Vainkeskiluokkajutut! Kerätään tähän ketjuun statussymboleita
Kommentit (2007)
Hhahaha, kiitos illan nauruista! Kyllä minä haluaisin rahvaanomaisen paljun, jopa tämän keskustelun jälkeen. On siinä tunnelmaa katsoa tähtitaivasta lämpimässä paljussa, pesässä rätisee oikeat puut. Ihan luokkaromahduksen arvoinen nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Hhahaha, kiitos illan nauruista! Kyllä minä haluaisin rahvaanomaisen paljun, jopa tämän keskustelun jälkeen. On siinä tunnelmaa katsoa tähtitaivasta lämpimässä paljussa, pesässä rätisee oikeat puut. Ihan luokkaromahduksen arvoinen nautinto.
Sama mielihalu tuli minullekin. Taidanpa huomenna ostaa päräyttää pihaan paljun. Ei tarvitse odottaa mökin saunan kiukaan puun rätinää kesään saakka vaan voi alkaa jo fiilistelmään nyt heti.
T: Se kenen naapureilla on sekä paljuja että poreammeita täällä Helsingissä.
Kasvihuone joka on sisustettu kaikella muulla kui kasveilla. Bohotyyli, deko-lehti.
Venetsia-tuoli ja pyöreä lasipöytä.
Tekotakan päällä Ikeasta ostettu huoneentaulu ” Home Sweet Home ”
Vierailija kirjoitti:
Kia-maasturi, koska Audiin ei ollut varaa.
Audeja ja Bemareita tien varsilla odottelemassa hinausautoa useinkin nähnyt.
Keittiösaareke jolla massiivipuinen veitsitukki jossa kaksitoista japanilaista kokkiveistä.
Iso nippu ulkomaisia sisustuslehtiä olohuoneen lasipöydällä
Aaltomaljakko joka on täynnä erivärisiä marmorikuulia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin seinälle jokin mietelause ja jokaisessa purkissa englanninkielinen seloste sisällöstä. Lintulaudallakin teksti "Brid".
Tämä on kyllä enemmän rahvasta tai alempaa keskiluokkaa.
Ei hyvä luoja tätä ihmisten jakamista alempiin ja ylempiin ihmisiin. On kyllä järkyttävä ketju kaiken kaikkiaan. Tuollaiset tekstit ei kerro tuon taivaallista mikä ihminen oikeasti on.
Ainoa, mikä tässä on rahvasta on tuollaiset ihmiset, jotka jakavat ihmisiä eri kategorioihin jonkin asian takia. Meillä ei mitään tekstejä ole, mutta kyllä niitä olen nähnyt ihan akateemisissakin kodeissa. Se riippuu ihan ihmisen luonteesta mitä haluaa kotiinsa laittaa.
Akateemiset ihmiset ovat kyllä usein pihalla omasta pukeutumisestaan sekä kodin tyylisuunnasta.
Jouluvalot parvekkeella, tuikkivat läpi vuoden.
Se, mitä siellä paljussa keskustellaan paljastaa sen kuuluuko keskiluokkaan, itse palju ei keskiluokkaiseksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noi paljut oikeasti yleisiä nykyään? Omassa hyvinkin keskiluokkaisessa ystäväpiirissä niitä ei ole kellään.
Minusta paljut on enemmän alempaa keskiluokkaa tai alaluokkaa jopa. Ei ainakaan ylempää keskiluokkaa. Ei kenelläkään lähipiirissä sellaista ole, yksi duunarivivahteinen tuttava sellaisesta haaveilee.
😂😂😂😂😂 Herran pieksut sentään mitä lesoilua.
Onko sinulla palju ja nyt tuli paha mieli kun sitä ei pidetäkään varakkaamman väen merkkinä?
Aika harvalla duunarilla on varaa 6500€ porealtaaseen. Ihmettelen kyllä. Meillä ei ole paljua eikä poreallasta mutta uima-allas kyllä molemmissa taloissamme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia-maasturi, koska Audiin ei ollut varaa.
Audeja ja Bemareita tien varsilla odottelemassa hinausautoa useinkin nähnyt.
Audi on kyllä niiiiiin p.ska auto. Miehellä työsuhdeautona ja olen vihannut sitä koko ajan. Onneksi päästään nyt vaihtamaan, toivottavasti ei enää tarvitse ottaa tuota
Vierailija kirjoitti:
Keittiösaareke jolla massiivipuinen veitsitukki jossa kaksitoista japanilaista kokkiveistä.
Itse olen kokannut ruokaa jo 43v joten kunnon veistisarja on ihan must! Ja saarekkeesta en luovu, maailman paras ratkaisu. Veitsitukkia ei ole
Suomessa ei taida vielä olla sellaista "country living"-keskiluokkaisuuskulttuuria. Nyt on kai joku sen lajin lehti vihdoin perustettu Suomeenkin, pitääki yrittää löytää jostakin lehti hyppysiin tutkaitavaksi.