YLE: Moni käyttää ihonväriään tummempia emojeita ja se on ongelma (miksei ole ongelma käyttää ihonväriään keltaisempia emojeita(
On huonoa suomea kirjoittaa noita tarinallistettuja otsikoita, YLE halveksii jopa Suomen kieltä.
Miten emojin väri voi olla jollekin ongelma?
Tietysti se voi olla ongelma jos siitä haluaa tehdä ongelman. YLE ja hallitus haluaa näitä ongelmia nähdä kaikkialla että niistä puhumalla saa suosiota kun kukaan ei pidä epätasa-arvosta ja kuviteltujen ongelmien heikentämiä ihmisiä sitten suosia.
Pitäisikö siis puhelimet myydä siten että tietyille ryhmille tietynlaisia puhelimia joissa on tietynväriset emojit?
Miksi ruskea emoji on ongelma mutta keltainen ei tai vihreä?
Kommentit (74)
Voi herranjumala, mulla räjähtää oikeesti pää tähän paskaan. Voi viddu mihin maailmaan oon joutunu, en kestä enää näitä ammattilaisvalittajia ja kaikesta loukkaantujia, joita etenkin oma ikäluokka (28 v) on täynnä. Haluan aikakoneella jonnekin 50v taaksepäin, kiitos... Olis yksinkertaisempaa elämä.
Oliko nyt oikeasti antaa jotain linkkiä, vai onko tämä asia nyt tällainen ”näin nämä asiat koetaan...” tasoa?
Olen perussuomalinen itsekkin, mutta tämä typeryys ja suorananin vääristely alkaa jo tosissaan harmittamaan.
Aivot sulaa tällaisesta paskasta!
Vierailija kirjoitti:
Pahotit mieles siitä että ylellä joku pahotti mielensä siitä että joku mahdollisesti voi pahoittaa mielensä väärän väirisitä emojeista. Ja nyt minä pahotin mieleni sinun paskasta avauksestasi.
No kai tää on parempi kuin se että ammuttais toisiamme tykeillä palasiks tai mätkittäs snägärillä turpaan kuten ennen vanhaan oli tapana.
😂👍
Olen ihmetellyt yhden kaverin kohdalla miksi käyttää aina itsestään tummaihoisen emojia vaikka on vaalea itse, lapsensa on sitten sekoitus, johtuneeko siitä että on jokin ns. solidaarisuus teko tai vastaava.
Jos käytän ihonvärini väristä emojia, kukaan ei erota siitä taustasta. Vaadin av:ta vaihtamaan tummemman taustan.
Kuten paskoissa trolleissa ainakaa niin taaskaan ei sitten viitsitty lähdettä laittaa vaikka uutisen linkkaaminen ei paljoa maksa.
Jos äiti on vaaleaverikkö ja isä musta niin saako lapsi kutsua itseään tummaksi vai joko sekin koetaan syrjiväksi ja rasismiksi? Entä kuka on aito tummaihoinen ja kuka siitäkin lupulta päättää?
Tässä linkki. T. Ei ap
Oikeasti? Nykyisin pahoitetaan mieli ihan turhasta.
Sainpa taas muistutuksen että pitää hävetä vaaleaa ihoaan
Vierailija kirjoitti:
Kuten paskoissa trolleissa ainakaa niin taaskaan ei sitten viitsitty lähdettä laittaa vaikka uutisen linkkaaminen ei paljoa maksa.
Ylen sivuston löytäminen on sinulle jotenkin ylivoimainen suoritus? Et taida olla suomalainen.
Meni päivä pilalle kun avasin tämän keskustelun... Pakko mennä ulos grillaamaan makkaraa, pari sihijuomaa mukaan niin jos elämä taas voittaisi 👍
Ei voi olla totta. Jostain emojeistakin tehdään jo ongelma??? Onko ylellä joku koko hubara kirjoittamassa näitä artikkeleita? Ei ristus. :D
Vierailija kirjoitti:
YLE on sekasin. Tää on samaa sarjaa ku se "mistä olet kotoisin?" On mikroaggressiivinen kysymys.
Aivan. Harto Hänniseltä on kokonainen sarja noloja ohjelmia vanhoista suomalaisista iskelmistä. Pappa on loukkaantunut toisten puolesta (kereiden) ja osoittaa hyvyyttään veronmaksajien rahoilla.
Taidampa muuttaa ulkomaille. Sairaaksi mennyt tää meininki Suomessa. Ja aina kun oletat ettei voi enää hullummaksi mennä niin tulee joku Panda-Henrik valittamaan jostain naurettavasta ja sitten ollaan taas hyppimässä vähemmistön pillien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tuota artikkelia lukiessani ajattelin aluksi, että suuret on ongelmat... Mutta kyllä tuossa minusta selitettiin ihan hyvin, miksi tuollainen voi olla ongelmallista. En itse käytä mitään ihmismäisiä emojeja, joten en osaa samaistua tuohon ongelmaan itse. Mutta esimerkiksi artikkelissa mainitun hijab-emojin käyttö on mielestäni helppo ymmärtää ongelmalliseksi juuri niistä syistä, mitä artikkelissa mainittiin.
Ja kyllähän tuollaisetkin asiat osaltaan määrittävät ympäröivää todellisuuttamme, ja sitä, kuka kokee olevansa osa sitä. Minun on myös vaikea ymmärtää, miksi kenellekään olisi ongelma olla käyttämättä esim. tummaihoista emojia, tai miksi ihmeessä kukaan valkoinen käyttäisi sitä? Ehkä en vain oikein ymmärrä koko emojeita, mutta nuorisolle ne tuntuvat olevan nykyään niin olennainen osa kommunikaatiota, että tällaisetkin asiat ovat sitten olennaisia.
No minä käytän tummaihoista emojia jos en viitsi kirjoittaa sanaa keeneri.
Mä kirjoitan nabtu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt yhden kaverin kohdalla miksi käyttää aina itsestään tummaihoisen emojia vaikka on vaalea itse, lapsensa on sitten sekoitus, johtuneeko siitä että on jokin ns. solidaarisuus teko tai vastaava.
Ylpeä n33___g3riIutka
Mites kun olen aina käyttänyt keltaisia emojeja tai hymiötä? Eikös jotkut sairaudet aiheuta ihon kellastumista ja tietämättäni olen loukannut heitä...