Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö puolison kanssa toistenne tilien saldot?

Vierailija
17.04.2021 |

Itse en tiedä miehen saldoja, ja toisaalta mulla on itsellä pienet säästöt tilillä pahan päivän varalle, joista en myöskään ole kertonut. Jos vaikka mies ottaa ja lähtis ja jättäis jonain päivänä.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei tiedä minun saldoa eikä tarvitse, itse hän on työtön kelan päivärahalla joten tiedän aika yvin ettei siellä paljon voi olla.

Vierailija
22/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli molemmilla käyttöoikeus. Luotettiin toisiimme. Laskut jaettiin jne. Kumpikin piti omat tienaamansa rahat. Niitä ei tarvinnut mitenkään jakaa ja molemmat kävi töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa mitä puolisollani on tilillä, eikä hänkään tiedä mitä minulla on tai että missä kaikkialla rahaa edes on. Sitten kun ollaan naimisissa ja/tai on lapsia niin pitää uudelleenjärjestellä näitä. 

Vierailija
24/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästöjä yli meidän omakotitalon arvon. Mies ei tiedä.

Vierailija
25/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme. Enkä haluakaan että tietäisi. Minulla on omat sijoitukseni ja säästöni ja luulen että niin miehellänikin.

Vierailija
26/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on jotain jemmassa osakkeissa. En ole kysellyt paljonko.

Vierailija
27/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli molemmilla käyttöoikeus. Luotettiin toisiimme. Laskut jaettiin jne. Kumpikin piti omat tienaamansa rahat. Niitä ei tarvinnut mitenkään jakaa ja molemmat kävi töissä.

Ei ollut myöskään avioehtoa ja alaikäiset lapset olivat yhteisiä. Ap vielä

Vierailija
28/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja ei. Yhteinen tili ja molemmilla omat

Sama juttu. Yhteinen taloustili ja molemmilla omat tilit, minulla useampikin tili. Kumpikaan ei edes ajattele, että toinen tarvitsisi tietoa toisen rahoista niin kauan kuin tämäkin toimii. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja käytännössä kaikki rahat tulevat yhteiseen käyttöön. Velkoja ei ole.

Vierailija
29/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edes omaani

Vierailija
30/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meidän kävelevä saldoautomaatti.

Vierailija
31/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme centin tarkkuudella. Meillä on yhteinen kirjanpito-ohjelma, jossa talouden kaikki tulot ja menot sekä omaisuus on kirjattuna. Näin tiedämme joka hetki täydellisesti koko talouden tilanteen ja varallisuutemme kehityksen.

Esimerkiksi tänä vuonna nettovarallisuutemme on kasvanut 36 502,91 eurolla, mikä on näin keskituloiselle parille ihan kohtalainen tahti vaurastua.

Vierailija
32/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli mahtavaa kun esikoinen täytti 18 ja katosi mun nettipankista. Nuoremman lapsen tilin saldon näen vielä vähän aikaa.

En tiedä miehen tilistä eikä hän minun. Rahankäyttötapamme ovet kuitenkin sellaiset, ettei tarvitsekaan kytätä toista eikä laskea joka senttiä.

Mies tietää kyllä osakesalkkuni arvon, joska julistan sen lähes päivittäin tarkastaessani mihin suuntaan se on kehittynyt. Minä en tiedä hänen salkustaan, koska hänen metodinsa on osta ja pidä.

Vierailija
33/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kimppakämppä asumista, ymmärrän jos toinen tuhlaa viimeisenkin tulleen sentin heti, mutta normaalissa perheessä tiedetään raha-asiat.

Vierailija
34/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa mitä puolisollani on tilillä, eikä hänkään tiedä mitä minulla on tai että missä kaikkialla rahaa edes on. Sitten kun ollaan naimisissa ja/tai on lapsia niin pitää uudelleenjärjestellä näitä. 

Kannattaa kuoleman varalta kuitenkin kirjata ylös, missä rahat on, mitä vakuutuksia on jne. Muuten voi olla että niitä ei koskaan tajuta selvittää.

Vierailija
35/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadantonnin tarkkuudella.Minulle riittää että vaimo antaa rahaa kun sitä johonkin tarvitsen.

Vierailija
36/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään suurin piirtein. Minulla on sijoituksia muuallakin kuin meidän vakipankissa, mutta kerron kyllä miehelle, mitä niille kuuluu. Mies taitaa unohtaa ne samoin tein. Eri sijoituskohteiden seuraaminen on mielenkiintoista ja me jutellaan niistä.

Vierailija
37/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei tiedä minun, mutta minä tiedän vaimon, kun se on keran kuussa nollilla. Johtuu kyllä täysin omasta impulsiivisesta käyttäytymisestä. Haluaisi kyllä tietää minun säästöni ja ennenkaikkea päästä niihin käsiksi.

Vierailija
38/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiennyt koska olen hoitanut perheen raha-asiat 25v. Myös 3 taloraksan rahat oli mun "käytössä" koska hoidin budjetoinnin, laskut ja tarvikehankinnat. Hoidan myös sijoitukset.

Miehelle riittää että hänellä on vähän "taskurahaa" ja reissuun päästään kun mieli tekee. Muuten ei kiinnosta.

Hoidan myös ikääntyneen anopin raha-asiat. 

Vierailija
39/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tietenkin.

Tilit näkyy molemmille ja voimme käyttää niitä ristiin ja maksella laskuja niiltä.

Vaimon tilin saldo on tällä hetkellä noin 850 e.

Oma saldo on noin 1200 e.

Miksi ei?

Tuon em. lisäksi on vielä yhteinen tili, jolla sitten on muutama kymmenen tuhatta. Ja molemmilla omat arvo-osuustilit. Se, että voimme käyttää toistemme tilejä ristiin, on kätevää. Alapeukuttakaa vaan sille, mutta näin se on.

Vierailija
40/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset tilit. Hoidan talousasiat ja tiedän saldot, tulot ja menot. Epäilen ,että mieheni ei tiedä, sillä hän kysyy minulta millä kortilla voi maksaa xxxx e ostoksen.