Mummi sanoi aina, raaka sipuli puhdistaa verta
Kommentit (12)
Kylmä kahvi kaunistaa. Sinappi kuivattaa verta.
Sanoi vain että söisit vaikka on pahaa.
Onhan sipulissa vitamiineja ja kivennäisaineita. Se estää myös veren hyytymistä.
Ennen sipulilla hoidettiin useitakin sairauksia, kuten lämpimällä sipulimaidolla flunssaa.
Mummosi on ollut viisas ihminen, käsittänyt miten luonto eli erilaiset kasvit auttavat parantumaan sairauksista.
Mm. pihkaa käytettiin ennen haavoihin ja ihottumiin.
Ja se auttaa vielä tänäkin päivänä. Itsekin olen ostanut pihkavoidetta ja se tosiaan auttoi kuivia, hilseileviä kohtia käsissä ja jaloissa.
Sipuli ja etenkin valkosipuli sisältää runsaasti tulehdustakin estäviä aineosia.
Ainakin valkosipulin syöntiä kehoitettiin välttämään ennen leikkausta, joten kait tuo ohentaa verta
mies53v
Noista kasveista ja marjoista sen verran, että ennen vanhaan mustikkasoppaa käytettiin lääkkeenä vatsatautiin eli ripuliin.
Ja se mustikkasoppa keitettiin itse, eikä siihen lisätty mitään säilöntä aineita sun muita, toisin niinhin valmiisiin mustikkakeittoihin, joita kaupoissa nyt myydän.
Ja itsekin juon mustikkasoppaa edelleen, kun vatsa reistailee, on ainakin terveellistä, vaikka se ei itse vatsatautia parantaisikaan.
Sinunkin mummosi :D Minunkin mummo aina väitti noin. En tiedä pitääkö paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä kahvi kaunistaa. Sinappi kuivattaa verta.
Vatsa ei vaan kestä niin paljoa kahvia kuin naama vaatii.
No kun se ohentaa verta. Ihan yleistä tietoa, että ei oo kovin ihme jos useampi mummo niin on sanonut.
Kunhan juksaa...