Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En löydä ulospääsyä työtilanteesta. En vaan jaksa enää.

Vierailija
16.04.2021 |

Jatkuva kiire ja liikaa töitä. Arvostuksen puute. Teet niin tai näin, niin aina teet väärin ja saat haukut niskaan. Kaikki ehdotukset vääriä jollain tavalla. Työt joutuu tekemään vähän sinne päin kun ei ole aikaa tehdä kunnolla.
En vaan jaksa enää tätä. Minulla korkea työmoraali ja joudun koko ajan toimimaan moraaliani vastaan.
En näe ulospääsyä tästä tilanteesta. Irtsanoutuminen ns tyhjän päälle ei ole mahdollista. Koko ajan haen uutta työtä mutta ”kiitos, mutta ei kiitos” on aina vaan vastaus.

En tiedä edes miksi kirjoitin tämän tänne.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mitä, en ole kuullutkaan että aikuiskoulutustukea voi saada jopa 30 kuukautta! Sain päätöksen itse tammikuussa ja siinä on se 15 tukikuukautta. Mitvit? Kuka osaa kertoa enemmän?

Siten jos nostat vain osittaista tukea ja tienaat samalla yli 50% normaalipalkastasi. Kuluu vain 0,5 tukikuukautta. Laki muuttui viime elokuussa.

Vierailija
22/24 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tyollisyysrahasto.fi/aikuisopiskelijan-etuudet/aikuiskoulut…

”Kyllä, jatkossa tukipäiviä kuluu kuukaudessa kuukauden tai puolikkaan verran riippuen siitä, kuinka paljon työskentelet tukikuukauden aikana. Jos saat tuloja tukikuukauden aikana yli puolet normaalista palkastasi, tukea kuluu puoli kuukautta. Jos saat tuloja tukikuukauden aikana alle puolet normaalista palkastasi, tai tuloja ei ole lainkaan, tukea kuluu 1 kuukausi.

Esimerkki: Normaali kuukausipalkkasi on 3 000 e. Työskentelet yhtenä kuukautena vähemmän ja sinulle maksetaan siinä kuussa palkkaa 2 000 euroa. Koska 2000 euroa on yli puolet normaalipalkasta, tukea kuluu vain puoli kuukautta. Sinun tulee suorittaa opintoja vähintään 2 opintopistettä kyseisessä kuussa.”

Työtähän se vaatii, kun todellisuudessa on suoritettava opintopisteitä enemmän, jotta saa kuukaudet riittämään esim amk-tutkinnon läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiesimieheltä tulee haukut ja hän valuttaa ns ’paskan alaspäin’. Eli johdon vaatimukset.

Esimies ei tunnu ymmärtävän töitä lainkaan. Jos yrität selittää niin puhuu aidan seipäästä. Menee vaan turhaa aikaa vääntää ratakiskoa kun ei ymmärrä.

Kirjanpitäjille löytyy töitä, joo, mutta mulla ei juurikaan kokemusta reskontrahommista ja se ei muutenkaan ole minun ominta alaa.

Lisää porukkaa todellisuudessa tarvitaan, mutta ei saa rekryä.

Ap

Vierailija
24/24 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää tilanne onkin mennyt siihen, että työelämä on nykyään ihan liian hektistä! Ja sitten taas toisaalta on hirveesti työttömiä. Mä sain just hyvän uuden työpaikan, mutta oon järkyttynyt siitä miten jengi lähettää sähköposteja vielä klo 11 illalla! Onko tää ihan normi että vapaa-aikaa ei saisi olla enää ollenkaan?

Itse kun oon pikemminkin ajatellut että haluaisin tehdä nelipäiväistä työviikkoa, koska mulla on niin paljon myös muita juttuja mitä haluaisin tehdä työn ulkopuolella! Mutta nyt oon ihan kuitti jo klo 18 ja kaikki loppuillat.

Tutkimusten mukaan työajan vähentäminen lisää tuottavuutta. Miksi me vieläkin siis raadetaan niska limassa? Tulevaisuudessa automaatio korvaa yhä enemmän työntekoa, ja työläisiä ei tarvita yhtä paljon. Meidän pitäisi ajatella koko työnteon kulttuuri uudestaan, ja taata toimeentulo kaikille jotenkin muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän