Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaako teitä päivitykset ”mökillä” tai ”our summer home”

Vierailija
16.04.2021 |

Jotka aikuiset, melkein 40v lapset laittavat, kun käyvät sukunsa tai vanhempiensa mökillä..? Esitetään kuin olisi oma mökki🙈 Mun mielestä jotenkin noloa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia sanoi kettu...

Nuo suvun mökit vaan on omia ja oman tuntuisia monelle ja aidosti yhteisessä käytössä. Jossain kohtaa virallinen omistaja on vanhemmat, myöhemmin lapset kun omaisuutta siirretty mutta kaikki käyttää.

Vierailija
2/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varsinkin kun postaavat sen julkisesti ja sitten ihmettelevät että kämppä on ryöstetty poissaoloaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paitsi jos mökilllä on vesivessa ja sähköt niin ei ole mökki vaan kakkosasunto

Vierailija
4/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Olen mökkeillyt myös miehen tädin mökillä ja kavereiden mökeillä.

Meillä on omassa perheessä, eli isovanhemmilla, tuollainen yhteismökki mikä on palvellut yhteismökkinä sukupolvien ajan. On siis myös meidän mökki, niin kuin serkkujeni ja sisarustenikin.

Vierailija
5/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä mitä noloa tuossa on.

Vuokrattiin muutama kesä sitten miehen siskonmökkiä ja laitoin sukulaisille kuvia lapsista ja kuvatekstiin ”mökkielämää”

Niin miehen sisko siihen kommentoi että ”on kyllö meidän mökki”

Vierailija
6/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, koska kaikkialla aina muistetaan varoitella, ettei kertoisi somessa lomamatkoistaan etukäteen. Hyvä sauma rosvoilla murtautua sisään kun ei ole ketään kotona eikä kukaan ole vähään aikaan tulossa kotiin.

Vierailija
7/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa he kokevat sen tarpeeksi omaksi mökikseen, koska ovat olleet siellä lapsesta lähtien? Kyllä minäkin koen, että lapsuusmökki on "meidän perheen mökki". vaika olen jo keski-ikäinen ja minulla on omakin.

Vierailija
8/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taidat olla vaan kateellinen. Jossei sulla ole muuta kun kuppanen yksiö jostain vuokrakolhoosista, niin kyllähän se varmaan ärsyttää, kun muilla on kivaa.

Vierailija
9/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, koska kaikkialla aina muistetaan varoitella, ettei kertoisi somessa lomamatkoistaan etukäteen. Hyvä sauma rosvoilla murtautua sisään kun ei ole ketään kotona eikä kukaan ole vähään aikaan tulossa kotiin.

Vinkkinä: some-palveluissa voi asetuksissa määrittää, kuka voi nähdä postaukset (esim Facebookissa vaihtoehtoina vain ystävät, ystävät ja ystävänystävät vai julkinen).

Instagramissa tilin voi laittaa yksityiseksi. Itse en ole hyväksynyt kuin seuraajia, jotka tunnen henkilökohtaisesti. Muut eivät postauksia voi nähdä.

Luotan siihen, että kukaan ystävistäni tai sukulaisistani ei murtaudu meille.

Vierailija
10/13 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme kesäisin äitini omistamalla mökillä, jonka isäni aikoinaan sinne rakensi. Se on rakennettu mummoni vanhempien maatilasta lohkotulle saarelle. Minä ja sisareni perimme sen joskus. 

Edellisen johdosta sanon huoletta, että menen mökilleni, vaikken sitä vielä omistakaan. Olen kuitenkin aikoinaan tehnyt siihen uuden katon, maalannut sen, rakentanut laiturin ja tehnyt muita korjaustoimia. Tosin en postaile tekemisiäni nettiin kuin anonyymisti.

Vierailija
11/13 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voiko 17-vuotias kirjoittaa vielä että mökillä, tai meidän mökillä, kun kyseessä on hänen vanhempiensa ostama mökki joka on ollut heillä jo 20 vuotta, mutta kun lapsi täyttää 18-vuotta niin pitäisi kirjoittaa hästäkvanhempien mökillä, vai mitä tarkoitat?

Missä menee se ikäraja että lapsen pitää alkaa kirjoittamaan lapsuudenkodin jutuista vanhempiensa juttuina? "#vanhempieni barbiet ja pikkuautot" ??

Vierailija
12/13 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kannattaa kyllä muistaa! Itse laitan päivitykset aina vasta kotimatkalta, tai kun olen jo päässyt kotiin. 

Vierailija
13/13 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat pullasta. Vuokramökki on tietylle ajalle vuokrattu mökki. Sukulaismökki on muidenkin käyttäjien mökki. Vanhempien mökki on vanhempien mökki. Mikään näistä ei ole "our summermökki".

Käydään vain hyvillä keleillä kesäviikkoja viettämässä joku prisman maalipönttö tuomisena niin sekään ei ole yhteismökkeilyä. Käykää tekemässä syksyllä talviteloille työt, talvella lumityöt, keväällä routa ja tulisijatarkistukset ja osallistukaa jäte, vesi, vero ym juokseviin kuluihin. Silloin voitte sanoa meidän mökiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi