Häiritseekö teitä, jos kerrostaloonne tulee uusia asukkaita?
Meillä on ainakin niin kiva kerrostalo, että uudet asukkaat aina ensin vähän häiritsevät. Kun ei yhtään tiedä, millaista porukkaa tulee. Ja meillä on talossa sellainen keskustelukulttuuri, että vähintään tervehditään kaikkia ja usein myös vaihdetaan pari sanaa. Jos tulokkaat ovat tuppisuita luikkijoita, ei ole kiva fiilis.
Kommentit (28)
Enemmän häiritsisi se, jos aiemmat asukkaat muuttaisi pois eikä ketään tulisi tilalle. Se olis outoa.
Ei tietenkään. Sehän kuuluu asiaan, että asukkaat vaihtuvat. Olis aina kiva tietää, missä tuollaisia sulkeutuneita sisäpiirejä on, ettei vaan muuttaisi mukaan. Mulle ei ole ongelma jutella naapureiden kanssa, mutta jotkut pihatalkoot on ei. Eikä haittaa se, että joku haluaa olla omissa oloissaan.
No eipä se ole sinun murheesi kuka muuttaa viereiseen asuntoon tai samaan rakennukseen, ei se sinun kotiisi tunge. Eikä naapureiden kanssa ole pakko alkaa kaveeraamaan, voi herranjestas mitä juttuja taas :D Tottakai on kohteliasta moikata, mutta en mä ainakaan muuten halua alkaa naapureihin tutustumaan.
Enpä juuri avaa suutani korona-aikana, etten sylkäise aerosoleja naapureiden naamalle/rappukäytävään.
Sanaton Nod-tervehdys on nyt parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Sehän kuuluu asiaan, että asukkaat vaihtuvat. Olis aina kiva tietää, missä tuollaisia sulkeutuneita sisäpiirejä on, ettei vaan muuttaisi mukaan. Mulle ei ole ongelma jutella naapureiden kanssa, mutta jotkut pihatalkoot on ei. Eikä haittaa se, että joku haluaa olla omissa oloissaan.
Juu, pihatalkoot ovat hirveät. Onneksi meidän talossamme ei sellaisia ole. Edellisessä talossa oli, mutta jättäydyin pois sillä tekosyyllä, että olin lapsen kanssa kahdestaan kotona ja lapsi oli ihan pieni. Olisimmehan me sinne voineet mennä leikkimään haravalla, mutta emme nyt sitten menneet. Kukaan ei huomauttanut asiasta. ap
Voi olla persoonallisuuteen liittyvä juttu. Onko sinulla muutenkin hankalaa sopeutua kaikenlaisiin muutoksiin? Arvostatko elämässä pysyvyyttä, ja se tuo sinulle turvaa?
Hanki oma elämä, niin ei tarvitse kytätä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla persoonallisuuteen liittyvä juttu. Onko sinulla muutenkin hankalaa sopeutua kaikenlaisiin muutoksiin? Arvostatko elämässä pysyvyyttä, ja se tuo sinulle turvaa?
Hih, no ei ole hankalaa sopeutua muutoksiin, olen joustava, mutta en HALUA muutoksia, siinä olet oikeassa. Ja kukapa ei pysyvyyttä arvostaisi. ap
Vierailija kirjoitti:
Olekohan ihan terve?
Etkö ole kokenut kerrostaloyhteisöä, johon kaikki alkuperäisasukkaat ovat muuttaneet yhtaikaa talon valmistuttua ja tutustuneet vuosien varrella, ja jokainen uusi asukas on aina ensin oudokki? ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kukapa ei pysyvyyttä arvostaisi. ap
Pysyvyys on tylsää.
Epävarmoja pellejä varten.
Vierailija kirjoitti:
Hanki oma elämä, niin ei tarvitse kytätä naapureita.
No ehkä meillä joku semikyttääjäkin on talossa, mutta se en ole minä. ap
Ei häiritse. Vaikka en tunne saman rappukäytävän asukkaita ollenkaan, tervehdin jokaista.
Ei kiinnosta muutot, paitsi yksi poikkeus on: yläpuolella olevan asunnon asukkaat. Siellä on ollut niin karmeita mölyäjiä, että pelottaa millainen tuuri seuraavaksi käy.
Kun tai jos huomaa, etteivät uudet asukkaat tapaa aloittaa ryyppy-mölinä-tömistysbileitä esimerkiksi siinä neljän maissa aamulla, voi huokaista helpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olekohan ihan terve?
Etkö ole kokenut kerrostaloyhteisöä, johon kaikki alkuperäisasukkaat ovat muuttaneet yhtaikaa talon valmistuttua ja tutustuneet vuosien varrella, ja jokainen uusi asukas on aina ensin oudokki? ap
Luojan kiitos en. Kuulostaa todella ahdistavalta. Tulee mieleen joku tuppukylä, jossa vain siellä koko elämänsä viettäneet lasketaan kunnon kansalaisiksi.
t. eri
Ei häiritse, koska minulla on oma elämä eikä minulla ole mt-ongelmia, joiden takia kaikki muutos pelottaisi.
Miten sen nyt ottaa... Häiritsee samalla tavalla kuin esim. painovoima, en suuremmin tuolla päätäni vaivaa.
Ei haittaa, jos se korvaa aiemmat meluisat asukkaat. ;)
Ei. En tunne naapureita ja tuskin edes huomaan jos joku muuttaa tänne tai lähtee pois.