Paljon on sun vyötärönympärys?
Eli mitattuna 1-2cm navan yläpuolelta. Naisellahan sen pitäisi olla alle 80 jotta ei olisi terveydelle haitallista.
Itse olen normaalipainoinen 175/72, mutta vyötärönympärys on 84.
Kommentit (70)
169 cm, 72 kg ja 77 cm. En laihduta ja olen tyytyväinen vartalooni.
Vaihtelee 60-62 cm. Mitat muuten 172cm/55 kg ja ikää 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö on vatsan alapuolella.
HÄH! Kuinka joku ei voi tietää, missä vyötärö on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin ylös yltävät lonkkaluut että vaikka olisin rasvaton niin en olisi alle 80 tuolla mallilla. Lääkäri sanoi että kannattaa mitata kapeimmasta kohdasta.
Sun lonkkaluut ei millään yllä vyötärölle. Tietenkin vyötärö mitataan siitä kapeimmasta kohdasta, joka on lonkkaluiden yläpuolella ja kylkiluiden alapuolella.
On joku virallinen ohje joka suhteuttaa sen paikan napaan. Mulla siinä kohtaa mistä sen mukaan pitää mitata on vielä luut. Lonkkaluun ja alimman kylkiluun väliin jää joku 5-10 cm, vähän erikoinen rakenne.
Mulla jää näiden luiden väliin 1,5 cm, kapeaa vyötäröä mulla ei ole ollut reilusti alipainoisenakaan. Tällä hetkellä mitat 175/62, vyötärö 68-72 cm (riippuen päivästä ja vuorokauden ajasta).
Riippuu mistä kohtaa lonkkaluita katsoo niin jää joko viiden sentin alue tai kymmenen senttiä, mutta napa taitaa olla normaalia alempana, koska napa on lonkkaluiden kanssa samalla tasolla. Tai viisi senttiä alempana, jos ottaa sen kapeamman välikön mukaan.
Vyötärö kapeimmasta kohtaa 64cm (162cm/?kg). Ensin sain tulokseksi 82cm ja säikähdin rutosti, mutta mittanauha oli jotenkin väärinpäin.
1-2 cm navan yläpuolelta (kapein kohta) karkeasti arvioituna 80 cm. Mittasin aamutakin nauhalla ja vertasin sitä A4-arkin kanssa. Olen raskaana toisella kolmanneksella, eli eipä tää kysely mua terveyden puolesta kosketa. Isoin ympärys on vähän alempana. Normaalisti mun vyötärö on välillä 65-67 cm.
Napa on huono maamerkki. Se on eri ihmisillä vähän eri korkeuksilla. Vyötärö kuuluu mitata sen kapeimmasta kohdasta.
N27
Vierailija kirjoitti:
70cm
pituus 170cm, paino 65kg
N63
Siisti.
58cm. Muuten 164cm ja 50kg.