Tiedättekö puolison kanssa toistenne tilien saldot?
Itse en tiedä miehen saldoja, ja toisaalta mulla on itsellä pienet säästöt tilillä pahan päivän varalle, joista en myöskään ole kertonut. Jos vaikka mies ottaa ja lähtis ja jättäis jonain päivänä.
Kommentit (59)
En taida tietää omankaan tilin saldoa 500 €:n tarkkuudella ja kyse ei ole siitä, että rahaa olisi niin paljon.
Tiedämme suunnilleen, ehkä 1000 euron tarkkuudella. En itsekään tiedä oman tilini saldoa tarkalleen juuri tällä hetkellä, mutta ei siinä mitään salattavaa ole.
Mulla myös säästöjä mistä naiseni ei tiedä. Olemme menossa puolison kanssa yhteistä lainaa hakemaan, mitä teen ettei pankkivirkailija möläytä säästöistäni? Haluan ne pitää edelleen vain omana tietonani.
Kyllä suurin piirtein. Palkat meillä tulee samalle tilille, mutta miehen bonukset ohjautuvat eri paikkaan. Välillä mies makselee laskuja joihin palkat ei riitä eikä hänen tilin saldonsa ole mikään salaisuus. Mutta itsenäisesti en pääse sitä näkemään, mutta jos haluan tietää tilanteen, niin saan olla katsomassa kun mies käy verkkopankissa.
Minulla on myös tiedot kaikista miehen sijoituksista, vaikka hän hoitaakin niitä nykyisin itsenäisesti. Pidän niistä omaa seurantaa ja mies ilmoittaa minulle aina ostot ja myynnit.
Omaisuus menisi jakoon, jos mies "ottaisi ja lähtisi". Meidän yhteinen netto-omaisuus on yli miljoona euroa, joten aika iso kynnys on miehellä nostaa kytkintä. Toistaiseksi on viihdytty hyvin yhdessä, mutta jos nyt mies sattuisi jonkun hempukan perään lähtemään, niin enköhän noilla rahoilla olisi varaa terapiaan, että pääsisin erosta yli.
En tiedä, eikä tarvitsekaan tietää. Yhteiset rahat meillä on. Mun säästötili kyllä näkyy miehenikin nettipankissa.
Emme tiedä. Puhumme kyllä isommista hankinnoista, että kumpi ostaa tai paljonko molemmilla olisi varaa laittaa johonkin hankintaan. Sen verran tiedän, että miehellä oli tässä kuussa kalliita lääkärikuluja, niin todennäköisesti tilillä ei ole ylimääräistä.
Tiedän mutta mies ei tiedä minun miehen tili menee asumiseen ja ruokaan, omat säästän.
Emme tiedä tarkalleen. Tiedämme kyllä paljonko toinen tienaa ja se riittää. Meillä on yhteinen tili josta maksamme laskut sun muut ja kummallakin sen lisäksi käyttö- ja säästötilit.
Tiedän ainakin suurinpiirtein. Autan miestä säästämään sijoittamalla, koska muuten makuuttaisi kaikkia rahojaan nollakorkotilillä.
Emme. Tiedämme tietysti yhteisen tilin saldon tonnin tarkkuudella kummatkin, omat rahat on omia. Miten ne edes voisi tietää, kun saldo muuttuu koko ajan? Pitäisi koko ajan syynätä toisen rahankäyttöä.
Tiedämme. Tai siis meillä on vain yhteisiä tilejä.
En tiedä. Kerran näin tiliotteen, jonka mukaan tilille tuli 1 milj. e suoritus ja seuraavana päivänä se oli kadonnut 40 000 - 120 000 euron summina kaikesta päätellen yksityishenkilöille.
Salaa olen käynyt miehen nettipankissa ja hänellä onkin kaksi tiliä. Toiselle ilmeisesti säästää, saldo oli reilusti yli 200000 euroa.
Olenkin ihmetellyt, että mihin saamansa perinnötkin on kadonnut.
Mies esittää köyhää. Kaikki muka menee, kun maksaa laskumme.
Kyllä ja ei. Yhteinen tili ja molemmilla omat
Kyllä, tietenkin.
Tilit näkyy molemmille ja voimme käyttää niitä ristiin ja maksella laskuja niiltä.
Vaimon tilin saldo on tällä hetkellä noin 850 e.
Oma saldo on noin 1200 e.
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Emme. Tiedämme tietysti yhteisen tilin saldon tonnin tarkkuudella kummatkin, omat rahat on omia. Miten ne edes voisi tietää, kun saldo muuttuu koko ajan? Pitäisi koko ajan syynätä toisen rahankäyttöä.
Jos on molemmilla on tilinkäyttöoikeus toisen tileihin, tai tilit ovat yhteisiä, niin näkyvät kaikki nettipankissa.
Yleensä kyllä, noin suurin piirtein. Minä tiedän hyvinkin tarkkaan, koska huolehdin kaikista laskuista. Mies ei taida ihan tarkkaan tietää edes omaansa.
Emme tiedä.