Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystäväni mielestänne kiva?

Vierailija
15.08.2006 |

Hän on ollut ystäväni jo vuosia ja olen kuunnellut hänen esikoisensa kakkavaippajutut sinkkuna ollessani sujuvasti ja mukisematta ja myötäeläen. Olen viettänyt aikaa hänen lapsensa kanssa, hoitanut, huomioinut, leikkinyt, kuunnellut kasvatusongelmia ja yrittänyt auttaa. No, sain itse lapsia ja tämä ystävä perheineen ei tule lapseni syntymäpäiville, kun on toiset samana päivänä (toistuvasti, vuosi vuoden jälkeen). Ystäväni ei huomioi minun lapsiaini oikein mitenkään. Kun minulla on joku ongelma, hän kuuntelee hetken ja alkaa puhua (taas) omia asioitaan. Kaikki kääntyy häneen. Hän on nyt saanut toisen lapsen ja hän jaksaa juurta jaksaen tehdä ongelmia asioista, joiden kanssa olen kamppaillut omien lasteni kanssa toisella kädellä vuosia (kahden pienellä ikäerolla syntyneiden lasteni kanssa en ole ehtinyt tai voinut murehtia kovin pieniä juttuja kun on isompiakin juttuja ollut). Mä oikeastaan olen erittäin kyllästynyt tähän ystävään ja tekisi mieli katkaista välit. Mutta kuitenkin aina soitan hänelle. Hän ei juuri ikinä minulle.. Olen varmaan säälittävä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roikut hänessä? Ei hän vaikuta kovin kiinnostuneelta sinusta, sinun elämästäsi tai edes seurastasi. Oletko takertuja?

Vierailija
2/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni ei yhteydenpito/yksipuoleinen ystävyys kauaa kiinnostaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asia on niin, että olemme ystäväni kanssa tunteneet lapsesta asti ja elämämme ovat kietoutuneet toisiinsa hieman kuin sisaruksilla tai serkuksilla. Ja jos " hylkään" hänet, teen niin myös hänen lapsilleen (no, eivätköhän siitä selviäisi..) Oikeastaan tuo hänen esikoisensa on painanut vuosien varrella vaakakupissa, koska hän pitkään jopa luuli, että kuulun sukuun, kun koki minut niin läheiseksi. Ja hän oli minulle tärkeä silloin kun itselläni ei ollut lapsia (toki vieläkin, mutta olemme etääntyneet omien lasteni syntymän jälkeen, kun ei ollut enää aikaa hänelle. Hänellä on kyllä varsinaisia sukulaistätejä ja setiäkin riittämiin).

Vierailija
4/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan hyvin kiltti ihminen. On vaikea hylätä ihmisiä. On vaikea olla " puolittain" ystävä. Joko ystävä on luotettava ja hyvä ystävä tai ei ystävä ollenkaan.

Tuo oli avartava pointti, että ystävääni ei vaikuta minä ja elämäni kiinnostavan. Tosiaan! Miksen aikaisemmin älynnyt!

ap

Vierailija
5/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei tuollaisia ilmaisia olkapäitä, joille voi purkaa kaikki omat asiansa, ole kauheasti olemassa, eikä hänkään varmasti tästä edusta (=sinusta) hevillä luovu. Se on sitten sinun tehtäväsi katsoa, saatko tästä ystävyydestä oikeasti jotain vai olisiko tosiaan parempi antaa olla.

Vierailija
6/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustavalkoinen. Siis että vaihtoehdot ovat tosi kiinteä ystävyys tai välit poikki. Mikset vain harventaisi yhteydenottamista? Ja tietoisesti puhuisit omista asioistasi enemmän ja kuuntelisit häntä vähemmän.

Itsellänikin on pari kaveria, joihin pidän yhteyttä tällä hetkellä siksi, että tunnemme niin pitkältä ajalta. Sellaiseen ystävyyteen mahtuu erilaisia kausia, joskus ollaan läheisempiä, joskus etäisempiä. Mutta tärkeää, että jonkinlainen kontakti pysyy.

Vierailija
7/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän viimeaikoina ole edes meillä käynyt saatikka soitellut, kun hänellä on uusi paras kaveri. Että eiköhän se siitä!

