Miten suhtautuisit siihen, jos keski-ikäinen kumppanisi sanoisi että ottaisi sinusta eron jos sairastuisit vakavasti?
Jokainen kuitenkin jossain vaiheessa elämää sairastuu vakavasti.
Miten itse suhtautuisit siihen jos toinen tuollaisen sanottuaan sairastuisi itse vakavasti?
Kommentit (6)
Tämä on vaikea paikka itselleni, mutta en odota, että puoliso olisi vierelläni, jos sairastuisin. Ei ole sellaista tyyppiä.
Itselleni tämä on tosiaan vaikea paikka, pelkään vakavaa sairastumista ja kuolemaa. Olen katsonut esim dokumentin nimeltä Marikan kuolema. Siinä ex-puoliso (muiden läheisten kanssa) on Marikan sängyn vierellä, kun Marikan viimeiset hetket ovat käsillä. Itse en osaa kuvitella, että mieheni olisi sängyni vierellä vastaavassa tilanteessa. Ei pidä sairauksista, ei ole empaattinen, on melko itsekäs ja lyhytjänteinen. Kuoleminen on usein hidasta ja mieheni luonteen tuntien hän tuskin viitsisi sängyn vierellä olla. Vaikka etukäteen ajateltuna se itse asiassa olisi minulle hyvin merkittävä asia siinä vaiheessa, kun vielä olisin tajuissani.
(Marikan kuolema -dokumentissa on mukana myös 'nyksä', mutta tämä uusi kumppani on ollut kuvioissa melko vähän aikaa, ja lopulta heille tulee erimielisyyksiä, ja Marika jopa kieltää uutta kumppania tulemasta häntä katsomaan saattohoitokotiin. Jotenkin ajattelen, oma mieheni saattaisi käyttäytyä kuten tuo Marikan uusi kumppani tuossa dokumentissa.)
Näillä mennään. Joku voisi kysyä, miksi olen puolisoni kanssa. No jostakin syystö olen. Mutta koetan ajatella, että en voi ripustautua (tukeutua) häneen, jos sairastun. Koetan pitää ystävyyssuhteitani yllä, jotta minulla olisi sosiaalia suhteita myös, jos vaikeammat ajat koittavat ja vaikkapa sairastun vakavasti.
TT
Nostaisin kytkintä samoin tein.
M34
En ehkä jäisi odottelemaan mahdollista sairastumista. Onhan tuo selkeä osoitus täydellisestä empatian puutteesta.
Eri asia, jos todellisessa tilanteessa noin kävisi, mutta että etukäteen on jo tuollaisen päätöksen tehnyt, niin pitäisi olla vähintään joku henkiin herännyt Paul Newman nuorena, että jaksaisi ohittaa tuollaisen törppöyden ja tunnevamman.
Miehet tekee noin heti, koska ne haluaa reikää ja sairas ei jaksa jyystää 10 kertaa päivässä. Lähtevät tiukan lihan perään kuin rusakko puskasta jos tulee pientäkään kremppaa.
Siksi otan mieluummin koiran kuin miehen. Paljon laadukkaampi ja luotettavampi seuralainen.
"Turha odottaa siihen asti, voidaan erota heti."