Häiritseekö teitä, jos kerrostaloonne tulee uusia asukkaita?
Meillä on ainakin niin kiva kerrostalo, että uudet asukkaat aina ensin vähän häiritsevät. Kun ei yhtään tiedä, millaista porukkaa tulee. Ja meillä on talossa sellainen keskustelukulttuuri, että vähintään tervehditään kaikkia ja usein myös vaihdetaan pari sanaa. Jos tulokkaat ovat tuppisuita luikkijoita, ei ole kiva fiilis.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olekohan ihan terve?
Etkö ole kokenut kerrostaloyhteisöä, johon kaikki alkuperäisasukkaat ovat muuttaneet yhtaikaa talon valmistuttua ja tutustuneet vuosien varrella, ja jokainen uusi asukas on aina ensin oudokki? ap
Olen kokenut sen, miten uuteen kerrostaloon muutetaan 1-2 kk aikana ja sen jälkeen alkaa poismuuttorumba. Tässä rapussa on 24 asuntoa ja ainakin joka toinen kuukausi joku muuttaa pois ja uusia tilalle. Kovan rahan omistusasuntoja, joista pienet kämpät kalliita sijoitusasuntoja.
No varmaan siinä kahden vuoden korvilla saattaa ollakin aikamoinen muuttorumba. ap
Ainoastaan se häiritsee, että uusille asukkaille ei ole annettu talon järjestysmääräyksiä eikä ole neuvottu missä joku varasto tms. on. Olen myös joskus joutunut neuvomaan pesukoneen käyttöä uudelle asukkaalle.
Tulee mietittyä että toivottavasti eivät räksyttävää rakkia tuo mukanaan.
Tavallaan. Meillä on talo ollut täynnä hiljaisia vanhuksia ja kun luonto korjaa omansa, hyvin usein tilalle muuttaakin nuorisoa joka vasta aloittelee elämäänsä. Eli luvassa on miltei aina bileitä, raivokasta riitelyä ja metelöimistä, sotkemista... Olen aina hyvin huojentunut jos uusi naapuri paljastuukin ns. normaaliksi eikä bilehirmuksi.
Kyllä on vauvapalstan s e n s u u r i ihan p e r s e e s t ä kun ei saa edes sanoa että ei halua taloonsa sijoittaja-omistajia! Kiitos tosi paljon kun ei saa sanoa yhtään mitään tähänkään asiaan!
Ei. Mua häiritsee se, että tästä tuntuu muuttavan just ne kivat/neutraalit asukkaat pois! :(Ja ne ikävät, häirikkönaapurit jne EI KOSKAAN. Nytkin toivoisin, että ylänaapuri ja molemmat vierusnaapurit muuttaisivat pois... mutta ei kolmeen vuoteen ole tapahtunut joten alan itse katselemaan asuntoa.
Olen kokenut sen, miten uuteen kerrostaloon muutetaan 1-2 kk aikana ja sen jälkeen alkaa poismuuttorumba. Tässä rapussa on 24 asuntoa ja ainakin joka toinen kuukausi joku muuttaa pois ja uusia tilalle. Kovan rahan omistusasuntoja, joista pienet kämpät kalliita sijoitusasuntoja.