Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies heittää avoliitossa pihalle?

Vierailija
16.04.2021 |

Jos on miehen omistama talo.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaihtaa lukot.

Vierailija
2/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, vaan sinulla on irtisanomisaika vaikkei virallista vuokrasopimusta olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
4/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaihtaa lukot.

Ok. Olisiko tilanne eri avioliitossa?

Vierailija
5/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Vierailija
6/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on moro ja näkemiin heti kun mies niin sanoo.

Vierailija
7/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko sitten jäädä sen nurkkiin ja sinulle ilmaiseen asuntoon loppuiäksesi notkumaan?

Vierailija
8/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko itse vaatia että saat jäädä taloon asumaan vaikka sinulla ei ole mitään muuta kuin oma sanasi siitä että olet jonkinasteinen ystävä tuolle miehelle ja että olet käynyt ehkä tekemässä osoitteenmuutoslapun jossain vaiheessa?

Vierailija
9/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko käytyä vieraissa?

Vierailija
10/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu. Jos olet asunnossa virallisesti kirjoilla kukaan ei voi noin vaan häätää vaan se vaati käräjäoikeudelta virallisen häädön. Jos et ole asunnossa virallisesti kirjoilla se on heippa ja moro. Vaadittaessa poliisi voi kehoittaa sinua poistumasta.

Vierailija
11/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä ap: voiko nainen heittää retkun miehen pihalle omasta asunnostaan? Jos voi, niin onko jotain erityistä miksi mies ei voisi tehdä vastaavassa tilanteessa samoin?

Vierailija
12/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko itse vaatia että saat jäädä taloon asumaan vaikka sinulla ei ole mitään muuta kuin oma sanasi siitä että olet jonkinasteinen ystävä tuolle miehelle ja että olet käynyt ehkä tekemässä osoitteenmuutoslapun jossain vaiheessa?

Jos on tehnyt virallisen muuttoilmoituksen niin sitten se on se virallinen koti.

Vierailija
13/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tehnyt virallisen muuttoilmoituksen niin sitten se on se virallinen koti.

Juu itse tein näin, tein osoitteenmuutoksen naapuriin ja irtisanoin kotini, nyt sitten asun ilmatteeksi naapurin sohvalla.

Vierailija
14/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla syyte heitteillejätöstä jos ei ole paikkaa mihin mennä.

Vierailija
15/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto ei ole mitään. Jos mies omistaa asunnon, se on hänen, ei sinun.

Eli kyllä voi.

Vierailija
16/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliitto ei ole mitään. Jos mies omistaa asunnon, se on hänen, ei sinun.

Eli kyllä voi.

Entä avioliitossa?

Vierailija
17/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: Ei voi. Hänen pitää ilmaista haluavansa lopettaa yhteiselo ja antaa sinulle kohtuullinen aika muuttaa pois. Ellet muuta, hänen pitää hakea häätöä. Prosessi kestää muutaman kuukauden. Mikäli sinulla ei ole hyviä perusteita sille, ettet ole muuttanut pois ilman häätöä, sinä joudut maksamaan oikeudenkäyntikulut.

Tässä lisätietoa varsinaisesta häädöstä:

https://www.ulosottolaitos.fi/fi/index/tietoaulosotosta/ulosotontehtava…

Vierailija
18/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaihtaa lukot.

Voi tottakai vaihtaa lukot, mutta joutuu antamaan avaimen avopuolisolleen. Ihmistä, joka on asunnossa kirjoilla, ei voi heittää pihalle vaihtamalla lukkoja ja/tai heittämällä hänen omaisuuttaan pihalle.

Vierailija
19/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sun virallinen osoite, ja koti, niin ei voi. Mulla on kokemusta, kun halusin itse heittää avopuolison pihalle mun kämpästä. Poliisit tuli paikalle, avokki soitti ne, ja sain aika läksytyksen. Se on sun koti, vaikka se toinen sen omistaisi, ja sua ei voi noin vain heittäö sieltä ulos. Ota yhteyttä asianajajaan. 3kk on se aika mikä sulla on sieltä muuttaa.

Vierailija
20/43 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.minilex.fi/a/avoliitto-ja-h%C3%A4%C3%A4t%C3%B6

"Jos toinen puoliso on yksin omistanut asunnon, jossa avopuolisot ovat asuneet, toisella puolisolla ei siis ole oikeutta jäädä avoeron jälkeen asumaan toisen omistamaan asuntoon. Häätö on pakkotoimenpide, jolla entinen puoliso voidaan poistaa asunnosta, jos hän ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään. Omistaja voi nostaa häätökanteen tuomioistuimessa. Tuomion perusteella ulosottomies voi hätää puolison asunnosta."

Tuossa vielä lyhyesti. Vaikka avoparilla ei ole keskinäistä vuokrasopimusta vaan asuminen perustuu yhteiselämään, niin silti asunnon omistaja ei voi laittaa toista pihalle välittömästi. Vastaavaa irtisanomisaikaa ei ole olemassa kuin vuokralaisella, mutta muuttoon on annettava kohtuullisesti aikaa.