En saisi pitää kesälomaa
Olen 27v nuori nainen. Teen töitä yhdessä it firmassa asiakkaalleni, joka on Turussa. Asun itse Kuopiossa.Nyt asiakkaani sanoo että tarvitsevat minua koko kesän 1.9. asti enkä voi pitää ollenkaan kesälomaa. He maksaisivat rahana lomani. Mitä teen. Olen ollut firmassa vuoden enkä pitänyt kesälomaa pitkään aikaan.opiskelin.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma on pidettävä lain mukaan 1.5.-30.6.
Vai sittenkin 30.9.?
Eli ap voi pitää lomansa syyskuussa, se on ihan käypä lomakuukausi.
Joo. Sori. Loman voi pitää syyskuussa.
Olisiko sinusta ihan mahdoton ajatus pitää loma syyskuussa? Vaikka se ei olekaan "kesälomakuukausi", voit silti pitää lomasi silloin, jos työnantajallesi se sopii.
Työnantajalla on oikeus päättää, milloin työntekijä on lomalla. Kesälomakaudella (touko-syyskuu) on kuitenkin saatava tietty määrä yhtäjaksoista lomaa, olikohan kaksi viikkoa.
Vuosilomaa ei voi maksaa rahana kesken työsuhteen. Olisiko asiakas voinut tarkoittaa, että saat ylimääräisen bonuksen, jos olet kesän töissä?
Mutta työnantaja voi kyllä määrätä lomasi vasta syyskuulle, kesälomakausi loppuu 30.9.
Asiakas ei päätä sinun kesälomaasi vaan oma työnantajasi. Kysy siis heiltä.
Joko olet ollut täyden vuoden töissä ja lomia on kertynyt?
Ihan selkeä ja lainmukainen ratkaisu on se, että ap on vuosilomalla syyskuussa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä eikä itkettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai sittenkin 30.9.?
Eli ap voi pitää lomansa syyskuussa, se on ihan käypä lomakuukausi.
Mielestäni kertyneistä lomapäivistä vähintään puolet pitää käyttää kesälomakaudella, jolloin loput voisi säästää talvilomakaudelle.
Itse kieltäytyisin loman maksamisesta rahana. Yksittäisiä lomapäiviä voi käyttää työviikon lyhentämiseen - ei kai asiakkaallakaan ole kovin kiireistä heinäkuussa, jos tekisit silloin kolmipäiväistä viikkoa tms.?
Kesäloma on annettava 2.5. - 30.9. välisenä aikana eikä sitä saa korvata rahana. Jos työnantaja tätä yrittää niin kantelu työsuojeluun, tms. Napsahtaa sakot vuosilomalain rikkomisesta. Työnantajalla on velvollisuus huolehtia, että työntekijä pitää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla on oikeus päättää, milloin työntekijä on lomalla. Kesälomakaudella (touko-syyskuu) on kuitenkin saatava tietty määrä yhtäjaksoista lomaa, olikohan kaksi viikkoa.
KOKO loma on saatava pitää tuona aikana, mininipituus on yhdelle pätkälle on toi 12 päivää, mutta se pätkiminen on sovittava työntekijän kanssa.
Persut on suoraan pe. RCeestä.
Vähä.
Mielistä sakkia kaikki, hyi! Oksennus tulee kun persun näkee.
Se on se milleniaalin osa. Nurista et voi jos haluat työpaikkasi pitää.
En ole ollut lomalla lukion jälkeen. N28
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOKO loma on saatava pitää tuona aikana, mininipituus on yhdelle pätkälle on toi 12 päivää, mutta se pätkiminen on sovittava työntekijän kanssa.
Ehei, kesälomakautena on pidettävä 24 vrk ja siitäkin voidaan työntekijän kanssa erikseen sopia, haluaako hän sittenkin pitää yli 12 vrk lomansa kokonaan talvella.
Työnantaja saa pätkiä loman ja joo neuvottelet oman työnantajan kanssa. Syyskuussakin voi olla kesäloma. Työnantaja määrää sun lomat
Minä olen monesti pitänyt lomaa syyskuussa, minusta se on mukavin lomakuukausi. :)