harrastus aloitetaan sillä tavalla, ettei niitä putoamisia niin sattuisi. Mutta hevosten kanssa on aina se riski olemassa. Siksi sanoin, että jos on huono kehonhallinta, kannattaa vielä miettiä. Ei se putoaminen automaattisesti mitenkään hirveästi satu. Mä aloitin ratsastuksen vakavammin uudestaan viisi vuotta sitten (olen nyt 41, lapsena harrastin, etten ihan täysi keltanokka ollut) ja olen pudonnut sen jälkeen viitisen kertaa. Yhden kerran murtui sormi, muilla kerralla ei ole oikeastaan edes sattunut.

Vierailija
11/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi aloittaa vanhempanakin. Tosiaan joku jo mainitsi että painorajat on hevosille, joten jos pienempi heppa niin kovin painavaa ei selkään laiteta, ei nekään mitä tahansa kestä. 

Mutta muuten sehän aloitetaan ihan kävelyllä ja ohjaaja taluttaa hevosta niin siinä nyt kovin suurta riskiä ole, kunhan muistaa rauhallisen ja kunnioittavan käytöksen niitä isoja vahvoja eläimiä kohtaan. 

Vierailija
12/12 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan aloittamaan varovasti,varsinkaan jos ei muutamaan vuoteen ole ollut ratsailla. Voi tehdä höpöä muuten eka kerta pitkään aikaan ja reidet voi olla tulessa. Mutta ei kun hommiin taas mukaan.