Mitähän puoluetta Mannerheim ja Kekkonen edustaisivat nykypäivänä ;)
Jos olisivat syntyneet 1967 ja 2000...
Mitäs luulette? ;)
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöhkö kysymys varsinkin Kekkosen kohdalta. Kekkosen Maalaisliitosta tuli Keskusta. Mannerheim oli presidenttinä sitoutumattomana oikeistolaisena 1944-1946.
Luuletko, että Kekkonen tykkäisi nykyisestä vasemmistolle pokkuroivasta, maaseudulle pyllistävästä Keskustasta? Taitaisi sanoa, että "stanan tunarit".
Kekkonen piti kokoomuksen poissa hallitusvastuusta ja otti vasemmiston hallitukseen aina kun voi. Ihmettelisi kyllä nykyistä keskustaa joka ajaa maaseutua alas.
Koska se oli vallanhimonen opportunisti ja Neuvostoliitto ei halunnu kapitalistista ja länsimielistä Kokoomusta hallitukseen.
UKK käytti armotta ulkopolitiikka sisäpoliittisiin tarkoituksiin haluten varmistaa oman ja kepun aseman Suomessa. Demareissa Kalevi Sorsa oli hänen luottomiehensä pääministerinä. Kepulla ja SDP:lle sopi hyvin pitää Kokoomus oppositiossa vedoten idänsuhteisiin ja YYA-sopimukseen. Vasta Koiviston aikana suomalainen sisäpolitiikka normalisoituu ja vaalien tulokset vaikuttivat hallitusten kokoonpanoon.
Ei. 80-luvulla suomettuminen paheni, siis Koiviston aikana. Koivisto oli myös KBB:n käskyvallan alla. SDP ja vas olivat ihan NL-mafiaa. Kuten myös kepu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypersut eivät tiedä että Kekkonen halveksi maalaisliitosta irtautunutta SMP:tä (alkuaan pientalonpoikien puolue). Mutta eivätpä nykypersut taida muistaa edes puolueensa vennamolaista taustaa (ai ketä Vennamo?).
Itse asiassa veit juuri ajatuksen näppäimistöltäni, kun mietin, että eikös Kekkonen ole ollut vahvasti mukana SMP:n synnyssä sillä tavalla siis, että SMP:läiset lähtivät Maalaisliitosta, kun eivät tulleet Kekkosen kanssa toimeen. Itse olen sen verran nuori, että olen kyllä syntynyt Kekkosen aikana, mutta käynyt peruskouluni Koiviston aikana ja vaikka historiasta aina pidinkin, on Suomen historiassa tuo Kekkosen aika jotenkin unohtunut/jäänyt hataraksi.
Ja siis SMP:stä tuli myöhemmin Perussuomalaiset, jota Timo Soini vuosikausia rakensi eteenpäin, kunnes Halla-aho kumppaneineen tuhosi tämän salonkikelpoisuuden ja Timo Soinille jäi vain rippeet, jotka ymmärsivät, että hallituksessa pitää tehdä yhteistyötä.
Ja ei en ole suoranaisesti koskaan äänestänyt Soinia, mutta vuonna 2003 äänestin vaaliliitossa PS:n kanssa olleen puolueen ehdokasta, joka ei päässyt sitten eduskuntaan, kun Soini sai enemmän henk.koht. ääniä ja niin Antero "Mooses" Laukkasesta ei silloin vielä tullut kansanedustajaa.
Kuuntele nämä: kaikki Alpo Rusin haastattelut. Sen jälkeen kuuntele Vennamon pitkä haastattelu. Youtube. Aloita tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypersut eivät tiedä että Kekkonen halveksi maalaisliitosta irtautunutta SMP:tä (alkuaan pientalonpoikien puolue). Mutta eivätpä nykypersut taida muistaa edes puolueensa vennamolaista taustaa (ai ketä Vennamo?).
Itse asiassa veit juuri ajatuksen näppäimistöltäni, kun mietin, että eikös Kekkonen ole ollut vahvasti mukana SMP:n synnyssä sillä tavalla siis, että SMP:läiset lähtivät Maalaisliitosta, kun eivät tulleet Kekkosen kanssa toimeen. Itse olen sen verran nuori, että olen kyllä syntynyt Kekkosen aikana, mutta käynyt peruskouluni Koiviston aikana ja vaikka historiasta aina pidinkin, on Suomen historiassa tuo Kekkosen aika jotenkin unohtunut/jäänyt hataraksi.