Mutta mua jotenkin jurppii se, että hän esikoisen saatuaan valitti kaikkien kavereiden hylänneen hänet, paitsi minä olin ainut, joka edelleen piti yhteyttä! Mutta tavallaan sekin meni nyt hänen itsekkäiden tarpeidensa loputtomaan mustaan aukkoon, kun ei hän kuitenkaan ole tehnyt samaa minulle. En tietenkään siksi hänen ystävänään säilynyt, että toivoin vastaavaa häneltä tulevaisuudessa, mutta silti se jotenkin loukkaa minua. Siksi ei edes huvita tuollainen " etäisempi ystävyys" .

ap

Vierailija
8/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sulkisi korvansa tai sanoisi että ei hän sille mitään voi, että tunnen niin. Entistä enemmän mua rupeaa ärsyttämään tämä asia! No, paras olla olematta tekemisissä! Koko perheensä on yhtä tunnevammainen (siis lapsuudenkotinsa).

ap

Vierailija
9/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän voi tietää, miten sinä koet ystävyytenne, jos et kerro, eihän hän mikään ajatustenlukija ole?

Mitä jos sinäkin käyttäydyt ystävääsi kohtaan jossain mielessä inhottavasti, jonka hän on kuitenkin jatkuvasti niellyt, ja se onkin sinä joka et vain huomaa omaa käytöstäsi? Ihmisiä voivat potuttaa niin monet asiat, eivät ne ole mitään objektiivisia ja itsestään selviä asioita, jotka pitää vain sanomatta " tietää" .

Mielestäni sinun velvollisuutesi on ottaa asia esille ystäväsi kanssa.

Vierailija
10/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on aina ollut se yleisö ja olkapää, sopiva statisti kaverinsa elämän showssa. Nyt kun ystävälleni on itselleen tullut elämässä eteen isompia asioita, joita haluaisi vastavuoroisesti käsitellä tämän vanhan kaverinsa kanssa, kaveri on aivan pöyristynyt ja tympääntynyt, ja on teilannut ystäväni tosi törkeästi. Häntä ei _tosiaankaan_ jaksa kiinnostaa muiden asiat kuin omansa, ja hänen on mahdoton käsittää, että joku muukin saattaisi nousta asioineen esille hänen sijastaan.

Ystäväni on todennut, että kaikki ne vuodet, kun hän jaksoi toimia tämän kaverinsa nöyränä " hovineitona" , asiat sujuivat hienosti. Mutta nyt ystävyys on saanut kaverin tökeryyksien myötä sellaisen kolauksen, ettei paluuta entiseen enää ole, ja yhteydenpito jatkunee aiempaa harvempana ja pinnallisempana - vanhasta tottumuksesta (ja yhteisestä kaveripiiristä) johtuen kuitenkin jossain muodossa.

Yritä sinäkin ap analysoida tilanne mahdollisimman tarkasti, älä nöyryytä itseäsi alistumalla kynnysmatoksi!

Vierailija
11/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri tällainen olkapääihminen, jota moni on pyörittänyt mukanaan. Ja jossain vaiheessa myös minä kyllästyin. Mietin kuumeisesti, että pistän välit poikki jne. Onneksi en kuitenkaan niin tehnyt. Sillä mitä hyötyä minulle olisi olla riidoissa entisen kaverin kanssa? Ei mitään. Ei yhtään mitään.

Niin vaikeaa kuin se minun luonteelleni oli, niin annoin asian olla. En aloittanut riitaa, en ottanut asiaa puheeksi (ei olisi hyödyttänyt mitään, olisin vaan tuntenut itseni idiootiksi), mutta en myöskään pitänyt yhteyttä. Mietin asian niin, että kun kerran polut menevät eri suuntiin, niin ne menevät. Me olimme ystävät tähän saakka ja nyt alamme erkanemaan omiin suuntiimme. Ei sitä eroa ole pakko tehdä riidalla, mutta se on vain hyväksyttävä, että niin tapahtuu. Ja tietyn tyyppiselle ihmiselle se on vaikeaa antaa asioiden mennä ns. huonompaan suuntaan.

Minun neuvoni kuitenkin on, että anna asioiden mennä omalla painollaan. Vietä enemmän aikaa niiden ystävien kanssa, jotka huomioivat sinuakin ja joiden kanssa viihdyt. Et voi kuitenkaan muuttaa ystävääsi, etkä pakottaa teitä olemaan ystäviä menneisyyden varjoon nojaten. Anna asian olla. Älä riitele. Jatka omaa polkuasi pitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi