Tosi outoa ajatella että monella ikäiselläni miehellä on jo lapsia ja perhettä
Olen siis 33v. En voisi kuvitellakaan tuollaista elämää itselleni vielä. Ehkä sitten yli 4-kymppisenä?
Nautin sinkkuudesta. Ei lapsia tai naista, eli voi tehdä mitä haluaa. Keskityn kuntoiluun ja salilla käyntiin ja omiin harrastuksiin, mihin menee joka päivä useampi tunti. Tämän vuoden aikana koronasta huolimatta ollut sutinaa 2 eri naisen kanssa (päässyt sänkyyn). Ja nyt kolmas työn alla. Nyt perjantaina aijon kuunnella musiikkia,vetää kaljaa ja pelata koneella eikä kukaan valita.
Jotenkin tosi outoa, että moni ikäiseni mies elää jo sellaista tylsää perheenisän elämää! Nuoria miehiähän tässä vielä ollaan?
M33
Kommentit (80)
”Keskityn kuntoiluun” hih hih. Oletko olympiatason urheilija, monella heistäkin on vakisuhde. Skarpatkaa miehet.
Kristiina xx kirjoitti:
Mä luulen, että on yleistä, että miehet ajattelevat, että ehtivät iäkkäänäkin hankkia lapsia. Esimerkiksi kerran olin treffeillä n. 30-vuotiaan miehen kanssa, joka sanoi, ettei hän ota paineita lasten hankkimisesta, että tulee jos on tullakseen, ja että ”kyllä mä uskon, että 40-50-vuotiaanakin ehdon lapsia saada”.
Tämän havaitsee hyvin deittipalstoilla, jossa erityisesti tuossa ikähaarukassa olevat miehet etsivät huomattavasti nuorempaa naista. Huomaa, että osa on jättänyt perheen perustamisen myöhemmälle ajatuksella, että kyllähän hän miehenä ehtii. Ei siinä mitään jos ei halua lapsia ja perhe-elämää, mutta olisi vanhempien vastuulla kasvattaa poikansa niin että tajuaisivat tälle olevan tietty optimaalinen aika elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi outoa että aikuinen mies viettää perjantai-iltaa juomalla kaljaa ja pelaamalla. Juuri tuon takia yritän pitää lapseni erossa liiasta pelaamisesta; nykyajan ”miehet” eivät edes ymmärrä miten säälittävää elämää viettävät.
Mitä ihmettä "normaalit" aikuiset miehet sitten tekevät perjantai-iltaisin? Mielelläni rentoudun työviikon päätteeksi.
- ei ap
No mun mies kävi just lenkillä ja sen jälkeen paljussa kuopuksen kanssa. Mä lähden just hakemaan perheelle perjantai-pizzat ja keskimmäiset treeneistä. Syödään ne pizzat ja katotaan varmaan joku leffa yhdessä.
Tuli kylmät väreet. Hyi. Ei tommosta mulle vielä!
AP
Olenpa iloinen siitä, kun lapset tuli tehtyä nuorena. Nyt ne on omillaan, silti itse olen yhä nuori ja jaksan harrastaa ihan mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä nautit elämästäsi noin, niin senkus elät niin. Ei kukaan kiellä. Ei sun tarvitse valintojasi puolustella ja samalla lyttää muiden valintoja. Nauti elämästäsi ja keskity siihen omaan napaan se sijaan, että kyyläilet ja pohdit muiden tekemisiä. Muista vain, että jos nyt valitset tuollaisen elämän, niin se päätös pitää. Et voi enää muuttaa mieltäsi yli 40-vuotiaana. Silloin se on liian myöhäistä.
Miten niin? Mieshän voi perustaa perheen vaikka papparaisena.
Paitsi silloin on todella vaikeaa löytää lisääntymisikäistä naista, joka haluaa sen perheen perustaa. Lisäksi miesten sperman laatu heikkenee myös, paljon nopeammin kuin uskotaankaan. Sauli Niinistö on poikkeuspappa. Hänenkin nuorin taisi syntyä hedelmöityshoidoilla ja tuskinpa hänen omalla spermallaan, ainakaan pakastamattomalla.
Poika on kyllä isänsä näköinen.
Tai ehkä myös pojanpojan näkönen.
Just luen kehityspsykologista kirjaa, jossa puhutaan juuri tästä, pähkinänkuoressa: nuorehekot aikuiset käyttävät nykyisin ajattelussaan eniten autonomista moraalikoodistoa eikä yhteisöllistä moraaliajattelua.
Suomeksi: ette halua kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta perheestä, vaan haluatte hedonistisesti venyttää nuoruuttanne.
Siitä vain, mutta keskenkasvustahan tuollainen on, jos rehellisesti sanotaan.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajattelit löytää yli 40-vuotiaana lisääntymiskykyisen ja -haluisen naisen?
En ymmärrä kysymystä. Olen 39 ja puolisoni 24. Kyllä kai ainakin hän on lisääntymiskykyinen vielä pitkään ikänsä puolesta.
Sinusta ei aplle apua ole kun et osaa vastata mistä puoliso löytyi. Liian vaikea kysymys.
Musta tosi outoa ajatella että 3 v nuoremmalla veljelläni on jo perhe ja itse en näin 32-vuotiaana ole edes seurustellut. Veljellä useampi seurustelusuhdekin takana. Itse en pääse edes treffeille :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajattelit löytää yli 40-vuotiaana lisääntymiskykyisen ja -haluisen naisen?
En ymmärrä kysymystä. Olen 39 ja puolisoni 24. Kyllä kai ainakin hän on lisääntymiskykyinen vielä pitkään ikänsä puolesta.
Sinusta ei aplle apua ole kun et osaa vastata mistä puoliso löytyi. Liian vaikea kysymys.
Duunissa tavattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaalla lapsettomalle miehellä on vain muutaman prosentin todennäköisyys tulla isäksi ikinä. Naiset näet yleensä ei halua itseään paljoa vanhempaa miestä, vaikka näin voisi julkkiksia seuraamalla luulla.
Eli aika kulkee miehelläkin. Kohta ollaan palstalla valittamassa, kun nuoret lapsettomat naiset ei kiinnostukaan eikä perheen perustaminen onnistu.
Se johtuu siitä, että niin moni 40-vuotias mies on järkyttävän lihava ja huonossa kunnossa ikäisekseen. Dressmann-mallilla prosentit nousevat melko paljonkin. Ulkonäkö ratkaisee, ei ikä.
Ei pelkästään ulkonäöstä, vaan jos mies ei ole kelvannut isäksi tuohon ikään mennessä niin siihen on joku syy esim. käytöksessä, sairauksissa tai älykkyydessä.
Paitsi ettei käytöksellä ole mitään väliä, jos ulkonäkö on kunnossa.
Tämähän ei ole totta. Ja oikeasti nuoriin naisiin vetoavia keski-ikäisiä on harvassa vaikka miehet itse ei sitä tajua.
Moni nainen ajattelee, että jos nelikymppinen mies on vuodesta toiseen sinkku, miehessä täytyy olla jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Just luen kehityspsykologista kirjaa, jossa puhutaan juuri tästä, pähkinänkuoressa: nuorehekot aikuiset käyttävät nykyisin ajattelussaan eniten autonomista moraalikoodistoa eikä yhteisöllistä moraaliajattelua.
Suomeksi: ette halua kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta perheestä, vaan haluatte hedonistisesti venyttää nuoruuttanne.
N46
Onhan se aivan järkeenkäypää ettei ihmiset ehdoin tahdoin tahdo pilata hyvää elämäänsä lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi outoa että aikuinen mies viettää perjantai-iltaa juomalla kaljaa ja pelaamalla. Juuri tuon takia yritän pitää lapseni erossa liiasta pelaamisesta; nykyajan ”miehet” eivät edes ymmärrä miten säälittävää elämää viettävät.
Mitä ihmettä "normaalit" aikuiset miehet sitten tekevät perjantai-iltaisin? Mielelläni rentoudun työviikon päätteeksi.
- ei ap
No mun mies kävi just lenkillä ja sen jälkeen paljussa kuopuksen kanssa. Mä lähden just hakemaan perheelle perjantai-pizzat ja keskimmäiset treeneistä. Syödään ne pizzat ja katotaan varmaan joku leffa yhdessä.
MIKSI tuo olisi sen parempaa ajanvietettä kuin olut ja pelaaminen?
T. sinkkunainen32
Eihän ap sitä kysynyt, et mikä olisi parempaa tekemistä, vaan "mitä ihmettä "normaalit" aikuiset miehet sitten tekevät perhantai-iltaisin?", sanatarkasti.
Toinen vastasi et mite heillä, ja SINÄ arvotit mielessäsi juoksulenkin ja paljun paremmiksi.
Aloitus kuulostaa vähän provolta mutta samaistun näin naisena 😂 oon 30 ja tuntuu et pitäis olla niin aikuinen jo, lapsia ja vakiduuni...
Oma asunto löytyy kyllä ja avomies. Muuten tunnen olevani henkisesti yhä 18.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä nautit elämästäsi noin, niin senkus elät niin. Ei kukaan kiellä. Ei sun tarvitse valintojasi puolustella ja samalla lyttää muiden valintoja. Nauti elämästäsi ja keskity siihen omaan napaan se sijaan, että kyyläilet ja pohdit muiden tekemisiä. Muista vain, että jos nyt valitset tuollaisen elämän, niin se päätös pitää. Et voi enää muuttaa mieltäsi yli 40-vuotiaana. Silloin se on liian myöhäistä.
Miten niin? Mieshän voi perustaa perheen vaikka papparaisena.
Yksinkö se mies perheen perustaa?
25-vuotiaana ympäristö on täynnä täysjärkisiä, lapsettomia ja koulutettuja potentiaalisia kumppaneita.
30-vuotiaina osa on jo pariutunut, mutta tarjonta on edelleen hyvä.
35-vuotiaana tarjontaa on vähemmän ja peliin tulee mukaan toisella kierroksella olevat.
40-vuotiaana biologinen kello tikittää tai sammui jo pysyvästi, vapaana on joko "viallisia" yksilöitä tai oman arvonsa tietäviä, jotka eivät huonoon suhteeseen enää suostu.
On ihan ok pitkittää ja elää sinkkuaikaa vielä 4-kymppisenä, mutta pitää myös ymmärtää, ettei kelloa saa enää käännettyä. Nopeasti sinkkuaika tulee koskemaan koko loppuelämää.
25-vuotiaana naisen löytäminen on "täysjärkisistä" huolimatta järkyttävän vaikeaa naisten järjettömien ulkonäkövaatimusten suhteen.
30-vuotiaana iso osa on pariutunut, mutta jäljelläolevien naisten ulkonäkövaatimukset ovat pilvissä ja tässä vaiheessa mukaan alkavat tulla myös varallisuusvaatimukset
35-vuotiaana tarjonta on yhtä huonoa kuin viisi vuotta sitten, ja ulkonäkövaatimukset senkuin pysyvät. Kalju, silmälasit, lihaksien puute, liian pieni palkka yms. alkavat haitata selkeästi pariutumista
40-vuotiaana alkavat naisten ongelmat pariutumismarkkinoilla ja miehellä ne pysyvät. Tässä vaiheessa tosin miehellä alkaa pelissä tapahtua, jos fysiikka on pysynyt hyvänä ja on kehittänyt itsestään huolehtimista pitkin neljättä vuosikymmentä. Naisten vaatimukset ovat yhä pilvissä, mutta tyytymistä alkaa tapahtua.
Kun katsotaan tilastoja parisuhteessa olevien määrästä, kuvailemasi ongelmat koskettavat aika marginaalista miesryhmää.
Odotas, kun tätä Tinder-aikakautta eletään vielä 10 vuotta lisää...
Eiköhän Tinder kuole pian omaan hulluuteensa. Uskon et ihmiset oppivat ja huomaavat, ettei ollut vörttiä. Ainakaan omat nuoret aikuiset lapseni eivät ole kiinnostuneita, pitävät Tinderiä vähän surullisen säälittävänä foorumina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei ap
En ihan ymmärrä miksi leffan katsominen on parempaa kuin pelaaminen?
Sanoiko joku et on parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Onhan se aivan järkeenkäypää ettei ihmiset ehdoin tahdoin tahdo pilata hyvää elämäänsä lapsilla.
Ihmisellä on biologinen tarve lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
No ei varmasti ole. Tyhmillä ihmisillä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei ap
MIKSI tuo olisi sen parempaa ajanvietettä kuin olut ja pelaaminen?
T. sinkkunainen32
Eihän ap sitä kysynyt, et mikä olisi parempaa tekemistä, vaan "mitä ihmettä "normaalit" aikuiset miehet sitten tekevät perhantai-iltaisin?", sanatarkasti.
Toinen vastasi et mite heillä, ja SINÄ arvotit mielessäsi juoksulenkin ja paljun paremmiksi.
En todellakaan arvottanut juoksulenkkiä ja paljua paremmiksi! Ihmettelen vain, kun kersojen hyysääjät pitävät kaljaa ja pelaamista huonona ajanvietteenä. Siksi kysyin, että MIKSI lenkki, pizza ja palju olisi parempaa? Vastausta en ole saanut.
T. sinkkunainen32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Ei ole.
Ihmisellä on biologinen tarve harrastaa seksiä. Lisääntyminen on seksin haittavaikutus.
Tuo on ihan hyvä elämäntyyli. Vielä kun jatkat seitsemän vuotta niin olet huipulla, pääset panem'aan puumanaisia sekä myös nuorempia. Muistaakseni tilastojen mukaan 37-v miehistä puolet on tätä nykyä lapsettomia.
Olen itsekin miettynyt että voisin alkaa panostamaan kuntoiluun, mutta eipä se minusta tee sen sosiaalisempaa kun olen erakkoluonne. Eivätkä työttömät ja kouluttamattomat miehet naisille kelpaa muutenkaan. Terveisin 34-v ikisinkku.
Kyllä kyllä. Kunhan on hyvän näköinen niin naiset ajattelee "tuon kanssa haluan olla loppuelämän vaikka se onkin täysi mulkku."
Kyllä kyllä. Näin se menee.