Ja siis SMP:stä tuli myöhemmin Perussuomalaiset, jota Timo Soini vuosikausia rakensi eteenpäin, kunnes Halla-aho kumppaneineen tuhosi tämän salonkikelpoisuuden ja Timo Soinille jäi vain rippeet, jotka ymmärsivät, että hallituksessa pitää tehdä yhteistyötä.
Ja ei en ole suoranaisesti koskaan äänestänyt Soinia, mutta vuonna 2003 äänestin vaaliliitossa PS:n kanssa olleen puolueen ehdokasta, joka ei päässyt sitten eduskuntaan, kun Soini sai enemmän henk.koht. ääniä ja niin Antero "Mooses" Laukkasesta ei silloin vielä tullut kansanedustajaa.
Kuuntele nämä: kaikki Alpo Rusin haastattelut. Sen jälkeen kuuntele Vennamon pitkä haastattelu. Youtube. Aloita tuosta.
Lisäksi Zyssen haastattelut Youtubesta. Suomen karmea historia paljastuu niistä.
Suomi oli psykologinen neukkulan koelaboratorio.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä että ryssänkenraali ja suomettunut Paasikivi ovat kuopassa ja pois.
Paasikivi oli todellinen oikeistolainen. Katsokaa kaikki Rusin ja Zyssen haastattelut. Kommarit ehtivät pilalta YYA:n. Nimittäin menivät viipymättä Moskovaan pilaamaan sen. Kukaan ei ehtinyt väliin.
Kuunnelkaa. Karmea historia paljastuu. Lisäksi YLE AREENASTA Tervon 8-osainen dokumetti Kylmän sodan Suomi.
Mannerheim muuten suhtautui romaneihinkin suojelevasti. Hän oli oikessti sivistynyt.
Mannrheimin vaimo oli seurapiiriperhonen. Asui muistaakseni Pariisissa.Eikä välittänyt vähääkään Suomesta. Mannerheimille Suomen kohtalo oli tärkeämpi kuin seurapiirit.
En ymmärrä mistä tulevat huhut Mannerheimin homoudesta.
Ehkä Liike nyt voisi olla Mannerheimin puolue, tietyin varauksin.
Viittaan Mannerheimin siihen, että Mannerheim kunnioitti kristillistä uskoa.
Arvojen puolesta hän olisi KD.
Ateistinen Suomi on ajautunut tod. kauas Suomesta ennen sotia. NL:n koelaboratorio Suomi.
Kekkonen on jäänyt itselleni oudoksi. Oliko hän todellinen neukkujen kätyri, vai oliko kätyröinti neukkulaan jotain todella äärimmäisen kieroa teatteria neukkuja vastaan, Suomen suojelemiseksi?
Kekkonen ainakin ajatteliss että suomalaisille ja nimenomaan SUOMALAISILLA olis töitä ja suhteet neuvostoliittoon hyvänä. No se nyt on mahdotonta koska putleri.
Naapurista ei pidä muuten välittää mutta kunhan suhteet on hyvänä. Jos naapurina on tuo ikiaikainen möhkäle vieressä. Syöpämöhkäle.
Itse kannatan Vnäjän täydellistä eristämisestä. En minkäälaista kanssakäymistä.
Kyllä tämäkin rundi nyt on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöhkö kysymys varsinkin Kekkosen kohdalta. Kekkosen Maalaisliitosta tuli Keskusta. Mannerheim oli presidenttinä sitoutumattomana oikeistolaisena 1944-1946.
Luuletko, että Kekkonen tykkäisi nykyisestä vasemmistolle pokkuroivasta, maaseudulle pyllistävästä Keskustasta? Taitaisi sanoa, että "stanan tunarit".
Kekkonen piti kokoomuksen poissa hallitusvastuusta ja otti vasemmiston hallitukseen aina kun voi. Ihmettelisi kyllä nykyistä keskustaa joka ajaa maaseutua alas.
Koska se oli vallanhimonen opportunisti ja Neuvostoliitto ei halunnu kapitalistista ja länsimielistä Kokoomusta hallitukseen.
UKK käytti armotta ulkopolitiikka sisäpoliittisiin tarkoituksiin haluten varmistaa oman ja kepun aseman Suomessa. Demareissa Kalevi Sorsa oli hänen luottomiehensä pääministerinä. Kepulla ja SDP:lle sopi hyvin pitää Kokoomus oppositiossa vedoten idänsuhteisiin ja YYA-sopimukseen. Vasta Koiviston aikana suomalainen sisäpolitiikka normalisoituu ja vaalien tulokset vaikuttivat hallitusten kokoonpanoon.
