Olen niin masentunut, kun ei ole mökkiä eikä omakotitaloa
Kerrostaloelämä ei tee hyvää kenellekään keväällä tai kesällä.
Kommentit (23)
Osta itsellesi jompikumpi niin helpottaa!
No ei teekään. Samat fiilikset täällä. Ennen kerrostalolapset laitettiin kesäsiirtoloihin
Onko kesäsiirtoloita enää?
Autottoman on hankala omistaa mökkiä.
Vuokraa jostain, löytyy halvalla kun kyselet pienten kylien puskaradioryhmistä. Minullakin on mökki jota mielelläni voisin vuokrata jollekin silloin tällöin pienellä rahalla , ihmiselle joka arvostaa mökkeilyä jne . Eikä odota että olot on kuin hotellissa vaan kuin omalla mökillä. Torin kautta tms ei uskalla vuokrata koska ihmisillä on niin järjettömiä odotuksia nykyään
Kotipaikkakunnallasi on varmasti puistoja. Mene nauttimaan niistä. Samalla voit iloita siitä, miten helpolla pääset, kun joku muu leikkaa nurmikon ja hoitaa istutukset.
Itse olen täysin tyytyväinen kerrostaloasuja. Omakotitaloon en muuttaisi ikinä, mökin kyllä voisin joskus ainakin vuokrata.
Voisitko ap tehdä asialle jotain? Mikä sinua pidättelee siellä kerrostalossa?
Miten kysellään ”pienen kylän puskaradiosta”?
Ajattele, että omakotitalo tuo vaan enemmän vastuuta ja toimeliaisuutta. Itsekin asun kerrostalossa ja olen tyytyväinen, kun en ole velvollinen huoltamaan asioita.
Tee asialle jotain, jos tuollaisia haluat. En tiedä rahatilannettasi, mutta oletetaan että sinulla ei ole heti varaa ostaa mökkiä ja puolen millin omakotitaloa, mutta ehkä jotain pientä voisi tehdä.
- et tarvitse omakotitaloa saadaksesi pientalo- ja pihafiilistä. Muuta rivitaloon/paritaloon. Katsele oikotieltä asuntoja ja haaveile, tee laskelmia, pidemmälläkin laina-ajalla. Katso vähän myös esim. alue-, hinta- ja asunnon ikä kriteeriesi ulkopuolelta. Jos asut vuokralla maksaisit samalla summalla omaa koska korot alhaalla ja laina-aikaa voi säätää, ja tämä ratkaisu on joustavampi esim. työttömyyden tullen, kun voi ottaa lyhennysvapaata.
Toisaalta, omakotitalossa on tosi edullista asua, kun ei ole mitään taloyhtiön hallinnollisia kuluja; kk-kulut on kaikkein halvimmat.
- osta pieni edullinen auto niin pääset mökille / vaikka johonkin telttailemaan. Tai entä pyöräily ja yöpyminen lähiseudulla jossain? Julkisillakin pääsee.
- mökkifiilisvaihtoehtoja, jos ei halua tai pysty oikeaa mökkiä ostamaan
- telttailu leirintäalueella tai yöpyminen siellä jossain leirintämökissä
- ostat asuntovaunun joka on kiinteästi jossain alueella, tämmöisiä ihmiset pitää myös "mökkeinä". Esim, tämmöisellä alueella voi olla joku joka haluaa myydä vaununsa, eli sitä ei tarvitsisi edes itse siirtää.
- porukka jolla on viikkolomaosakkeita, vuokraa niitä netissä listahintoja edullisemmin, jos eivät itse käytä. Ne on siistejä ja hyvät varustelut, ota joku tällainen viiikoksi niin saa vähän irtiottoa kerrostalosta.
- airbnb:stä saattaa löytyä hyviä vuokravaihtoehtoja mökkityyppisissä olosuhteissa
Miksi luulet tietäväsi parhaiten, mikä kaikille sopii?
Ei ole minullakaan kumpaakaan, mutta olen onnellinen! Tai oli ennen omk-talo, mutta se onneksi myytiin ja nykyään tyytyväisiä rivitaloasukkaita.
Asuimme kerrostalossa,kun lapset oli pieniä ja alakouluikäisiä. Telttailimme joka kesä, ai kun me kaikkii tykättiin siitä. Kaiholla muistellaan. Nyt on kyllä upea okt, mökki, rivari , kakkostalo veden äärellä jne . Aika aikaa kutakin.
Miksi sitten asut kerrostalossa ilman mökkiä?? Suomessa on varmaan satatuhatta torppaa jotka saisit melkein ilmaiseksi.
Menee top kolmoseen syistä masennukseen.
Kun ei tunne ketään kirjoitti:
Miten kysellään ”pienen kylän puskaradiosta”?
Katsele halutun paikkakunnan lähiympäristön kylien nimiä/ asutuskeskusten nimiä / tunnettuja mökkipaikkakuntia.
Riippuu missä päin Suomea olet?
Sitten menet Facebookiin ja etsit ko kylien / paikkakuntien puskaradioryhmät.
Aika monella on nimenomaan ”puskaradio” niminen ryhmä.
Pyydät liittyä ryhmään.
Sitten kun olet liittynyt, kysyt mitä etsit.
Itse en edes halua kumpaakaan, lapsena kypsyin niin kaikkiin niihin pihatöihin.
Kesällä ajetaan nurmikoita, kitketään, haravoidaan ja talvella kolataan lunta.
Mieluummin kerrostaloasunto.
Niin, ja olen 41 vuotias, mieli tästä tuskin enää muuttuu.
onneksi et oikeasti sairasta masennusta, jos tommosesta masennut,.