Paljon on sun vyötärönympärys?
Eli mitattuna 1-2cm navan yläpuolelta. Naisellahan sen pitäisi olla alle 80 jotta ei olisi terveydelle haitallista.
Itse olen normaalipainoinen 175/72, mutta vyötärönympärys on 84.
Kommentit (70)
Miksi alapeukutetaan jos vyötärö hoikka?? XD
168cm/83kg, 102-84-104.
13kg laihempana ja jokusia vuosia nuorempana oli vyötärö 80cm. Lihavimmillani 102kg painoisena vyötärö oli 106cm. Lantio ja rinnanympärys ei ole varmaan koskaan muuttunut sen jälkeen, kun teinistä aikuiseksi kasvoin. Mulla on tosi leveä lantio, teininä vihasin sitä, mutta minkäs teet luustolle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin ylös yltävät lonkkaluut että vaikka olisin rasvaton niin en olisi alle 80 tuolla mallilla. Lääkäri sanoi että kannattaa mitata kapeimmasta kohdasta.
Sun lonkkaluut ei millään yllä vyötärölle. Tietenkin vyötärö mitataan siitä kapeimmasta kohdasta, joka on lonkkaluiden yläpuolella ja kylkiluiden alapuolella.
https://www.kaypahoito.fi/xmedia/ima/501.050.jpg
Vyötärönympäryksen mittaamiskohta. Horisontaalinen mittaustaso on alimman kylkiluun alareunan ja suoliluun harjun yläreunan puolivälissä.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärönympäryksen mittaamiskohta. Horisontaalinen mittaustaso on alimman kylkiluun alareunan ja suoliluun harjun yläreunan puolivälissä.
68cm
Vyötärö 78cm, pituus 160cm ja paino 57kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin ylös yltävät lonkkaluut että vaikka olisin rasvaton niin en olisi alle 80 tuolla mallilla. Lääkäri sanoi että kannattaa mitata kapeimmasta kohdasta.
Sun lonkkaluut ei millään yllä vyötärölle. Tietenkin vyötärö mitataan siitä kapeimmasta kohdasta, joka on lonkkaluiden yläpuolella ja kylkiluiden alapuolella.
On joku virallinen ohje joka suhteuttaa sen paikan napaan. Mulla siinä kohtaa mistä sen mukaan pitää mitata on vielä luut. Lonkkaluun ja alimman kylkiluun väliin jää joku 5-10 cm, vähän erikoinen rakenne.
Oon kyllä melkoinen patukka: vyötärö on 70 cm ja lantio 84. Pituus ja paino 167/52kg. Rinnat varmaan joku 80cm. eli strategiset mitat 80-70-84 :D
Hoikimmillani aikuisiällä vyötärö on ollut joku 63 cm. Nyt koronakilojen myötä on kyllä turpsahtanut, lisäksi ibs-maha turpoaa ylipäätään jos syö, noh, jotain :/
Vierailija kirjoitti:
Paksu olen. Pituus 153 ja ympärys 94cm.
Jep. Olen 10 cm pidempi eli 163 cm ja sama 94cm näyttää olevan.. Ilmankos tuo kevyempi ulkoilutakki tuntuikin kinnaavan päällä.
Ja siis en edes ole hommannut koronakiloja vaan päinvastoin syönyt terveellisemmin ja lisännyt liikuntaa kun oikein muuta ei ole voinutkaan. Ilmeisesti sitä kuitenkin istuu liikaa näin etätöitä tehdessä ja sellainen normiarkiaktiivisuus puuttuu eikä sitä korvaa sitten mikään määrä ulkoilua/lenkkeilyä etenkin kun ennenkin ne on kuuluneet normaaliin päiväohjelmaan kaiken muun lisäksi.
Jotenkin tuntuu että tuo mahan alue on ihan kuin muuttanut muotoaankin ja ihan kuin valahtanut alaspäin.. omituista :-/
Vierailija kirjoitti:
No herranen aika sentään. Mittasin nyt noin ja koska just tuossa puolivälin kohdalla on ainakin itselläni ylemmän vatsamakkaran se korkein kohta niin metrihän meni rikki niin että heilahti.
Tuo on siis toiseksi paksuin kohta ry:n jälkeen eli ei varmasti ole oikea kohta mitata.
173cm/71kg - - > 78cm, yhtä seiskan keskitasoa koko nainen ja hyvä näin :D
Kapeimmasta kohtaa just alle 80 eli varmaan navan kohdalta joku 84? Olen mitoiltaan 166 ja 65 mut rasva kertyy vatsaan.
Kyllä suomalaisissa geeneissä on leveätä vyötäröä, ei välttämättä tarkoita että olisi erityisen lihava vaikka olisikin yli 80.