Ei. KGB määräsi sinipunahallituksen, uskokaa tai älkää. Tämä kaikki on niin pöyristyttävää. Esko Aho oli myös Moskovasta määrätty seuraavaksi pääministeriksi kepu, kok. Hän oli kuulemma "sopiva" henkilö. Kaikki, huom. KAIKKI Suomen ulkopoliittiset suhteet hoidettiin aina KGB:n kautta.
Suomessa olisi aloitettava yleinen kansalaiskeskustelu näistä asioista. Päättäjillä, tutkijoilla ym. vaikuttajilla olisi tässä suuri vastuu. Se on vähintä, koska suomalaisilla on oikeus tietää.
Se, että pääsemme kansana tietämään, on paras aloittaa niistä dokumenteista jotka esittelin jo aiemmin. (Rusi, Vennamo, Zysse, Tervon dokumentit Yle Areenassa Kylmän sodan Suomi.
Kuunneltava äärimmäisen tarkasti ja analyyttisesti ajatuksen kanssa, vaikka moneen kertaan.
Ja lukea esim. Alpo Rusin Kremlin kortti, KGB:n poliittinen sota Suomessa vv. 1982-1991.
Olivat isänmaallisia, joten todennäköisesti jotain uutta pienpuoluetta edustaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. KGB määräsi sinipunahallituksen, uskokaa tai älkää. Tämä kaikki on niin pöyristyttävää. Esko Aho oli myös Moskovasta määrätty seuraavaksi pääministeriksi kepu, kok. Hän oli kuulemma "sopiva" henkilö. Kaikki, huom. KAIKKI Suomen ulkopoliittiset suhteet hoidettiin aina KGB:n kautta.
Suomessa olisi aloitettava yleinen kansalaiskeskustelu näistä asioista. Päättäjillä, tutkijoilla ym. vaikuttajilla olisi tässä suuri vastuu. Se on vähintä, koska suomalaisilla on oikeus tietää.
Se, että pääsemme kansana tietämään, on paras aloittaa niistä dokumenteista jotka esittelin jo aiemmin. (Rusi, Vennamo, Zysse, Tervon dokumentit Yle Areenassa Kylmän sodan Suomi.
Kuunneltava äärimmäisen tarkasti ja analyyttisesti ajatuksen kanssa, vaikka moneen kertaan.
Ja lukea esim. Alpo Rusin Kremlin kortti, KGB:n poliittinen sota Suomessa vv. 1982-1991.
Niitä Jari Tervon aivopesu dokumentteja kannattaa katsoa pienellä varauksella.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on oman aikansa "tuote". Ei voi tietää millaisia olisivat, jos olisivat syntyneet erilaiseen maailmaan ja aikaan.
Tuosta olen eri mieltä. Itse koen olevani mannerheimilainen. Kannatan oikeistoa ennen sotia, Minulla ei ole puoluetta.
Äänestät kokoomusta. UKK tiesi, ettei kokoomuksesta hallituksessa ole kuin hyvinvointiyhteiskunnan romuttajaksi, kansallisvarallisuuden ja infrastruktuurin ulkoistajaksi, sekä ahneuden palvelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mannerheim sanoi, ettei koskaan tule tottumaan siihen, että kaikilla on äänioikeus, mutta sanoi, että varmaan tulevat sukupolvet tottuvat.
Hän olisi rkp:n tai kokoomuksen listoilla. Liike nyt olisi hänelle liian pieni ja hän ei pääsisi suurimmaksi pomoksi siellä.
Kekkonen olisi keskustalainen, mutta tykkäisi kokoomuksesta.
Kekkonenhan sanoi että ei kokoomusta hallitukseen. Jos ei pitänyt vanhasta niin ei kyllä tästä Orponkaan.
Vierailija kirjoitti:
PS
EI, Kekkonen nauraisi nämä pellet pihalle. Ja oiekassa oli, ette kokkareita voi päästää hallitukseen, nyt samaan kommenttiin pitäisi lisätä persut.
Vierailija kirjoitti:
PS
Kekkonen KEPUSOSIALISTEJA,VIELÄKIN KIELI RUSKEENA OLISI ITÄÄN.
Tuosta olen eri mieltä. Itse koen olevani mannerheimilainen. Kannatan oikeistoa ennen sotia, Minulla ei ole puoluetta.